اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صفارهرندی: در دولت‌های نهم و دهم هیچ روزنامه‌ای تعطیل نشد+جدول روزنامه‌های توقیف شده




 اخبار سیاسی - صفارهرندی: در دولت‌های نهم و دهم هیچ روزنامه‌ای تعطیل نشد+جدول روزنامه‌های توقیف شده

در حالی که صفار هرندی مدعی شده است «در دولت‌های نهم و دهم کمترین برخورد با مطبوعات شد به گونه‌ای که در هیات نظارت بر مطبوعات که وزارت ارشاد در آن نماینده داشت هیچ روزنامه‌ای تعطیل نشد و به تذکر و اخطار بسنده می شد»، شواهد نشان می‌دهد که «در دوره احمدی‌نژاد مطبوعات به بهانه‌های مختلف توقیف شدند و فعالان این حوزه، روزگار خوبی نداشتند.»

  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم گفت: دغدغه ها و نگرانی های مقام معظم رهبری درباره مسایل فرهنگی باید از سوی مسوولان و دست اندرکاران فرهنگی کشور جدی گرفته شود و در این ارتباط هیچ مسامحه ای قابل گذشت نیست.

 ˈمحمدحسین صفار هرندیˈ عصر روز یکشنبه در همایش ˈبازیگران عرصه فرهنگ و اقتصادˈ در دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری درخصوص مهندسی فرهنگی که در سال 1382 مطرح کردند، افزود: در همان دوران برخی در شورای انقلاب فرهنگی بدون توجه به روح موضوعˈ مهندسی فرهنگیˈ مسایل حاشیه ای را مطرح کردند و از کنار دغدغه های ایشان به راحتی گذشتند.

وی گفت: خوشبختانه در دولت نهم و دهم موضوع ˈمهندسی فرهنگیˈ جامعه مورد توجه جدی قرار گرفت و هم اکنون این مقوله مهم دارای چشم انداز و برنامه درازمدت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم با بیان اینکه اساس توسعه و پیشرفت کشور، فرهنگ است و بی توجهی به آن ، کشور را با خسارت های جبران ناپذیری رو به رو می کند اظهار داشت: فعالیت فرهنگی دیربازده و غیرمحسوس است ولی در عین حال ثبات در حوزه فرهنگی امری لازم است و نباید با جابجایی دولت ها، روند فرهنگی کشور دچار خدشه و نابسامانی بشود.

صفارهرندی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی و گروه ها و عناصر ضدانقلاب و معاند پس از چند دهه ستیز با نظام اسلامی، به نتیجه دلخواه که همان ساقط کردن این نظام بود نرسیدند و مبارزه نرم و آرام را در پیش گرفته اند افزود: از سالها پیش هجمه فرهنگی به اعتقادات و ارزش های اسلامی و انقلابی همچون ˈاستقلال طلبیˈ در دستور کار بدخواهان نظام اسلامی قرار گرفته است و همچنان با این حربه ظریف ولی کارساز و موثر به جنگ با نظام و اعتقادات مردم مشغول هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تاکید بر اینکه نباید به عناصری که اصولاˈ اعتقادی به مبانی نظام و ارزش های اسلامی ندارند اجازه داد با سوء استفاده از آزادی بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی را کم رنگ و کمک اثر جلوه دهندˈ افزود: در این ارتباط همه ما مسوول هستیم و نقش جوانان مومن و دانشجویان متدین و معتقد قطعاˈ در مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان تاثیر گذار است.

به گزارش ایرنا،صفارهرندی با اشاره به اینکه دانشجویان ما قشری حق پذیر، آرمان گرا و معتقد به مبانی و ارزش های اصیل اسلامی و ملی هستند افزود: دانشگاهها از جمله اهدافی است که دشمنان روی آن حساب باز کرده اند از این رو دانشجویان باید هوشیار باشند و اجازه ندهند عناصر بدخواه و ناسازگار با نظام اسلامی در این جایگاه بسیار مهم نفوذ کنند و تیشه به ریشه نظام و کشور بزنند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد مقایسه کارها و فعالیت های فرهنگی دولت های نهم و دهم با دوره های پیش از آن اظهار داشت: در این دوره کارهای خوبی و ماندگاری انجام شد؛ کار در حوزه انتشار کتاب، نوسازی فضای سینماها، مباحث قرآنی و ترویج مبانی و ارزش های اسلامی از جمله کارهای برجسته دولت های نهم و دهم بود.

