اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صف استقبال از بازیگران مختارنامه در عراق!


وزیر ورزش و جوانان عراق در دیدار با وزیر ارشاد ایران گفت: اگر بازیگران سریال مختارنامه به عراق بیایند صفی از علاقمندان عراقی از فرودگاه تا مرکز شهر برای استقبال از آنان تشکیل می‌شود.

خبرگزاری مهر: وزیر ورزش و جوانان عراق در دیدار با وزیر ارشاد ایران گفت: اگر بازیگران سریال مختارنامه به عراق بیایند صفی از علاقمندان عراقی از فرودگاه تا مرکز شهر برای استقبال از آنان تشکیل می‌شود.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى کشورمان در جریان سفر خود به عراق با وزیر ورزش و جوانان این کشور، دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار طرفین راه‏ های افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های فرهنگی، سینمایی و جوانان را مورد بررسی قرار دادند. سید محمد حسینی با تأکید بر اهمیت تأثیر سینما و هنرهای تصویری بر امنیت ملی کشورها گفت: نگاه جمهوری اسلامی به سینما، نگاه سرگرم‌کننده نیست بلکه نگاهی تکلیف‌محور و رسالت‌محور است.

 
وی همچنین افزود: ما آمادگی داریم از طریق همکاری‏‌های مشترک برای تولید آثار سینمایی، زمینه‌ساز وحدت و انسجام مردم عراق شویم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه 70 مؤسسه خصوصی ایرانی، سالانه حدود 100 فیلم در ایران می‌سازند که دولت با تأمین60 درصد از هزینه این فیلم‌ها به آنان کمک می‌کند افزود: هم اکنون 62 دفتر سینمای جوان در سراسر کشور داریم که در همه استان‌ها حضور دارند و با کشف استعدادهای جوان، دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برگزار می‌کنند.
 
در زمینه سینمای جوان فقط آمریکا، فرانسه و اسپانیا از ایران جلوترند
 

به گفته وی اکنون در زمینه سینمای جوان تنها آمریکا، فرانسه و اسپانیا از ما جلوتر هستند.
 
وزیر ارشاد با بیان اینکه بسیاری از جنایات رژیم صدام مسکوت مانده و درباره عمق فجایع آن اطلاع‌‏رسانی نشده است گفت: این مسأله، سوژه مناسبی برای تولید فیلم‌های سینمایی است و ما حاضریم با مشارکت شما آثاری در این زمینه تولید کنیم.
 
وی با اشاره به تجربیات موفق ایران در زمینه شبکه سینمای خانگی نیز گفت: سینماگران ایرانی در اکثر جشنواره‌های خارجی حضور دارند و آثارشان موفق می‌شود؛ تا جایی که جمهوری اسلامی ایران 1400 جایزه جهانی از جشنواره های جهانی سینمایی دارد.
 
حسینی ضمن دعوت از هنرمندان عراقی برای شرکت در جشنواره های فیلم ایران گفت: علاوه بر بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر، در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران 290 فیلم خارجی شرکت داشت.
 
وزیر ارشاد با ارائه توضیحاتی درباره جشنواره جوان حضرت علی اکبر(ع) این جشنواره را محمل خوبی برای شناسایی و رشد جوانان دانست و گفت: بخش‌های فرهنگی و هنری این جشنواره بزرگ بر عهده وزارتخانه ماست و ما حاضریم تجربه آن را در اختیار شما قرار دهیم.
 
تعریف وزیر ارشاد از "برلین منفی هفت"
 
وی با اشاره به فیلم‌های سینمایی ایرانی با موضوع عراق نظیر "برلین منفی هفت" پیشنهاد کرد با توجه به مفاخر و میراث مشترک دو کشور، فیلم‌های مشترک ساخته شود.
 
در ادامه این دیدار وزیر ورزش و جوانان عراق نیز با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمینه سینما در دنیای اسلام پیشتاز است گفت: ما خواستار استفاده از تجربیات هنری و سینمایی شما هستیم.
 
جاسم محمد جعفر با ذکر اینکه 210 کانون فرهنگی و ورزشی زیر نظر وزارت ورزش و جوانان عراق قراردادرد افزود: در سال جاری میلادی (2013) هفت هزار فعالیت فرهنگی و هنری در عراق تعریف کرده ایم و خواستار کمک ایران برای حرفه‌ای شدن سینمای جوان عراق هستیم.
 
