اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ضرورت ارائه سبد غذایی به 6میلیون نیازمند در اولین مرحله حمایتی



اخبار,اخبار اجتماعی,سبد غذایی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بیش از 5 میلیون نیازمند در جامعه برای تامین هزینه های زندگی خود از حداقل ها برخوردار هستند، گفت: ارائه خدمات حمایتی به بیش از 5 میلیون قشر نیازمند باید در 3 مرحله توزیع سبد غذایی، پوشش بیمه و آموزش همگانی صورت گیرد..

با اشاره به بررسی طرح شناسایی بیش از 5 میلیون نفر نیازمند در وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی، گفت: بیش از 5 میلیون نفر نیازمند در جامعه زندگی می کنند که تحت پوشش هیچ نهاد و یا سازمانی از جمله کمیته امداد و بهزیستی نیستند، همچنین این قشر نیازمند متاسفانه با حداقل ها زندگی کرده و به لحاظ معیشتی شرایط مناسبی ندارند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان درمجلس شورای اسلامی، افزود: بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ وظیفه حمایتی خود برای شناسایی اقشار نیازمند درجامعه شاخص های ویژه ای دارند؛ اما این تعداد یعنی 6 میلیون نفر قشر نیازمند به طور حتم از شاخص های مورد تائید کمیته امداد و بهزیستی برخوردار نیستند، بنابراین با توجه به وجود تورم چند درصدی در جامعه و مشکلات اقتصادی حمایت از این تعداد نیازمند در جامعه ضروری است.

وی تاکید کرد: هرچند که نحوه شناسایی این افراد کارزمان‌بری است، اما به طور حتم اگر سازمانها و نهاد های متولی در حوزه سازمان آمار ایران، شهرداری ها، دهیاری ها و بخشداری ها به وظایف خود به درستی عمل کنند می توان به شناسایی این قشر ازجامعه امیدوار بود؛ البته افرادی هم که در حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار زندگی می کنند منبع درآمدی ناچیزی داشته و در تامین هزینه های زندگی خود دچار مشکلات فراوانی هستند که مسئولان باید درشناسایی این افراد اقدامات موثری انجام دهند.

صلاحی با بیان اینکه وزارت کار و رفاه اجتماعی باید سبد غذایی میان اقشار نیازمند جامعه توزیع کند، تصریح کرد: همچنین باید در مراحل بعدی، برای این افراد آموزش همگانی درنظرگرفت؛ ازسوی دیگر صدور دفترچه بیمه و ارائه خدمات بهداشتی  و درمانی باید در مراحل بعدی مورد توجه قرار گیرد؛ به بیان بهتر ارائه خدمات حمایتی به 5 میلیون قشر نیازمند باید در 3 مرحله توزیع سبد غذایی، پوشش بیمه و آموزش همگانی صورت گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص اینکه می توان برای این قشر از جامعه حداقل حقوق ماهیانه در نظرگرفت، تصریح کرد: طرح شناسایی بیش از 5 میلیون نفر نیازمند در وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی،  به امضاء 257 نفر ازنمایندگان رسیده و دو فوریت آن در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد، اما در نظرگرفتن حقوق ماهیانه با واقعیت های جامعه سازگار نیست زیرا منابع چنین موردی وجود ندارد.

اخبار اجتماعی - خانه ملت


ویدیو مرتبط :
واریز یارانه خرداد ماه توسط دولت/ توزیع سبد غذایی رمضان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توزیع دو مرحله سبد غذایی تا پایان سال



اخبار,اخباراجتماعی , علی ربیعی

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا پایان سال دو بسته دیگر حمایت غذایی میان افرادی که دچار فقر کالری دریافتی هستند، توزیع خواهد شد. نوبت دیگر دریافت این بسته حمایتی در هفته جاری اعلام خواهد شد.

دکتر علی ربیعی افزود: بسته های حمایت غذایی حمایت از سفره هایی است که با مشکل کمبود پروتئین مواجه می باشند. زنان باردار، کودکان دچار سوء تغذیه و افرادی که موادغذایی کم کالری دریافت می‌کنند و به طور کلی افرادی که به لحاظ دسترسی به کالری مناسب، دچار کمبود هستند را تحت پوشش قرار می دهد. وی توضیح داد: با مطالعاتی که صورت گرفته در مرحله بعدی که بسته های حمایت غذایی توزیع می شود گوشت سفید هم به این بسته ها اضافه شده است. اضافه شدن گوشت سفید در راستای حمایت از تولیدکنندگان طیور نیز می باشد.

وی گفت: روال دریافت بسته های حمایت غذایی نظیر دوره های قبلی است و دریافت کنندگان قدرت انتخاب در کالا دارند و همان فروشگاههای قبلی وظیفه توزیع را برعهده دارند. وزیر کار ادامه داد: کارت ها برای دریافت بسته های حمایت غذایی شارژ می شود که فقط اعتبار خرید است.

دکتر ربیعی اظهار داشت: برای سال آینده مطالعات شناسایی خانوارهایی که دچار مشکل تغذیه ای هستند را افزایش می دهیم اجرای این طرح کاملا هدفمند است. وزارت کار، کار ارزشمندی را جهت شناسایی خانوارها انجام داده و این توانایی را نیز دارد که خانوارهای دارای تمکن مالی مناسب را نیز شناسایی کند. براساس گزارش روابط عمومی وزارت تعاوم، کار و رفاه اجتماعی، وی در پایان گفت: با توجه به کاهش قیمت نفت و فشاری که براثر این کاهش بر بودجه سال آینده می آید طرح حمایت غذایی را تعطیل نمی کنیم و دولت همچنان حمایت غذایی را از برخی از خانواده هایی که با مشکل تغذیه ای مواجه هستند، ادامه می دهد.
 

 اخباراجتماعی   - ایسنا