صفار هرندی در ادامه افزود: در دولت‌های نهم و دهم کمترین برخورد با مطبوعات شد به گونه‌ای که در هیات نظارت بر مطبوعات که وزارت ارشاد در آن نماینده داشت هیچ روزنامه‌ای تعطیل نشد و با وجود انتشار مطالب خلاف واقع و کاریکاتور توهین آمیز به شخص دوم کشور، به تذکر و اخطار بسنده می شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم با تاکید بر اینکه نباید جلوی آزادی بیان که حق شهروندان است گرفته شود افزود: مقوله آزادی بیان در همه کشورهای قیود و خطوط قرمزی دارد و نباید از آن این خطوط عبور کرد.
 
به گزارش خرداد، اظهارات صفار هرندی درباره آزادی بیان در دولت‌های نهم و دهم و عدم برخورد با مطبوعات در حالی است که در دوره احمدی‌نژاد اگر چه گفته شد که «از هیچ روزنامه‌ای شکایت نمی‌کنیم و حتی شکایات دولتی را پس می‌گیریم» اما نه تنها چنین نشد بلکه مطبوعات به بهانه‌های مختلف توقیف شدند و فعالان این حوزه، روزگار خوبی نداشتند.

 

با منتقدان برخوردهای سختی صورت می‌گرفت و سعی می‌شد تا آن‌ها به‌نحوی دست از نقد کشیده و از این عرصه کنار گذاشته شوند. در کل سیاست و نگاه مسئولان این دوره در حوزه مطبوعات و برخورد با منتقدان، مطلوب نبوده است. جدول زیر نشان‌دهنده وضعیت مطبوعات و رویکرد مسئولان به این حوزه در دولت‌های نهم و دهم است که جناب آقای صفار هرندی مدعی شده هیچ نشریه‌ای توقیف نشده است.

اخبار,اخبارسیاسی ,روزنامه‌های توقیف شد

اخبار سیاسی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
توقیف روزنامه اسمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشاگری‌های وزرای احمدی‌نژاد از پشت پرده‌ دولت‌های پرحاشیه نهم و دهم(+جدول)



اخبار,اخبار سیاسی,افشاگری‌های وزرای احمدی‌نژاد

 

افشاگری‌های وزرای احمدی‌نژاد از پشت پرده‌ دولت‌های پرحاشیه نهم و دهم /رییس‌جمهوری که سریع عصبانی می‌شد و وزرایی که با یک اشاره برکنار می‌شدند!

نام محمود احمدی نژاد این روزها به کرات در رسانه ها مطرح می شود، آنهم نه به خاطر تدارک سازی‌های سیاسی او در ساختمان ولنجک که به واسطه افشاگری‌ها و ناگفته‌هایی از دوران ریاست جمهوری‌اش که برخی وزرا و معاونان معزول و حتی محبوبش آنها را بیان می‌کنند.

به گزارش نامه نیوز، «خاص » بودن سیاست ورزی و دولت داری محمود احمدی نژاد نه تنها زمانیکه در راس پاستور حضور داشت، مشهود بود، که این روزها که او دور از صندلی ریاست جمهوری در دفتر ولنجک تدارک سازی های جدید سیاسی را آغاز کرده است، از خلال سخنان افشاگرانه برخی معاونان و وزرای سابق وی آشکار می شود. ناگفته هایی که در همین چند ماه پایان یافتن دولت احمدی نژاد یکی پس از دیگری رسانه ای می شوند تا رییس آرادانی پاستور را همچنان خاص ترین رییس جمهور ایران نشان دهند.

او که در دوران ریاست جمهوری اش «بگم بگم» های معروف را وارد ادبیات سیاسی کرد و با هر بار «بگم بگم» آشفته بازار و طوفانی سیاسی را به راه انداخت، این روزهایی که دیگر رییس جمهور نیست دیگرانی از جنس وزرای سابق او رویه بگم بگم را علیه او دنبال می کنند و پرده از برخی اتفاقات و پشت پرده های دوران او بر میدارند. گویی کاسه‌های صبر یک بعد از دیگری لبریز شده و وزیران و هم نشینان دیروز، منتقدان امروز شده‌اند و ابایی ندارند از بیان مسائل پشت پرده دولت‌های پرحاشیه محمود احمدی نژاد!

