اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صفار هرندی: هر کسی با توافق مخالفت کرد انقلابی نیست



اخبار,اخبار سیاسی ,مجمع تشخیص مصلحت نظام

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در شانزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل ضمن تبریک ایام دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه و سالروز ورود آزادگان به کشور افزود: اگر کسی داد مخالفت با برجام داد نمیتوان گفت دال بر انقلابی بودن آن است و بالعکس، باید موازنه دقیق صورت گیرد.

محمدحسین صفار هرندی مشاور فرمانده سپاه گفت: تأکید چندباره و با صلابت و با استحکام بر روی موارد ذکر شده سخنان امروز رهبری معنا داشت، آنچه تحت عنوان مذاکرات هسته ای مطرح شد و جمع بتدی که هنوز سرنوشت آن مشخص نیست هرچند در آمریکا کشمکش‌هایی در افکارها و دیدگاه ها وجود دارد، در کشور ما اینگونه نیست و طبق فرموده رهبری تکلیف این مورد در مراجع قانونی مشخص خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در شانزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل ضمن تبریک ایام دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه و سالروز ورود آزادگان به کشور افزود: اگر کسی داد مخالفت با برجام داد نمیتوان گفت دال بر انقلابی بودن آن است و بالعکس، باید موازنه دقیق صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برخی با دم خود گردو می‌شکنند در حالی که هنوز چیزی مشخص نیست گفت: این مورد ربطی به قبول یا عدم قبول برجام ندارد،

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کسانی تصور میکنند این اتفاق مقدمه‌ای است برای اعراض جدی نظام از راه ٣٥ ساله است و برخی نیز از روی بلاهت می گویند کسانی که ما را به این دوره رساندند که ما با قدرت‌های دنیا ارتباط داشته باشیم باید از بین بروند؛ اما رندانی که در پشت کشور این موضوع را اداره میکنند آنها دلایلشان برای القا این مورد کاملا روشن است.

صفار هرندی با بیان اینکه ایالت متحده در دوره ای به سر میبرد که تاکنون اینقدر ضعیف نبوده است گفت: استیصال از سر و روی آن میبارد و به روش هایی تن میدهد که سخیف ترین آن خط و نشان کشیدن برای ملت هاست که نتیجه عکس می‌دهد.

وی افزود: سالهاست تحلیل‌های ما به صورت خبری در جامعه سیاسی آمریکا مطرح می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه قطعا سالهای بعد تحلیل های ما جنبه خبری خواهد داشت تصریح کرد: مانند تحلیل حضرت امام که امروز این انفاق افتاده است، غرب مستاصل مانده است که با جریان استقلال خواهی چه کند. اگر کسی بگوید ما چاره ای نداریم که با آمریکا صلح کنیم باید در فهم آن و یا در صداقتش شک کرد.

وی با بیان اینکه قصه زیر و رو کردن برجام نیست گفت: برخورد ما برخورد با کسانی است که میخواهند از این راه انقلاب را به زمین بزنند که سر نخ اصلی این ماجرا در بیرون از کشور است، البته هستند کسانی که مدتهاست به تعطیلی رفته اند و حتی وطن پرستی آنها نم کشیده است.

صفار هرندی اظهار داشت: جماعتی که منتظر بهانه بودند اکنون آن بهانه را به دست آورده اند که الان زمان محاکمه کردن کسانی است که مانع ارتباط ما بوده‌اند و الان باید دارایی ها ما آزاد شوند.

وی با طرح این سوال که آیا با این ظرفیت پول‌هایی که قرار است آزاد شود میتوان تغییری ایجاد یا کار انجام داد؟ گفت: قصه این است از آن همه به ٦ میلیارد رسیدیم که مشخص نیست چگونه میخواهد آزاد شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی در خصوص پول هایی که قرار است آزاد شود خبر مخدوش دادند گفت: این جماعت مسأله شان حل مشکل برجام و هسته ای و .. نیست بلکه می گویند تاریخ آینده ایران را باید بر این اساس نوشت یعنی قبل از برجام و بعد از برجام که این کپی ناشیانه از انقلاب است.

وی افزود: اینها سعی دارند بقبولانند که با برجام تاریخ تغییر کرده است.

صفار هرندی با بیان اینکه برخی از دلسوزان می گفتند این موضوع باعث اختلاف بین موافقان و مخالفان توافق نشود گفت: این قطب‌بندی برای منافع ملی مضر بود، که ما از آن عبور کردیم، امروز توقف بر این متن، موضوع جدیدی است و بین نیروهای دارای علایق مشترک اختلاف افتاده که باید به آنها توجه داشت.

