اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صف ۱۲ کیلومتری کامیون در مرز بازرگان


طبق اعلام خبر ۲۱ سیما، صف ۱۲ کیلومتری کامیونها در مرز بازرگان به دلیل کم کاری گمرک مقابل تشکیل شد.

خبرگزاری فارس: طبق اعلام خبر ۲۱ امشب سیما، صف ۱۲ کیلومتری کامیونهای تجارتی در مرز بازرگان به دلیل کم کاری گمرک مقابل (گمرک ترکیه)  تشکیل شد.

قبلا هم چنین خبری منتشر شده بود که گمرک ایران اعلام کرد: گمرک ایران آماده ارائه خدمات به صورت شبانه روز است، اما به گفته مقامات محلی، کارکنان گمرک گوربلاغ ترکیه به دلیل مشکلات امنیتی و درگیری گروهکهای تروریستی درآن کشور، مجبورند زودتر به خانه‌های خود بر می‌گردند و این امر موجب تراکم کامیونها می شود.


ویدیو مرتبط :
مرز بازرگان و صف طولانی کامیون ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صف 40 کیلومتری کامیون ها در مرز بازرگان


صف کامیون های متقاضی ورود به ایران در مرز بازرگان ـ گوربلاغ ترکیه در دو ردیف 20 کیلومتری موجب معطلی و اعتراض کامیون داران شده است. خبرگزاری ایرنا: صف کامیون های متقاضی ورود به ایران در مرز بازرگان ـ گوربلاغ ترکیه در دو ردیف 20 کیلومتری موجب معطلی و اعتراض کامیون داران شده است.


صف بستن کامیون های منتظر ورود به ایران از طریق گمرک گوربلاغ کشور ترکیه به گمرک ایران در مرز بازرگان از حدود یک هفته پیش آغاز شده و در روزهای اخیر تشدید شده است.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، هم اکنون در سمت ایران در مرز بازرگان نیز بیش از هفت کیلومتر صف کامیونی تشکیل شده و رانندگان منتظر صدور اجازه برای ورود به کشور مقابل هستند.
هم اکنون صف کامیون ها برای ورود به کشور مقابل در سمت ایران با هفت کیلومتر و در سمت ترکیه با دو ردیف 20 کیلومتری موجب معطلی و سرگردانی رانندگان و کامیون داران شده است.

بر اساس قرارداد منعقد شده بین دو کشور ایران و ترکیه، هر طرف باید روزانه تعداد 500 دستگاه کامیون را از طریق گمرک خود پذیرش یا ترخیص کند که در چند روز گذشته به دلایل نامعلومی این کار صورت نگرفته و صف کامیون ها هم به علت ترخیص نشدن روزانه 500 دستگاه کامیون در دو طرف مرز است.

همچنین در پی بارندگی و افت دما در منطقه، رانندگان کامیون ها دچار مشکلات مختلفی شده اند و تعدادی از آنها روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بازرگان خواستار پیگیری جدی مسئولان برای رفع مشکلات ترخیص از طریق گمرک شدند.

تلاش خبرنگار ایرنا برای گفت و گو با فرماندار ماکو به نتیجه ای نرسید اما طبق گزارش های رسیده از طرف ترکیه و مرز بازرگان، رانندگان کامیون های حامل بار به مقصد ایران، ترکیه و اروپا به شدت از وضعیت موجود اعلام نارضایتی می کنند.

گمرک بازرگان به عنوان بزرگترین گمرک زمینی ایران هر روز شاهد عبور صدها کامیون حامل کالا و خودروهای سواری به مقصد ترکیه و اروپا و همچنین از اروپا و ترکیه به مقصد ایران و کشورهای آسیای میانه است.

گمرک گوربلاغ ترکیه نیز در مقابل مرز بازرگان در ترکیه قرار دارد که هم اکنون رانندگان ایرانی و غیر ایرانی در صف های طولانی آن گرفتار آمده اند