سخنان صریح همراهان دیروز رییس دولت سابق که اکثرا از برکنار شدگان و مغضوبان احمدی نژاد بودند، گرچه امری غریب به نظر نمی رسد اما ماجرا آنجا جالب تر می شود که حتی برخی نزدیکان و مردان محبوب احمدی نژاد هم به صف افشاگران اضافه شده اند.

مصطفی پورمحمدی، داود دانش جعفری، داود احمدی نژاد، محمدحسین صفارهرندی و علی احمدی از جمله وزرایی بودند که پس از برکناری‌های عجیب و غریب از سوی رئیس دولت‌های نهم و دهم، به بیان مطالبی از پشت پرده برکناری خود پرداختند. پشت پرده‌هایی که همه حکایت از تن ندادن این وزرا به خواسته‌های غیرمتعارف رییس دولت و یا حلقه نزدیکان وی بود. گرچه افرادی همچون منوچهر متکی هم هستند که با وجود آنکه برکناری اش از وزارتخارجه از پربحث ترین و پرحاشیه ترین برکناری های محمود احمدی نژاد بود اما تاکنون متکی سکوت خود در اینباره را نشکسته است و روایت ها از این ماجرا را تنها احمدی نژاد بیان کرده است.

طی چند روز اخیر اما سه وزیر دولت احمدی نژاد به فاصله ای کوتاه به بیان ناگفته هایی جدید از رییس دولت سابق پرداخته اند که ابهامات پیرامون عملکرد آن دولت را بیش از گذشته کرده است. پرویز کاظمی اولین وزیر معزول دولت نهم، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات که ماجرای برکناری او به خانه نشینی 11 روزه رییس جمهور انجامید و مرضیه وحید دستجردی اولین وزیر زن جمهوری اسلامی که با حاشیه بر صندلی نشست و با حاشیه از روی آن برخواست.

افشاگری بی سابقه اولین وزیر معزول
پرویز کاظمی وزیر رفاه دولت نهم که اولین نفری بود که از قطار این دولت جدا شد بعد از سال ها به بیان نکاتی پیرامون فضای دولت نهم خصوصا روابط رییس دولت و وزرا پرداخته است. ناگفته‌هایی که حکایت از آن دارد که وزرا در جلسات هیئت دولت حق مخالفت یا اظهارنظر را نداشتند و داوودی با ایما و اشاره هم که شده به آنها این را می فهماند که علیه رییس جمهور سخن نگویند، اینکه حق شرکت در جلسات مجمع را نداشتند، یا آنکه شورای 4 نفره سعیدلو، مشایی، زریبافان و ثمره هاشمی وزرا را کنترل می کردند و ...

او می گوید« احمدی‌نژاد طوری دروغ می‌گفت که هرکس باورش می‌شد، مثلاً با من ظهر جلسه داشت و شب در جای دیگری می‌گفت از صبح اصفهان بودم. بعد طوری حرف می‌زد و توضیح می‌داد که حتی من هم قانع می‌شدم و با خود می‌گفتم که نکند حتماً روز گذشته بوده است که پیش ایشان بودم. »

این وزیر دولت گریزی به روابط بین مشایی و احمدی نژاد زده و برخلاف دیگر که احمدی نژاد را شیفته مشایی می دانند، می گوید«آقای احمدی‌نژاد اصلاً شیفته مشایی نشده، مشایی از خودش چیزی نداشت. شناختی که من از احمدی‌نژاد دارم این است که ۱۰۰ تا مشایی را درس می‌دهد.{مشروح گفتگوی نامه نیوز با پرویز کاظمی را اینجا مشاهده فرمایید.}

عزلی که احمدی نژاد را خانه نشین کرد!
ماجرای عزل مصلحی و خانه نشینی ۱۱ روزه احمدی نژاد از وقایع کلیدی سیاست ایران در سالهای اخیر است که ناگفته ها و روایت ها از آن هنوز هم گاها در صدر اخبار رسانه ها قرار می گیرد. گرچه احمدی نژاد هیچگاه خانه نشینی خود را قبول نکرد آن را یا دورکاری یا مرخصی دانست اما روایت ها از این ماجرا برخلاف نظر احمدی نژاد است. گرچه در آن زمان برخی رسانه های نزدیک به دولت از استعفای مصلحی خبر داده بودند اما وزیر اطلاعات وی در آخرین اظهارنظر خود گفته احمدی نژاد تلاش کرده است که وی را وادار به دادن استعفا کند.

