اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ضرب الاجل 24 ساعته داعش به فرانسوی ها


داعش، مسئولیت ربودن یکی از اتباع فرانسه را در الجزایر به عهده گرفت و تهدید کرد در صورتی که فرانسه حملات خود را ضد داعش متوقف نکند، او را خواهد کشت.

پایگاه خبری العالم: داعش، مسئولیت ربودن یکی از اتباع فرانسه را در الجزایر به عهده گرفت و تهدید کرد در صورتی که فرانسه حملات خود را ضد داعش متوقف نکند، او را خواهد کشت.

چند ساعت پس از انتشار ویدیوی "عدنانی" سخنگوی داعش مبنی بر درخواست از طرفداران این گروه تروریستی برای قتل اتباع کشورهای شرکت کننده در حمله به داعش به ویژه آمریکا و فرانسه؛ یکی از گروهکهای وابسته موسوم به "سربازان خلافت" یکی از اتباع فرانسه را در الجزایر ربودند و به فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه 24 ساعت فرصت دادند که حملات این کشور ضد داعش را متوقف کند، در غیر این صورت گروگان فرانسوی را می کشند.

وزارت خارجه فرانسه تاکید کرد که افراد ناشناس یکشنبه گذشته، یک شهروند فرانسوی را که مشغول گردش در منطقه ای کوهستانی در حد فاصل استان های تیزی وزوو و البویره بود، ربودند.

گروه الجزایری "جند الخلافه" که به داعش اعلام وفاداری کرده است، ویدیویی منتشر کرد که در آن "ارویه گوردیل" گروگان فرانسوی از رئیس جمهور فرانسه می خواهد او را از این وضع نجات دهد.

در این ویدیو، "گوردیل" در میان دو مرد با صورت های پوشیده که تفنگ های کلاشینکوف به دست دارند، بر روی زمین نشسته است. وی در این ویدیو می گوید که از شهر نیس است و به عنوان راهنمای تور کار می کند. وی روز شنبه به الجزایر رسید و یک روز پس از آن ربوده شد.


ویدیو مرتبط :
تمدید ضرب الاجل داعش برای گروگان کروات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ضرب الاجل 24 ساعته داعش به مسیحیان


سرکرده گروه تروریستی داعش به مسیحیان استان نینوا ۲۴ ساعت برای خروج از این استان مهلت داد.

پایگاه خبری العالم: سرکرده گروه تروریستی داعش به مسیحیان استان نینوا ۲۴ ساعت برای خروج از این استان مهلت داد.

"زهیر الجلبی" رئیس شورای حمایت از منطقه "ام الربیعین" به "سومریه نیوز" گفت: ابوبکر بغدادی در بیانیه‌ای به مسیحیان تا فردا شنبه مهلت داده است که از استان نینوا خارج شوند.

وی افزود: داعش قبلا به مسیحیان گفته بود که بین دو گزینه مسلمان شدن و یا پرداخت جزیه، یکی را انتخاب کنند.

الجلبی خاطرنشان کرد: عناصر داعش اموال و دارایی های مسیحیان را غارت کرده اند و نمی گذارند که مسیحیان هیچ کدام از وسایل و یا دارایی‌های خود را بردارند.

الجلبی با اشاره به آغاز خروج مسیحیان از موصل، خواستار توجه به وضعیت مسیحیان و نجات آنان شد.