عضو شورای انقلاب فرهنگی تأکید کرد: چه این تنافق امضا بشود یا نشود آنها برای ما خواب هایی دیده اند که نباید اجازه دهیم محقق شود، به عنوان مثال: ساندویچی ما کم است که مک دونالد میخواهد بیاید؟ بحث اصلی اشتغال جوانان است، زیر بنای اصلی ما برای اشتغال ساندویچ فروشی نیست که در جامعه القا می‌کنند.

وی با بیان اینکه اولین چیزهایی که برخی فعالان اقتصادی بعد از توافق پیشنهاد دادند کلاهای مصرفی است گفت: طرف مقابل با برنامه می آید و ما با بی‌برنامگی به استقبال آنها میرویم، تلاش دارند با این موارد وارد فرهنگ ما شوند، واردت کالاهای مصرفی حلال مشکل نیست

صفار هرندی ادامه داد: اگر دشمن توانست میان ما رخته کند و آدمهای هم سو را به جان یکدیگر بیاندازند، قطعا از ما نقطه ضعف به دست آورده است به همین دلیل باید مراقبت و مواظبت کرد.

وی با بیان اینکه برخی دچار وادادگی شده‌اند و حرف های زیادی میزنند گفت: انقلاب از این ریزش ها زیاد داشته است، ممکن است واقعا افرادی اینگونه باشند، مادامی که این افراد نگفته باشند به بن بست رسیده‌ایم و نمیتوانیم ادامه دهیم، نمیتوان به او القا کرد که متعلق به ما نیستی، این ها رهنمود های صریح حضرت آقاست.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با تاکید براینکه بازنشسته کردن افراد در جبهه خودی هنر نیست گفت: وحدت و خلوص گرایی در اولویت است.

وی با تاکید براینکه برخی ادعا میکنند جبهه ما اصولگرای است اما قبول این متن به نفع ماست گفت: نمیتوان بر این اساس گفت که این افراد از مسیر خارج شده اند، نباید گروهی، گروه دیگر را به خاطر اختلاف سلیقه متهم کنند، اگر طرف مقابل متحد شود ما با تفرق نمیتوانیم بر آنها پیروز شویم.

صفارهرندی در مورد توافق هسته ای اظهار داشت: حرف من، در مورد توافق که توافق متعادلی است این نبود که اطلاع داشتم بلکه یک حرف کلی بود، این چیزی که تهیه شده نسبت به متن های قبلی متوازن تر است.

وی افزود: اگر قضاوت معقول بخواهد باشد، باید گفت با توجه به برخی دریافت ها چیز خوبی نیست اما به آن بدی هم نیست.

صفار هرندی با تاکید براینکه بر روی متن توافق نباید توقف کرد اظهار داشت: این موضوع بین نیروهای انقلابی اشتباه است و فرمایشات امروز رهبری نشان می‌دهد که حواسمان باید کجا جمع باشد که نشان می‌دهد این توافق امضاشود یا نشود دشمن خواب های زیادی برای ما دیده است.

 

اخبار سیاسی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
صفار هرندی-رهبری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صفار هرندی: از توافق خوب دور شده ایم


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز می گویم بنده نیز دلواپس هستم و جزء آن دسته از مردمی خواهم بود که دغدغه هسته ای دارند.

خبرگزاری مهر: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز می گویم بنده نیز دلواپس هستم و جزء آن دسته از مردمی خواهم بود که دغدغه هسته ای دارند.

محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست «مشق غیرت، بازرسی و بازجویی ممنوع» که صبح امروز در سالن اجتماعات خبرگزاری مهر برگزار شد، گفت: حقیقت امر این است که بنده در مباحث حقوقی نه به لحاظ حقوقی و نه فنی، تبحری ندارم و به همین دلیل کمتر به مباحث هسته ای ورود می کنم.

وی با اشاره به دلواپسی برخی از آنچه در پرونده هسته ای کشورمان می گذرد، افزود: از این جهت که بنده تبحری در مباحث هسته ای ندارم، هیچ گاه در زمره کسانی که دغدغه و دلواپسی داشته اند نبوده ام، اما امروز می گویم بنده نیز دلواپس هستم و جزء آن دسته از مردمی خواهم بود که دغدغه هسته ای دارند.