 

او همچنین گفته که همان موقع به دفتر رهبری موضوع را اطلاع می دهد. مصلحی می گوید: «پیش احمدی‌نژاد رفتم و او گفت «اینطور نمی‌شود و ما هرچه گفتیم تو گوش نکردی و من تصمیم خود را گرفتم»، من هم گفتم «تصمیمی که گرفته‌‌اید را عملی کنید»، او به من گفت «شما استعفا بده» که من به او پاسخ دادم «من استعفا نخواهم داد اگر شما به این نتیجه رسیده‌اید که من را عزل کنید مرا برکنار کنید. چون اگر من استعفا دهم یعنی خودم پذیرفته‌ام که اشتباه کرده‌ام.» این صحبت تمام شد و به دفتر اطلاع دادم که چنین قضیه‌ای بین ما اتفاق افتاده است.»

مصلحی این را  هم عنوان کرده که «بعدازظهر هم جلسه دولت بود که به آن جلسه رفتم، در جلسه دولت یکی از زرنگی‌های احمدی‌نژاد این بود که اگر می‌خواست کاری کند می‌گذاشت برای آخر جلسه تا کسی اقدامی نکند لذا آخر جلسه اعلام کرد بنده از این به بعد مشاور اطلاعاتی هستم، همه هاج و واج ماندند؛ آن زمان ایام فاطمیه بود و ما هم در منزل‌مان روضه داشتیم و من می‌خواستم سریع بروم که به روضه برسم اما وقتی خواستم بروم دیدم از دفتر یک نفر کنار در ریاست جمهوری ایستاده است و نامه‌ای را از طرف آقا آورده است، این بحث مطرح شده بود که به احمدی‌نژاد گفته بودند نباید این کار را انجام دهد و مرا عزل کند و بعد هم به من پیغام داده شد به سر کار خود برگردید و کار را تعطیل نکنید و بعد آقا مرقومه‌ای را برای من فرستادند که باید در محل کار خود حضور داشته باشید.»

مصلحی بر روی این مسئله تاکید می کند که نامه مذکور پیش از فضاسازی رسانه ای به دست احمدی نژاد رسیده بود. او می گوید: «دقیقا جلسه دولت که تمام شد آن نامه از بیت رهبری آمد که این کار نباید انجام شود.»

ماجرای درگیری های یک وزیر زن و یک محمود احمدی نژاد
آمدن مرضیه وحید دستجردی در قامت یک وزیر به دولت احمدی نژاد کم حاشیه نبود، چه آنکه بسیاری از علما و روحانیون معرفی یک وزیر زن از سوی احمدی نژاد را نوعی تابوشکنی می دانستند. دستجردی اما در دوران وزارتش آنگونه عمل کرد که بسیاری از سیاسیون و کارشناسان حوزه بهداشت و حتی وزرای مرد آن کابینه هم از او به تحسین یاد می کردند. دستجردی اما به مثابه برخی دیگر از مردان دولت احمدی نژاد وقتی حاضر به تن دادن به خواسته های رییس دولت نشد از سمتش عزل شد تا وزیری حرف گوش کن جایگزین او شود.

