اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صندوق گمشده‌ای که از لیست امید قربانی گرفت



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, مجلس  دهم


 مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار می‌شود که هنوز تکلیف مینو خالقی، منتخب سوم مردم اصفهان روشن نشده است و شورای نگهبان در سکوت خبری، آرای یکی دیگر از منتخبان لیست امید در بندر لنگه را باطل اعلام کرد.

 

البته شورای نگهبان همه تلاش خود را به کار بست تا پرونده مینو خالقی را بر خلاف نظر دولت و برخی منتخبان مجلس بسته بداند اما علی مطهری، نماینده دور نهم و منتخب مردم تهران در مجلس دهم هنوز دست از تلاش برنداشته و در اظهار نظر اخیر خود تعبیر ظلم را در حق مینو خالقی به کار برد و تأکید کرد که باید وزیر کشور به خاطر این کوتاهی در انجام وظیفه استیضاح شود. همچنین محمدرضا عارف منتخب اول تهران در مجلس دهم نیز بارها حمایت خود را از مینو خالقی اعلام کرد و پیگیر نظارت استصوابی شورای نگهبان درباره این منتخب اصفهان شد.

 

موضوع قابل توجه اینکه علی لاریجانی، رئیس مجلس نهم و منتخب دوم مردم قم درمجلس دهم نیز در آخرین نشست خبری خود در این مجلس، برای اولین بار نسبت به این اقدام بی‌سابقه شورای نگهبان اعلام موضع کرد و گفت که در این‌باره با رهبر انقلاب صحبت کرده است و از شورای حل اختلاف قوا نیز خواسته تا در این‌باره نظر خود را اعلام کند اما نظر این شورا با نظر شورای نگهبان مشترک بوده است. لاریجانی همچنین تأکید کرد که این مسئله در مجلس بعدی بررسی می‌شود. این اظهارات و واکنش‌ها در حالی است که شورای نگهبان آرای خالد زمزم‌نژاد، منتخب اصلاح‌طلب بندر لنگه را نیز بعد از انتخاب شدن از سوی مردم ابطال کرده است.

 

اشرف بروجردی با اشاره به این موضوع در مصاحبه با پارسینه از داشتن گرایش سیاسی شورای نگهبان ابراز نگرانی کرده است. روز چهارشنبه سیامک،ره‌پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از عدم تأیید حوزه بندر لنگه و بستک خبر داد و همچنین درباره دو حوزه تبریز و اهر نیز گفت: «در کوتاه‌ترین فرصت، اقدامات صورت خواهد گرفت.»موضوع قابل توجه اینکه همه منتخبانی که شورای نگهبان نسبت به صحت آرای آنها شبهه ایجاد کرده یا آرای آنها را ابطال کرده است، منتخبانی هستند که در لیست امید قرار گرفته بودند و مردم با رأی خود سلامت و صلاحیت آنها را تأیید کرده بودند. اشرف بروجردی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: «موضوع خانم خالقی با موضوع ابطال بندرلنگه قدری متفاوت است. بین همه نمایندگان حوزه اصفهان تنها آرای خانم خالقی بود که ابطال شد و این خلاف مبانی حقوقی و قانونی است اما در بندر لنگه کل انتخابات آن حوزه ابطال شده است.

 

آنچه که انسان را به فکر وا‌می‌دارد این است چرا کسانی که متضرر می‌شوند، منتسب به جناحی هستند که آن جناح مطابق رأی شورای نگهبان نیست؟»بروجردی به پارسینه گفت: البته من نمی‌توانم نیت خوانی کنم اما سابقه این رفتارها و نوع برخوردی که شورای نگهبان با اصلاح‌طلبان دارد، خود به خود این را به ذهن متبادر می‌کند که همه اینها در جهت گرایش‌های سیاسی شکل می‌گیرد.

 

این به آن معنا نیست که در واقعیت تخلفی صورت گرفته باشد. با این حال فکر می‌کنم حق ماست اینچنین فکر کنیم که حتما این مسئله با یک پشتوانه فکری و یک پشتوانه سیاسی به وجود آمده است و طبیعتا جای نگرانی خواهد داشت.»همچنین بهروز اکرمی، رئیس ستاد انتخابات هرمزگان، روز پنجشنبه در یک نشست خبری با اشاره به ابطال انتخابات در حوزه پارسیان، بندرلنگه و بستک از سوی هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان گفت: این انتخابات از نظر چگونگی برگزاری، قانون مندی و سلامت منحصر بفرد بود. وی افزود: تمام تمهیدات و آموزش‌ها و توصیه‌های لازم پیش از برگزاری انتخابات به‌کار گرفته شد و بر اساس استراتژی تعیین شده توسط استاندار هرمزگان، تعامل با هیئت نظارت شورای نگهبان نیز فراقانونی (بیش از وظیفه مشخص شده) بود و تمامی نظرات کارشناسی این هیئت در استان و شهرستان‌ها مورد توجه قرار گرفت. 

