اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ضربات مرگبار سارقان بر سر خواهر شهید



اخبار ,اخبار حوادث ,سرقت طلا و جواهرات

 

اخبار حوادث - ضربات مرگبار سارقان بر سر خواهر شهید

دو پسر زورگیر که زن میانسالی را بالای مزار برادر شهیدش با ضربه های چماق در یک قدمی مرگ قرار دادند، در جریان ردیابی های پلیسی شناسایی و دستگیر شدند.

28 فروردین امسال، از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره سرقت منجر به ضرب و جرح شدید یک زن به کلانتری 205 صحن حرم امام (ره) اعلام شد.

با حضور مأموران در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد که زنی حدود 50 ساله به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بر اساس اظهارات یکی از مأمورین بهشت زهرا، دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت در حالی که قصد سرقت طلا و جواهرات این زن را داشته اند با دیدن وی از محل متواری شده اند.

با توجه به شدت ضربات وارده شده به قسمت های مختلف بدن این زن میانسال، بلافاصله وی به بیمارستان منتقل شده اما به علت شدت ضربات تا به امروز در حالت بیهوشی و کما به سر می برد.

همان روز اعضای خانواده ای با مراجعه به کلانتری 102 پاسداران، اقدام به طرح شکایت در خصوص فقدان یکی از اعضای خانواده خود کردند.

با آغاز رسیدگی به پرونده فقدان در پایگاه چهارم پلیس آگاهی و انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان متوجه شدند که زن 50 ساله ای برای زیارت مزار برادر شهید خود به بهشت زهرا مراجعه و از آن زمان دیگر به خانه مراجعه نکرده است.

بلافاصله با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده و بررسی بانک اطلاعاتی افراد ناشناس، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت زن 50 ساله ای شدند که در بیمارستان در حالت کما قرار داشت.

شناسایی هویت فقدانی
با شناسایی هویت فقدانی و به دستور شعبه 101 دادگاه جزایی دادگاه بخش آفتاب، پرونده برای ادامه تحقیقات تخصصی و شناسایی و دستگیری دو سارق متواری شده در اختیار اداره پنجم مبارزه با زورگیری قرار گرفت.

شناسایی یکی از مجرمان
با توجه به اظهارات مأمور بهشت زهرا در خصوص تلاش دو سرنشین موتورسیکلت برای انجام سرقت، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی به بررسی دوربین های مداربسته بهشت زهرا پرداخته و با توجه به احتمال سابقه دار بودن سارقان و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار و دیگر اقدامات پلیسی، کاراگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار منطقه باغ شهر به نام «علی . ز» 25 ساله شدند که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از جمله زورگیری دستگیر و روانه زندان شده بود.

با مطابقت تصاویر «علی . ز» با تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته بهشت زهرا و شناسایی تصویر وی از سوی مأمور بهشت زهرا، کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه باغ شهر کرده و 20 اردیبهشت «علی . ز» دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران منتقل شد.

در زمان دستگیری، «علی» منکر هرگونه ارتکاب سرقت در داخل بهشت زهرا شده اما پس از بازرسی دقیق مخفیگاه وی و کشف گوشی تلفن همراه متعلق به قربانی سرقت که تا به امروز در حالت کما به سر می برد به ناچار لب به اعتراف گشوده و یکی دیگر از مجرمین سابقه دار منطقه باغ شهر به نام «محمد . ق» 26 ساله که در زمینه خرید، فروش و مصرف مواد مخدر فعالیت دارد را به عنوان همدست خود در زمان سرقت معرفی کرد.

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: 28 فرودین، برای مصرف مواد نزد «محمدرضا» رفته اما زمانی که متوجه شدیم که پول کافی برای خرید مواد نداریم، تصمیم گرفتیم تا پول مورد نیاز خود را از طریق زورگیری به دست بیاوریم. به همین علت با موتورسیکلت محمدرضا به بهشت زهرا رفته و در آنجا در حال پرسه زنی بودیم که ناگهان زن میانسالی توجه ما را جلب کرد که به تنهایی و در مزار شهیدان حضور داشت. به قصد سرقت، از موتورسیکلت پیاده شده و با یک چماقی که همراه خود داشتم ، به آرامی به این زن نزدیک شدم که بالای مزار یکی از شهدا نشسته بود. قصد سرقت کیف دستی وی را داشتم که او متوجه شد و در برابر سرقت مقاومت کرد. من نیز با چماق ضربه ای محکم به سرش زدم که باعث بیهوش شدن او شد.

