اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ضرورت تلاش همگانی برای پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی



اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,حسن روحانی

رییس جمهور در فرودگاه بین المللی کیش گفت: در نشست روسای مناطق آزاد تجاری سراسر کشور درباره برنامه ریزی‌ها و اقداماتی که طی سال جاری در این مناطق باید انجام گیرد، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران، افتتاح فرودگاه هندورابی و افتتاح و بازدید از چند طرح در دست اجرا در جزیره کیش را از دیگر برنامه های این سفر برشمرد و گفت: جزیره هندورابی از جزایری است که می تواند برای گردشگران ایرانی و خارجی بسیار جذاب و دیدنی باشد.

رییس جمهور ورود 23 هزار مسافر طی 24 ساعت گذشته به جزیره کیش را بیانگر جاذبه این منطقه از ایران اسلامی دانست و گفت: طی یک سال گذشته نیز حدود 2 میلیون مسافر از جزیره کیش بازدید کردند که این ارقام نشان می دهد باید با ایجاد امکانات گسترده تر خدمت رسانی به مردم مورد توجه جدی تر قرار گیرد.

روحانی به ضرورت تلاش همگانی برای پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار کرد: بند 11 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر جایگاه ویژه مناطق آزاد و نقش آنها در توسعه کشور اشاره دارد و در این راستا باید با جذب فناوری و سرمایه، زمینه صدور کالا و خدمات و در نهایت تولید بیشتر را فراهم کرد.

رییس جمهور تصریح کرد: یکی از دستورهای جلسه روز سه شنبه روسای مناطق آزاد تجاری کشور این خواهد بود که برای اجرای بند 11 سیاستهای اقتصاد مقاومتی چه اقداماتی تاکنون انجام گرفته و چه برنامه ها و تصمیماتی برای اجرای شتابان تر آنها باید اتخاذ شود. 

 

اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ضرورت شاخص سازی در اقتصاد مقاومتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی: دولت تمام تلاش خود را برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بکار می گیرد



اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,حسن روحانی

بند 11 سیاست های اقتصاد مقاومتی به مناطق آزاد و نقش آنها در تقویت بنیه اقتصادی کشور با جذب فناوری و سرمایه و تلاش برای صادرات و تولید اختصاص دارد.

رئیس جمهوری در حاشیه بازدید از طرح نوار ساحلی غرب جزیره کیش گفت: دولت تمام تلاش خود را برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بکار می گیرد

به گزارش عصر ایران به نقل از   پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی افزود: در نشست روز سه شنبه رؤسای مناطق آزاد کشور در جزیره هندورابی، اقدامات انجام شده در چارچوب بند 11 سیاست های اقتصاد مقاومتی بررسی می شود.

وی ادامه داد: بند 11 سیاست های اقتصاد مقاومتی به مناطق آزاد و نقش آنها در تقویت بنیه اقتصادی کشور با جذب فناوری و سرمایه و تلاش برای صادرات و تولید اختصاص دارد.

روحانی اظهار داشت: در جلسه رؤسای مناطق آزاد کشور برنامه هایی که به اجرای بند 11 شتاب می دهد بررسی و نهایی می شود.

رییس جمهوری همچنین به جزئیات طرح های تصفیه خانه ده هزار مترمکعبی، شرکت دانش بنیان «همانندسازی بافت»، طرح اصلاح و بهسازی نوار ساحلی غرب جزیره کیش، هتل ترنج و احداث نیروگاه تولید برق و آب که امروز مورد بازدید قرار گرفتند، اشاره کرد.

**بازدید روحانی از طرح احداث نیروگاه تولید برق و آب در جزیره کیش
روحانی همچنین در ادامه سفر به جزیره کیش از طرح احداث نیروگاه تولید برق و آب در جنوب این جزیره بازدید کرد.

به گزارش عصردوشنبه پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، این نیروگاه با ظرفیت یکصد مگاوات برق در 20 هزار متر مکعب آب در روز در دست احداث است. هزینه ساخت این نیروگاه یک هزار و 700 میلیارد ریال برآورد شده است. رییس جمهوری همچنین روز دوشنبه از ساحل سیمرغ در شمال شرقی جزیره دیدن کرد.


اخبار سیاسی - عصر ایران