 

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان ادامه داد: در 48 ساعت قانونی تعیین شده پس از برگزاری و شمارش آرا و اعلام نتایج مرحله دوم انتخابات، هیچ شکایتی به ستاد انتخابات نرسید و سلامت انتخابات و روند آن طبق صورت‌جلسه مشترک هیئت اجرائی و نظارت تأیید و امضا شد. وی خاطر نشان کرد: پس از مهلت قانونی، یکی از نامزدها به هیئت نظارت شورای نگهبان مراجعه کرده و خواستار بازشماری تمامی 258 صندوق اخذ رأی شد که چون دلیل مستدل برای این درخواست ارائه نشد، تنها با بازشماری چهار صندوق موافقت شد که این کار با حضور نماینده نامزد معترض انجام شد و هیچ تغییری در نتیجه به وجود نیامد. رئیس ستاد انتخابات هرمزگان با بیان اینکه غیر‌از هیئت نظارت شورای نگهبان، دستگاه‌های ناظر دیگری مانند اداره کل اطلاعات، سپاه، قوه قضائیه و شورای تأمین نیز درباره برگزاری انتخابات گزارش تهیه می‌کنند که همگی این نهادها بر بدون مشکل و عادی بودن این انتخابات تأکید کرده‌اند، گفت: اختلاف آرا نیز به قدری زیاد بود که با توجه به فرآیندهای طراحی شده، مهندسی کردن آن غیرممکن است.

 

اکرمی ادعای ورود پول‌های کثیف به این انتخابات را نیز توهین به مردم توصیف کرد و با اشاره به برخی دلایل شورای نگهبان برای ابطال انتخابات اضافه کرد:  این نهاد به گم شدن یک صندوق رأی استناد کرده و این درحالی‌است که صندوق مورد اشاره مربوط به انتخابات مجلس خبرگان رهبری بوده و هیچ ارتباطی با مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه غرب این استان ندارد. به گزارش ایرنا، رئیس ستاد انتخابات هرمزگان آمادگی خود را برای برگزاری مناظره و نشست مشترک با شورای نگهبان اعلام کرد.

 

 اخبار سیاسی  - وقایع اتفاقیه


ویدیو مرتبط :
13- صندوق پیشنهادات و انتقادات - 2- لیست بخش ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کروش لیست جدید تیم ملی را اعلام کرد/ باز هم چشمان مربی امید ابراهیمی را ندید



کروش لیست جدید تیم ملی را اعلام کرد/ باز هم چشمان مربی امید ابراهیمی را ندید/ دعوت از یعقوب کریمی ،رافخایی و خلیل زاده برای خط خوردن؟

فوتبال ملی - کارلوس کروش اسامی 28 بازیکن را برای حضور در اردوی تیم ملی اعلام کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 سرمربی تیم ملی که برای دیدن مسابقه پرسپولیس – پیکان به ورزشگاه آزادی رفته بود، ساعاتی پس از پایان این مسابقه اسامی بازیکنان تیم ملی را اعلام کرد. این بازیکنان برای بازی دوستانه با تاجیکستان انتخاب شده‌اند. اسامی نهایی بازیکنان برای بازی با ازبکستان، بعد از بازی با تاجیکستان اعلام می‌شود.

اسامی بازیکنان دعوت شده به شرح زیر است:

دروازه بان ها: سید مهدی رحمتی ، رحمان احمدی، سوشا مکانی

مدافعان: حسین ماهینی، خسرو حیدری، پژمان منتظری، محمدنصرتی، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، مهرداد پولادی، احسان حاج صفی، پژمان نوری

هافبک ها: جوادنکونام، امید نظری، علی کریمی، آندرانیک تیموریان، قاسم دهنوی، محمد نوری، میلاد نوری

مهاجم ها: آرش افشین، اشکان دژاگه، محمدرضا خلعتبری، سید جلال رافخایی، محمد قاضی، رضا قوچان نژاد، یعقوب کریمی، کریم انصاریفرد، احمد حسن زاده

این بازیکنان باید ساعت 17 روز جمعه در هتل آزادی حضور داشته باشند./خبرآنلاین