دستجردی در آخرین اظهارات خود به درگیری لفظی خود با احمدی نژاد بر سر بودجه سلامت اشاره کرده و می گوید« در مورد بودجه سلامت و وقتی هدفمندی یارانه‌ها مطرح بود در مجلس لابی می‌کردیم چرا که مجلس جای لابی است و ما هم می‌خواستیم سهم سلامت را از هدفمندی بگیریم اما به خاطر دارم که رئیس جمهور با من تماس گرفتند و با صدای بلند پرخاش کردند که معاونان شما در مجلس چه می‌کنند و فلانی و فلانی که هستند و چرا آن‌جا هستند و بنده نیز آنقدر عصبانی شدم و پرخاشگرایانه گفتم که چطور افراد فلان وزارتخانه که فلانی وزیرش است می‌توانند بروند لابی کنند اما وزارت بهداشت که وظیفه‌اش تامین سلامت مردم است نمی‌تواند؟»

دستجردی اما این را هم می گوید که اختلافاتش با رییس دولت دهم از همان ابتدای کارش آغاز شده و از ابتدا او را وزیری که حرف رییس خود را نمی خواند و گوش نمی کند و می خواهند برکنارش کنند می دانستند.

 

در ادامه مروری گذرا به برخی افشاگری ها و پشت پرده های اختلافات وزرا و معاونان احمدی نژاد از زبان خود آنها شده است؛

 

اسامی

سمت

اظهارات پیرامون اختلافات با محمود احمدی‌نژاد یا نحوه برکناری

احمدزاده، روح الله

رییس سازمان میراث فرهنگی

* افراد حلقه انحرافی می‌خواستند با رمل و اسطرلاب کشور را اداره‌ کنند؛ حتی یک بار گفتند از آسمان خبر رسیده که فلان مسئول از نوادگان قاتلان سیدالشهدا(ع) در کربلا بوده و بعد آن مسئول را عزل کردند!

بهمنی، محمود

رییس کل بانک مرکزی

{طیب نیا وزیر اقتصاد به نقل از رییس کل سابق بانک مرکزی}: بهمنی به من گفت که  فقط یک هفته رئیس کل بانک مرکزی بوده است که آن نیز در زمان روحانی بود.

پورمحمدی، مصطفی

وزیر کشور

* پس از پایان مرحله نخست انتخابات، گزارشى از برخى تخلفات صورت گرفته در انتخابات، براى رهبر انقلاب فرستادم که پس از ارسال این گزارش، پس از چند روز رئیس‌جمهور از ارسال آن آگاه شده و از این اقدام به شدت عصبانى شدند.آقای احمدى‌نژاد از اینکه چرا پیش از نوشتن گزارش با او هماهنگى نکرده، ناراحت شده و به خاطر این کار ، تصمیم به تغییر گرفت.

خلیلیان، صادق

وزیر کشاورزی

*{در مراسم تودیع}: در جلسه ای برای تعیین نرخ گندم برخی نمی خواستند قیمت بیش از ۴۰۰ تومان باشد و در آن جلسه گفتم با چنین قیمتی هیچ کشاورزی گندم خود را به دولت نمی فروشد و در همان جلسه فشار عجیبی برای مجوز واردات شیر خشک آوردند، با اینکه واردات آن از سال ۹۰ ممنوع شده بود. حتی در آن جلسه زمانی که در اعتراض به این صحبت ها بلند شدم و آمدم بیرون رئیس جلسه (احتمالا احمدی نژاد) گفت: اگر بلند شدی، رفتی دیگر برنمی گردی. بعدا متوجه شدم که کسانی که این صحبت ها را مطرح کردند، به دلیل صدای کوبیده شدن درب جلسه بوده که تا به حال در نهاد ریاست جمهوری شاهد چنین کوبیده شدن دری نبوده اند و البته بعدا برخی تبلیغ کردند که وزیر جهاد را از جلسه بیرون کرده اند.»

دانش جعفری، داوود

وزیر اقتصاد

* {دانش جعفری در مراسم تودیع خودبا انتقاد از سیاست های اقتصادی دولت که در سایر وزارتخانه های اتخاذ می شد و با اشاره به طرح بنگاه های زودبازده که با اصرار محمد جهرمی، وزیر کار وقت دولت و حمایت احمدی نژاد، اجرا می شد، گفت:« در طول دوران مسوولیت هرچه سعی کردیم به این برادرمان که به تازگی از حوزه سیاست وارد اقتصاد شده است، بگوییم که باتوزیع پول و اعطای وام، اشتغال ایجاد نمی شود و این کار آثار مخربی دارد، نتوانستیم.»

