اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صمد نیکخواه بهرامی: بله، ما گردن کلفتیم!


فولاد ماهان به جای اینکه خودشان را برای جذب بازیکن خارجی درگیر کنند، مهدی کامرانی و محمد صمد نیکخواه بهرامی دو ملی پوش مهرام را به عنوان یار کمکی جذب کردند.

روزنامه تماشا: فولاد ماهان که ناگهان به عنوان نماینده دوم بسکتبال ایران به مسابقات باشگاه های غرب آسیا معرفی شد، تدارک خوبی برای این مسابقات دارد. آنها به جای اینکه خودشان را برای جذب بازیکن خارجی درگیر کنند، مهدی کامرانی و محمد صمد نیکخواه بهرامی دو ملی پوش مهرام را به عنوان یار کمکی جذب کردند.

ماهان، سعید ارمغانی را هم از مجارستان به ایران آوردند و به جای صفا علی کمالیان کنار محسن صادق زاده سرمربی این تیم نشانده اند.

نیکخواه بهرامی: بله، ما گردن کلفتیم!

مهمترین خرید ماهان برای این مسابقات، صمد نیکخواه بهرامی است. بازیکنی که دردو سال اخیر همیشه هدف اصلی ماهان بود اما در مهرام ماند. حالا با کناره گیری مهرام از این مسابقات ماهانی ها کار سختی برای جذب او نداشتند. صمد در گفت و گو با تماشا از شرایط ماهان می گوید:

تمرین ها چطور است؟

- خوب، البته تا چند روز پیش تعداد بازیکنان کم بود چون چند بازیکن مصدوم داشتیم و چند بازیکن تیممان هم نبودند. البته هنوز هم همه بازیکنانمان را در تمرین نداریم اما شرایط تمرینی خوبی داریم.

تمریناتتان شبیه تمرینات تیم ملی شده، بیشتر ملی پوشان آنجا هستند.

- نه اینطور هم نیست. حامد آفاق، حامد سهراب نژاد، آرن داوودی، حامد حدادی، ارسلان کاظمی، محمد جمشیدی و خیلی از ملی پوشان دیگر هم نیستند.

ولی تیم پرمهره ای دارید.

- بله، ما گردن کلفتیم اما تیم ملی نیستیم.

فادی الخطیب، کاپیتان تیم ملی لبنان گفته می خواهد وزیر ورزش کشورش شود. کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران نمی خواهد دوزیر ورزش شود؟

- ببینید چقدر به ورزشکارشان احترام می گذارند که می تواند چنین برنامه ای در سرش داشته باشد. ما ورزشکار نیستیم. آنها ورزشکار هستندکه اینقدر احترام دارند. این حرف نشان می دهد آنجا به قهرمان ملی شان بها می دهند که می تواند بگوید می خواهد وزیر ورزش شود. ما اینجا آنقدر بها نداریم.

این روزها بیشتر ورزشی ها در انتخابات شورای شهر ثبت نام می کنند. تو نمی خواهی وارد سیاست شوی؟

- نه خیلی زود است. هنوز می توانم بازی کنم و می خواهم بازی کنم. بیشتر ورزشی هایی که در این چندساله وارد سیاست شده اند، عجله کرده اند. عمر ورزش قهرمانی کوتاه است و من هم می خواهم از این عمر کوتاهش بیشترین استفاده را ببرم، ضمن اینکه برای سیاستمداری ساخته نشده ام.

خطیب گفته بعد از جام جهانی خداحافظی می کند. اینکه تیمش را از الان یکی از سه تیم برتر آسیا دانسته یکجوری کری برای تیم ایران است؟


- از بین 5، 6 تیم مدعی که در جام ملت ها بازی می کنند، سه تیم به مسابقات جام جهانی صعود می کند. لبنان هم یکی از آن تیم های قوی است و همانقدر که ما شانس داریم آنها هم شانس دارند.

فادی می خواهد خداحافظی کند. اینکه یکی از هم نسل هایت حرف از بازنشستگی می زندبه تو حس پیر شدن نمی دهد؟


- (می خندد) نه اصلا. فادی که هم نسل من نیست. وقتی من تیم ملی جوانان بودم، فادی ستاره بسکتبال لبنان بود. چند سالی از من بزرگتر است. ضمن اینکه من هنوز سرحالم و می خواهم حالا حالاها بازی کنم.

خیلی هم مطمئن حرف از قهرمانی در این بازی ها زده ای.

- ما برای قهرمانی می رویم. نمی دانم بقیه تیم ها برای چی به این مسابقات می آیند اما ما می رویم که قهرمان شویم. شاید بعضی ها بخواهند سهمیه آسیا بگیرند اما این ما را راضی نمی کند. این را هم باید بگویم که قهرمان شدن در این مسابقات به جز شرایط فنی فاکتورهای دیگری هم لازم دارد. بازیکنان و اعضای باشگاه باید در این بازی ها فکرشان راحت باشد و بتوانند روی کارشان تمرکز کنند.

یک تیم برای قهرمان شدن در این بازی ها باید یک تیم قوی پشت تیمش داشته باشد که به نظر من ماهان این تیم قوی را پشت تیمش دارد. شانس هم در این مسابقات مهم است و بعضی جاها باید شانس هم داشته باشی ممکن است بعضی شوت ها گل شود که اصلا باورکردنی نباشد یا برعکس توپ هایی که به نظر حتما گل می شود، گل نشود.

کار کردن با محسن صادق زاده چطور است؟


- هر مربی در بسکتبال سبک کاری خودش را دارد. تاکتیک های بسکتبال مثل حروف الفباست و هر مربی این حروف را با رنگ دلخواه خودش می نویسد.

سعید ارمغانی هم بعد از مدت ها برگشته. وقتی از ایران می رفت هفده، هجده سالت بود.


- وقتی می رفت، من سه چهار سالم بود (می خندد). او هم مربی خوبی است و سبک خاص خودش را دارد.

تو و مهدی کامرانی هم کم کم مثل دوقلوهای بهم چسبیده شده اید.

- مهدی بازیکن بزرگی است. من همیشه دوست دارم بازیکن کناری ام بازیکنی با کیفیت بالا باشد تا کارم راحت تر باشد. ما درک خوبی از کار هم داریم. فکر نمی کنم کسی در اینکه مهدی یکی از بهترین های آسیاست شکی داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
ویانا نیکخواه بهرامی دختر صمد نیکخواه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصدومیت بدموقع صمد نیکخواه بهرامی


کاپیتان تیم ملی بسکتبال در رقابت‌های ویلیام جونز تایوان مصدوم شد.

خبرگزاری فارس: تیم ملی بسکتبال ایران که در حال حاضر در رقابت های ویلیام جونز تایوان حضور دارد با مشکل مصدومیت صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان خود همراه شده است.

گفته می شود مصدومیت وی از ناحیه پا بوده و طبق نظر پزشکان این بازیکن باید چند روزی را استراحت کند.

اوشین ساهاکیان دیگر مصدوم تیم ملی است که آسیب دیدگی جدی نیست و او از فردا می تواند تیم ملی را همراهی کند.

تیم ملی کشورمان که در حال حاضر صدرنشین مسابقات است، امروز در پنجمین بازی خود از دقایقی پیش به مصاف ژاپن رفته است.