اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ضرورت ارتقاء ‌مبادلات تجاري



 

ضرورت ارتقاء ‌مبادلات تجاري

 

در ديدار روساي جمهور ايران و الجزاير تاكيد شد؛

ضرورت ارتقاء ‌مبادلات تجاري متناسب با سطح روابط سياسي دو كشور


علت شكست سلطه‌گران اين ‌است كه همچنان قصد دارند با روحيه استكباري و توسل به زور و اسلحه اهداف خود را پيش ببرند درحالي‌كه امروز ديگر دوران چنين رفتارهايي به پايان رسيده است.

روساي جمهور ايران و الجزاير درباره روابط دوجانبه و آخرين وضعيت منطقه و جهان اسلام به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ايلنا، محمود احمدي نژاد در ديدار عبدالعزيز بوتفليقه گفت:حضور الجزاير در اجلاس سران گروه 15 بسيار پرمعنا و با اهميت بود و دنيا پيام اين حضور‌را دريافت كرد.
رييس‌جمهور با تاكيد بر ضرورت تقويت و تحكيم هر‌چه بيشتر مناسبات ايران و الجزاير در همه زمينه‌ها ،اظهار داشت: ارتقاي سطح مناسبات دو‌جانبه و افزايش هماهنگي‌هاي دو كشور در عرصه‌هاي بين‌المللي به نفع دوملت و ملت‌هاي مستقل است.

احمدي‌نژاد افزود: ايران و الجزاير همواره در كنار هم خواهند بود و آينده روشن متعلق به ملت‌هاي عدالت جو و آزاديخواه است.

رييس‌جمهور همچنين با اشاره به اينكه اشغالگران و سلطه‌طلبان به بن بست رسيده‌اند، گفت: علت شكست آنان بخاطر اين ‌است كه همچنان قصد دارند با روحيه استكباري و توسل به زور و اسلحه اهداف خود را پيش ببرند درحالي‌كه امروز ديگر دوران چنين رفتارهايي به پايان رسيده است.

عبدالعزيز بوتفليقه رييس‌جمهور الجزاير نيز در اين ديدار با بيان اينكه اجلاس گروه 15درتهران روند مثبت و سازنده اي داشت ، گفت:در شرايط كنوني جهان‌، بايد اهتمام زيادي براي فعال شدن اين گروه داشته باشيم .

وي در ادامه استفاده از ظرفيت‌هاي دو كشور را براي افزايش روابط اقتصادي مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت: ضرورت دارد روابط و ‌مبادلات تجاري و اقتصادي خود را متناسب با سطح روابط سياسي ارتقا دهيم .

رييس‌جمهور الجزاير همچنين با اشاره به جايگاه و اهميت ايران در منطقه و جهان اسلام گفت: ايران‌ نقش مهم و تعيين كننده‌اي در امنيت و ثبات منطقه دارد...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
ضرورت مطالعه تاریخ همانند ضرورت نماز - از استاد مهندسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تبادل اطلاعات تجاري سازمان توسعه تجارت



معاون کمک هاي تجاري سازمان توسعه تجارت ايران از تبادل اطلاعات تجاري اين سازمان با 150 کشور جهان براي آشنايي با توانمندي هاي صادراتي يکديگر خبر داد.

 

به گزارش روز شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه تجارت ايران، "کيومرث کرمانشاهي" در نخستين روز برپايي کارگاه آموزشي کارشناسان اقتصادي اعزامي به سفارتخانه هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور که در محل اين سازمان برگزار مي شود، گفت: تبادل اطلاعات بطور مستمر از طريق سيستم DHL انجام مي شود.

 

وي افزود: اولويت بندي کشورهاي هدف براي داشتن ارتباط يکي از گام هاي اساسي براي صادرات و توسعه آن است که بايد در اين جهت اقدام هاي موثري انجام داد.

کرمانشاهي، سهم تجارت ايران از کل تجارت جهاني را زير يک درصد عنوان کرد و افزود: با حمايت از بنگاه هاي کوچک و متوسط مي توان اين سهم را افزايش داد.

 

وي تصريح کرد: لازمه توسعه شرکت هاي کوچک و متوسط داشتن تشکل هاي قوي صادراتي است که با تشکيل اين شرکت ها مي توان در جهت توسعه صادرات گام برداشت.

 

معاون سازمان تجارت، صادرات را موضوع فرابخشي دانست و گفت: براي اينکه صادرات به عنوان محور توسعه پايدار تلقي شود بايد همه دستگاه ها اعم از حمل و نقل، بانک، بيمه، گمرک، استاندارد و غيره به کمک صادرات بيايند تا به هدف برسيم.

 

وي با اشاره به رشد صادرات غيرنفتي در سال هاي اخير، تصريح کرد: ميزان صادرات غيرنفتي در سال 84، هشت ميليارد دلار که در سال 87 به بيش از 20 ميليارد دلار رسيده که بايد در آينده ميزان صادرات و واردات برابر باشد تا به تراز تجاري صفر برسيم.

 

وي گفت: ميزان صادرات خدمات فني و مهندسي در سال گذشته 2/5 ميليارد دلار به 60 کشور دنيا بود که اين ميزان در شش ماهه نخست سال جاري به حدود 900 ميليون دلار رسيد که در نيمه دوم سال افزايش خواهد يافت.

 

وي افزود: بمنظور تحقق تجارت الکترونيک بيشتر برنامه هاي سازمان توسعه تجارت بصورت نرم افزاري تهيه مي شود و حدود 20 نرم افزار در اين زمينه طراحي و استفاده شد تا همه مجموعه تجاري کشور به پنجره واحد متصل شود.

 

وي با اشاره به مقوله عضويت در سازمان تجارت جهاني، تصريح کرد: سازمان تجارت جهاني مخالف با پرداخت يارانه ها است به همين منظور در کشور طرح هدفمند کردن يارانه ها مطرح شده که اجراي آن در عضويت کشور در اين سازمان موثر است.

 

کرمانشاهي يکي از رسالت هاي سازمان توسعه تجارت را تعامل و ارتباط مستمر با سازمان هاي تجاري دنيا اعم فائو، اکو و WTO دانست و افزود: در سال گذشته با سازمان اکو تفاهم نامه اي امضا کرديم که بايد با ديگر سازمان هاي تجاري نيز تعامل و تفاهم نامه هايي امضا کنيم.

 

ایرنا