«علی . ز» در خصوص شدت و تعدد ضربات وارد شده به قربانی سرقت نیز به کارآگاهان گفت: همان ضربه اول باعث بیهوش شدن آن زن شده بود اما او چهره مرا کاملا دیده بود و اطمینان داشتم که اگر آن زن زنده بماند و به پلیس مراجعه کند، قطعا مأموران با توجه به سوابق متعدد من در زمینه سرقت و زورگیری مرا به سرعت شناسایی خواهند کرد. به همین علت و این بار به قصد کشتن، شروع به زدن ضربات متعدد چماق کرده و پس از اطمینان از مرگ قصد سرقت طلا و جواهرات را داشتم که یکی از مأمورین بهشت زهرا با دیدن صحنه سرقت، به سمت من آمد و من مجبور شدم تا تنها با سرقت کیف دستی از محل متواری شوم.

دستگیری دومین متهم
با توجه به اعترافات صریح «علی . ز» به سرقت و تلاش آنها برای انجام جنایت، دستگیری دومین متهم پرونده به نام «محمد . ق» در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

سرانجام با انجام اقدامات گسترده پلیسی و شناسایی محل تردد «محمد» در پارکی در منطقه باغ شهر که در آنجا اقدام به خرید و فروش مواد مخدر می کرد، کارآگاهان اداره پنجم پلیس طی یک عملیات دستگیری و با شلیک چندین تیر هوایی موفق به دستگیری وی در 22 اردیبهشت شدند.

سرهنگ محمدرضا اشراقی معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با دستگیری هر دو متهم و اعتراف صریح به سرقت و به منظور شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمین، به دستور مقام قضایی دستور انتشار تصاویر بدون پوشش هر دو متهم صادر شده است. به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
اخبار حوادث - مهر

 


ویدیو مرتبط :
ضربات مرگبار پا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تفریح مرگبار دو خواهر در سیزده به در



اخبار حواث 91,حوادث 91,حوادث تلخ سیزده بدر91,حوادث سیزده بدر91

 

تفریح مرگبار دو خواهر در سیزده به در

دو دختر 8 و 10 ساله همراه خانواده شان برای تفریح به حاشیه روستا آمده بودند که با طولانی شدن غیبت دو خواهر جستجوها برای یافتن آنها آغاز شد. در ادامه پیکر دو دختر بچه در استخر آب روستا کشف شد و از آب بیرون کشیده شد.

دو خواهر 8 و 10 ساله هنگام تفریح در روز طبیعت به طرز دلخراشی در استخر آب کشاورزی روستا جان باختند.

به گزارش مهر، ساعت 16 و 45 دقیقه دیروز غرق شدن دو کودک در استخر آب کشاورزی در روستای گرگاب شهرستان شاهین شهر به امدادگران اورژانس گزارش شد. پس از این تماس بلافاصله امدادگران اورژانس خود را به محل حادثه رساندند.

در جریان بررسی ها مشخص شد، دو دختر 8 و 10 ساله همراه خانواده شان برای تفریح به حاشیه روستا آمده بودند که با طولانی شدن غیبت دو خواهر جستجوها برای یافتن آنها آغاز شد. در ادامه پیکر دو دختر بچه در استخر آب روستا کشف شد و از آب بیرون کشیده شد.

امدادگران سریع عملیات احیای قلبی ریوی را بر روی آنها اجرا کردند اما به دلیل اینکه مدت طولانی از زمان مرگ آنها گذشته بود نتوانستند آنها را به زندگی دوباره بازگردانند.

با اطلاع ماجرا به پلیس ماموران در محل حاضر شده و پس از تحقیقات از والدین دو کودک اجساد با دستور قاضی جنائی به پزشکی قانونی منتقل شد./عصرایران