صفارهرندی ادامه داد: البته دلواپسی بنده به این معنی نیست که اکنون اطلاعات ویژه ای در مورد مباحث هسته ای پیدا کرده باشم اما از آنچه در محیط عمومی می گذرد و ادبیات مقامات آمریکایی و واکنش های ضعیف طرف ایرانی، نگرانی بنده را نیز برانگیخته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در اوایل که تیم مذاکره کننده هسته ای مسئول بحث هسته ای ایران شد، جان‌کری جمله ای را خطاب به تیم مذاکره کننده گفته بود و آن اینکه شما این همه نگران نباشید و روی کلمات توقف نکنید و بگذارید این جریان به توافق منجر شود آن وقت خواهید دید که سیل سرمایه گذاران به ایران آنقدر زیاد خواهد بود که شما کلا دستاوردهای هسته ای را فراموش خواهید کرد، که این گونه مباحث وسوسه کننده است.

صفارهرندی ادامه داد: شاید امیدواری هایی که آقای روحانی در ابتدای دولت خود داشت منبعث از همین وسوسه های طرف مقابل باشد. اینکه مطرح شد در ۱۰۰ روز اول اتفاق جدی می افتد، تصورشان این بود که این اتفاق خواهد افتاد اما نه ۱۰۰ روز بلکه صدها روز هم گذشت و بالعکس مشکلات جدیدی هم عارض شد.

وی با اشاره به دغدغه ای که نسبت به مذاکره هسته ای وجود دارد، تصریح کرد: مسئله ای که دغدغه برانگیز است این است که چرا مسیری که در مذاکرات پیموده می شود احساس نمی کنیم که به اتفاق خوب نزدیک شده ایم بلکه نگرانی هایمان افزایش یافته است. نه تنها برای ما، حتی تیم مذاکره کننده نیز نگرانی هایش برای رسیدن به نقطه مطلوب از یک سال پیش بیشتر شده است.

صفارهرندی گفت: در مسیری که تاکنون با ۱+۵ طی کردیم از سوی ایران خیلی همراهی و تنازل نشان داده شده اما هر چه که گذشته امیدواری نسبت به قبل کمتر شده است و این نشان دهنده آن است که خللی به نحوه مراوده با ۱+۵ وارد است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه همچنان دستور بزرگان نظام ادامه مذاکرات است، گفت: ارزیابی ما به عنوان یکی از آحاد مردم، این است که به تیم مذاکره کننده به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی اعتماد کنیم و آنها را فرزندان ملت بشناسیم.

وی با بیان اینکه عدم اعتماد به طرف مقابل به یک دغدغه و نگرانی تبدیل شده است، گفت: صدا و سیما نظرسنجی را در اردیبهشت ماه انجام داده و این نظرسنجی توانسته است نگاه مردم را نسبت به آمریکایی ها کشف کند و نشان داده که میزان اعتماد مردم به آمریکا نسبت به گذشته کاهش یافته است و این نشان دهنده آن است که این دغدغه دارد فراگیر می شود و توسعه پیدا می کند.

صفار هرندی افزود: کسانی که مانند من هیچ آشنایی به مباحث فنی مذاکرات ندارند و فقط روش برخورد طرف مقابل را مشاهده می کنند، این احساس را دارند که ما داریم از یک توافق خوب دور می شویم.

وی با طرح این سئوال که مهمترین خواسته مردم از مذاکرات هسته ای چه بوده است، گفت: اصلی ترین خواسته مردم رفع تحریم هاست، اما امروز از رفع تحریم ها هیچ خبر خوشی نمی رسد. نه تیم مذاکره کننده ما اخبار خوشی منعکس می کند و نه طرف مقابل.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تیم ما دلخوش کرده و خوشبین است که رفع تحریم ها چند ماه پس از توافق واقع خواهد شد اما طرف مقابل همین موضوع را قیچی می کند و می گوید حداقل چند ماه رفع تحریم ها طول خواهد کشید و شاید هم بیشتر؛ بنابراین معلوم است که قرار نیست آبی از این مذاکرات گرم شود.

وی ادامه داد: از سویی دیگر مطرح می شود که باید نوعی بازجویی ها و بازرسی ها از طرف ۱+۵ اعمال شود، هدف آن کشف ندانسته هایشان نیست چرا که در سایت هسته ای دوربین هایی نصب شده و این دوربین ها به گونه ای است که همه اتفاق ها را برای آنان پوشش می دهد. چیزی که مورد نظر آنان است، تحقیر ملت ایران در کنار تحریم هاست.

صفار هرندی تاکید کرد: آنها که در ترور دانشمندان هسته ای ما ناکام مانده اند حالا می خواهند به جای ترور فیزیکی آنان را ترور حقوقی کنند.

وی در پایان با بیان اینکه تحقیر ملت ایران برای غرب بهره کلان و بزرگ خواهد بود، خاطرنشان کرد: تحقیر و توهین نسبت به ملت بزرگ ایران که امروز آوازه همت بلند او جهان گیر شده و دیگر کشورها از ایران سرمشق می گیرند برای آنان بهره کلان و بزرگی خواهد بود.