صالحی، علی اکبر

وزیر امورخارجه

* بارها درباره تحریم‌ها به مسئولان هشدار داده بودم اما به تحلیل‌هایم ایراد می‌گرفتند. قریب دو سال و اندی پیش نامه‌ای درباره تحریم‌ها نوشتم... در این نامه پیش‌بینی شده بود که روند تحریم‌های جدید به چه سمت و سویی خواهد رفت و چه مواردی را در بر خواهد گرفت. متأسفانه برخی دوستان در آن زمان به اینگونه تحلیل‌ها ایراد می‌گرفتند.

*در چنان مظلومیتی بودیم که در داخل کشور نیز نمی‌توانستیم حرف خود را بزنیم. به ما می‌گفتند این چه حرفی است و چه نامه‌ای است که نوشته‌اید... می‌گفتند نمی‌توانند بانک مرکزی را بر اساس قوانین بین‌المللی تحریم کنند، ولی ما می‌گفتیم اینها متأسفانه خودشان واضع قوانین هستند و خودشان هم مرجع، هم قاضی و هم دادستان هستند.

صفار هرندی، محمدحسن

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

* « دلیل اصلی بنده که در آن جلسه هیأت دولت به ماندن آقای مشایی به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور اعتراض کردیم، این بود که این کار مخالف نظر رهبری بوده و این جلسه مشروعیتی ندارد.

علی احمدی، علیرضا

وزیر آموزش و پرورش

* زمانی که دولت نهم در حال پایان بود و می‌خواستند دولت دهم و کابینه‌اش را تشکیل بدهند، بین دو نماز به آقای احمدی‌نژاد گفتم بهتر است این افراد که گزینه فعلی دولت برای ریاست کاندیداتوری از جمله آنها بود در کابینه نباشد، چرا که هزینه‌هایی برای دولت ایجاد خواهد کرد اما بین دو نماز آقای احمدی‌نژاد پرسید، ذکرت را گفتی! گفتم بله، گفت شما دیگر در کابینه نباشید

فتاح، پرویز

وزیر نیرو

* آخرین روزهای کار دولت نهم و انتصاب مشایی به عنوان معاون اول رئیس جمهور در دولت دهم  تلخترین جلسه، جلسه دولت نهم بود.  در آن جلسه واقعا به دیوار دولت تکیه کردم که خدایا چرا؛ این دولت، دولت ولایتمدار است و گفتم خدایا چرا با این آزمون و در نهایت با اینکه جبهه بودم و خیلی‌ها جلوی من شهید شدند اما واقعا گریه کردم. یعنی تکیه به صندلی و دیوار اتاق کردم و گفتم چه بر سر ما آمد.

* در آن جلسه آقای مشایی رفت و در صندلی معاون اول قرار گرفت و یک نیمه جلسه را اداره کرد. اعتراض های وزرا به این مساله باعث شد جلسه بهم بخورد و رئیس جمهور نیز با حالت قهر از جلسه هیات دولت بیرون برود؛ این تنها جلسه کابینه بود که به این شکل بهم خورد.

{به دنبال این اقدام احمدی نژاد در آخرین روزهای کابینه نهم دست به تغییر 4 وزیر خود زد. اقدامی که در تاریخ ریاست جمهوری او به عنوان یکی از پرحاشیه ترین تصمیمات وی ثبت شد.}

نامی، محمدحسین

وزیر ارتباطات

{در مراسم تودیع}: روزی که بر مسند این وزارتخانه تکیه زدم خوشحال بودم چراکه معتقد بودم وجودم باعث پایدار ماندن این وزارتخانه می شود اما علاوه براینکه از ما هیچ پشتیبانی نشد بلکه هر روز به ما فشار می آوردند و حتی اجازه ارائه یک گزارش اقتصادی را هم به ما نمی دادند.

هامانه، کاظم

وزیر نفت

* اوایل سال 86 رئیس جمهور، مرحوم کردان را برای پستی در وزارت نفت به من پیشنهاد داد که با توجه به مدارکی که بدست آوردم با این موضوع مخالفت کردم.بنده زیر بار صدور این حکم نرفتم چراکه این انتصاب را خیانت به نفت می‌دانستم.رئیس جمهور پس از این اقدام بنده گفت اگر در مهلت تعیین شده، حکم صادر نشود شما را برکنار می‌کنم.

 اخبار سیاسی - نامه نیوز