اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ضرب الاجل برای خروج سفیر ایران از ریاض


برخی رسانه‌های عربستان سعودی در حالی از مهلت 24 ساعته ریاض برای خروج سفیر ایران از کشورشان خبر دادند که منابع آگاه چنین خبری را تکذیب کردند.

خبرگزاری فارس: حساب کاربری عربستان سعودی صبح امروز (یکشنبه) در خبری فوری مدعی شد که مقامات این کشور به سفیر ایران مهلتی 24 ساعته برای ترک ریاض دادند.

«نجاح محمد علی» کارشناس ارشد مسائل ایران و خاورمیانه به نقل از یک منبع دیپلماتیک خبر اخراج سفیر ایران از عربستان را تکذیب کرد.

در پی اعدام شیخ نمر باقر النمر، از روحانیون برجسته عربستان سعودی توسط مقامات ریاض، شب گذشته تجمع اعتراضی خودجوشی در مقابل سفارت این کشور در تهران برگزار شد که در ابتدا به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شده، اما عده‌ای از معترصان خشمگین، وارد سفارت عربستان سعودی شدند.

بر اساس این گزارش، با برخورد ماموران نیروی انتظامی و خارج کردن معترضانی که وارد سفارت عربستان سعودی در تهران شده بودند، تجمع اعتراضی پایان یافت. گفته می‌شود چند تن از معترضان نیز توسط پلیس بازداشت شده‌اند.

به گفته مسئولان امنیتی در جریان آتش سوزی سفارت به هیچ یک از دیپلمات‌های سعودی آسیبی نرسیده است. نیروهای آتش نشانی هم آتش سوزی ساختمان سفارت سعودی را مهار کردند.

شبکه العربیه در خبری به نقل از یک منبع دیپلماتیک عربستان سعودی اعلام کرد: مواضع نظام ایران، چهره حقیقی‌اش که در حمایت از تروریسم نمود پیدا کرده را بر ملا ساخت؛ مواضعی که ادامه سیاست‌هایش (تهران) در بر هم زدن امنیت و آرامش کشورهای منطقه به شمار می‌روند.

این دیپلمات سعودی همچنین مدعی شد که «نظام ایران با دفاع از اقدامات تروریست‌ها و بیگناه جلوه دادن آنان، شریک جنایت‌های تروریست‌ها به شمار می‌رود و مسئولیت کامل سیاست‌های تحریک کننده و تشدید کننده‌اش بر عهده اوست».


ویدیو مرتبط :
ضرب الاجل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رژیم صهیونیستی، خواهان تعیین ضرب‌الاجل برای ایران شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

رژیم صهیونیستی، خواهان تعیین ضرب‌الاجل برای ایران شد

با نزدیک شدن زمان برگزاری مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ و شدت یافتن مباحث درباره چشم اندازهای حل و فصل دیپلماتیک مسأله هسته‌ای ایران، رژیم صهیونیستی به مانند همیشه، تلاش‌های خود را در راستای مخالف گسترش داده است. در این راستا، اخبار حاکی از فشارهای جدید این رژیم بر آمریکا در تعیین ضرب‌الاجلی مشخص برای ایران است.

به گزارش «تابناک»، روز دوشنبه «یووال استینیتز»، وزیر امور مالی رژیم صهیونیستی به واشنگتن سفر کرد؛ موضوع ایران، محور دیدارهای وی با مقامات آمریکایی را تشکیل می‌دهد.بنا بر این گزارش، وی پیام مشخصی برای دولت اوباما دارد: زمان آن رسیده که برای ایران ضرب‌الاجل صادر کنید.

به نوشته «تایم»، وی در روز اول حضور خود در واشنگتن به خبرنگاران گفت: «آن‌ها به چیزی بیش از تحریم‌ها و بیانیه‌ها و نیز به ضرب‌الاجل و تهدیدی معتبر نیاز دارند. آن‌ها منتظرند تا چیزی شبیه این رخ دهد».

جالب آن که سفر استینیتز به واشنگتن، دقیقاً در‌‌ همان روزی بود که باراک اوباما رسما «چاک هیگل» را نامزد وزارت دفاع به سنا معرفی کرد. هیگل به سبب مواضع خود در مخالفت با تحریم‌های ایران و انتقاد از رژیم صهیونیستی شناخته شده است. با این حال، استینیتز وجود هر گونه ارتباط میان سفرش با این ماجرا را تکذیب کرده و سفر خود را برنامه‌ای دانسته که از ماه‌ها پیش هماهنگ شده بود. با وجود این، وی به صراحت اظهار داشته که رژیم اسرائیل نسبت به فقدان پیشرفت درباره ایران احساس بی‌صبری می‌کند. وی می‌خواهد از وزیر خزانه‌داری و دیگر مقامات دولت آمریکا بخواهد افزون بر تشدید تحریم‌ها، موضع شفاهی محکم‌تری در راستای تعیین بازه زمانی مشخص برای ایران به کار ببرند.

وی در این باره گفت: «تحریم‌ها و مذاکرات ناکافی به نظر می‌رسد. آن‌ها هم‌اکنون در شرایطی نیستند که برنامه هسته‌ای خود را‌‌ رها کنند. آن‌ها تاکنون از مذاکرات جهت به دست آوردن زمان برای غنی‌سازی بیشتر بهره برده‌اند».

افزون بر این، استینیتز در پاسخ به پرسشی درباره کم شدن فرصت توافق با ایران به سبب نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری گفته است: «قرار نیست دالای لاما، رهبر بوداییان تبت برای ریاست جمهوری نامزد شود. برنامه هسته‌ای ایران مدت‌ها پیش از احمدی‌نژاد نیز وجود داشته است. در این موضوع، اهمیتی ندارد که چه کسی رئیس جمهور شود».

به هر روی، این سخنان استینیتز و تلاش‌های جدید رژیم صهیونیستی در شرایطی است که هم ایران و هم کشورهای غربی، نسبت به ازسرگیری هر چه زود‌تر مذاکرات هسته‌ای اظهار تمایل کرده‌اند و به احتمال زیاد این مذاکرات تا یک ماه آینده برگزار خواهد شد. به این ترتیب، می‌توان هدف اصلی از این سفر را افزایش فشار‌ها بر ایران در آستانه مذاکرات ارزیابی کرد./تابناک