جاسم افزود: ما فاصله زیادی با تجربیات ایران داریم و شما به دو شکل "آموزش سینماگران عراقی در ایران" یا "اعزام اساتید برای برگزاری دوره‌های آموزشی در عراق" می‌توانید به هنرمندان ما کمک کنید.
 
وزیر ورزش و جوانان عراق با استقبال از پیشنهاد حسینی برای همکاری در پروژه های سینمایی مشترک گفت: ما می توانیم در زمینه شخصیت‌های مشترک مثل شیخ مفید و خواجه نصیرالدین طوسی آثار مشترکی تهیه کنیم.
 
تمجید عراقی‌ها از سریال مختارنامه
 
وی زیارت بزرگ اربعین را از مهم‌ترین رویدادهای عراق دانست که ظرفیت ساخت آثار مستند‌ و داستانی بزرگ را دارد. جاسم محمد جعفر از سریال تلویزیونی مختارنامه تقدیر کرد و از تاثیر و نفوذ عمیق این مجموعه بر جوانان عراقی سخن گفت.
 
وی ضمن دعوت از عوامل و بازیگران سریال مختارنامه برای شرکت در اولین جشنواره فیلم عراق گفت: اگر بازیگران سریال مختار به عراق بیایند صفی طولانی از علاقمندان عراقی از فرودگاه تا مرکز شهر برای استقبال از آنان تشکیل خواهد شد.
 
تفاهمنامه همکاری فرهنگی و سینمایی از جمله مهم‏ترین دستاوردهای سفر وزیر ارشاد به عراق، انقعاد تفاهم‏نامه همکاری بین دو وزارتخانه "فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران" و "ورزش و جوانان عراق" در زمینه های فرهنگی و سینمایی بود.
 
مطابق این تفاهمنامه همکاری فرهنگی و سینمایی که به امضای سید محمد حسینی و جاسم جعفر رسید، جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی فشرده برای سینماگران جوان عراق خواهد داشت.
 
همچنین کمیته ای از جوانان هنرمند عراقی برای شرکت در رویدادهای سینمایی ایران دعوت می شوند.
 
وزیر ارشاد پس از امضای این تفاهم‌نامه گفت: این اقدام می‌تواند آغازی بر فعالیت‌های جدید هنری دو کشور باشد و به خاطر مشترکات فراوان، این تفاهمنامه تأثیرات فراوانی خواهد داشت.
 
وی افزود: امضای این سند همکاری، نشان‌دهنده عزم ایران برای اعتلای سینمای عراق است و ما به سهم خود به رشد و پویایی این سینما کمک می‌کنیم.
 
در این دیدار جواد شمقدری رییس سازمان سینمایی و هاشم میرزاخانی رییس مرکز سینمای جوان وزارت ارشاد و نیز تعدادی از مقامات فرهنگی و سینمایی عراق حضور داشتند.


ویدیو مرتبط :
صف ماهی کبابی اربعین ..عراق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقبال کفیل ریاست جمهوری عراق از احمدی نژاد



احمدی نژاد,احمدی نژاد در عراق,سفر احمدی نژاد به عراق

 استقبال رسمی کفیل ریاست جمهوری عراق
احمدی نژاد وارد بغداد شد

رییس جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار و مذاکره با مقامات عالی رتبه عراقی و زیارت عتبات عالیات، دقایقی پیش وارد بغداد شد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد عصر امروز (پنجشنبه) در بدو ورود به فرودگاه بغداد از سوی خضیر الخزاعی معاون رییس جمهور و کفیل ریاست جمهوری عراق مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی از رییس جمهوری اسلامی ایران، پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور دکتر احمدی نژاد و خضیرالخزاعی، هیات های عالی رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کرده و از یگان تشریفات سان دیدند.

دیدار و گفتگو با کفیل ریاست جمهوری و نخست وزیر عراق و شرکت در مذاکرات مشترک هیات های عالی رتبه ایران و عراق و زیارت عتبات عالیات از جمله برنامه های دکتر احمدی نژاد در سفر دو روزه به عراق است./فارس