اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صعود چک به عنوان تیم اول گروه A


جمهوری چك با برتری مقابل لهستان به عنوان تیم نخست گروه A به مرحله یك چهارم نهایی یورو 2012 صعود كرد.

خبرگزاری ایسنا: جمهوری چك با برتری مقابل لهستان به عنوان تیم نخست گروه A به مرحله یك چهارم نهایی یورو 2012 صعود كرد.

در آخرین دور بازی‌های گروه A رقابت‌های یورو 2012 دو تیم جمهوری چك و لهستان به مصاف یكدیگر رفتند كه این بازی در پایان با برتری یك بر صفر چك به پایان رسید تا این تیم به عنوان تیم نخست گروه اول به مرحله بعد راه پیدا كند و لهستان میزبان از گردونه رقابت‌ها خارج شود.

 دو تیم بازی را محتاطانه آغاز كردند. با این حال، به نظر می‌رسید كه در نیمه نخست لهستانی‌ها انگیزه بیشتری برای كسب پیروزی دارند. تیم میزبان خطرهای بیشتری را روی دروازه چك ایجاد كرد اما در گلزنی ناموفق بود.

در حالی كه 10 دقیقه از نیمه نخست می‌گذشت، لواندوفسكی در موقعیت تك به تك با پتر چك قرار گرفت اما نتوانست ضربه خود را وارد دروازه كند. این بهترین موقعیت دو تیم در نیمه اول بود.


 با آغاز نیمه دوم و در حالی كه یونان در بازی همزمان با یك گل از روسیه پیش افتاده بود، هر دو تیم می‌دانستند كه در صورت كسب تساوی باید با رقابت‌ها خداحافظی كنند. به همین دلیل احتیاط را كنار گذاشته و حمله‌های بیشتری روی دروازه یكدیگر طرح‌ریزی كردند.

 در دقیقه 65، چیزی نمانده بود كه بازیكنان چك دروازه لهستان را باز كنند اما درخشش تیتون دروازه‌بان تیم میزبان كه ضربه سر سیووك را در شرایط نامتعادلی دفع كرد باعث بسته ماندن دروازه این تیم شد.

 سرانجام بازیكنان چك موفق شدند در دقیقه 72 به گل برسند. ییراچك درون محوطه جریمه لهستان صاحب توپ شد و پس از جا گذاشتن واسیلفسكی، دروازه تیتون را فرو ریخت تا چك با یك گل از حریف خود پیش بیفتد.

 پس از آن لهستانی‌ها تلاش زیادی برای جبران نتیجه كردند. در حالی كه پنج دقیقه به پایان مسابقه مانده بود، ضربه سر واسیلفسكی به صورت مماس با تیر دروازه چك به بیرون رفت. یك دقیقه بعد، تعدادی از بازیكنان دو تیم در میانه میدان با یكدیگر درگیر شدند كه این موضوع موجب شد برای دقایقی در روند بازی وقفه بیفتد.

 در ادامه تلاش لهستان برای جبران گل خورده بی‌نتیجه بود و جمهوری چك با نتیجه یك بر صفر به پیروزی رسید.

 در بازی همزمان نیز یونان با یك گل از سد روسیه گذشت. به این ترتیب، جمهوری چك با شش امتیاز به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود كرد. یونان و روسیه هر دو چهار امتیازی شدند اما یونان به دلیل پیروزی در بازی رودررو مقابل روسیه به عنوان تیم دوم گروه جواز حضور در یك چهارم نهایی را كسب كرد و روسیه و لهستان از گردونه رقابت‌ها خارج شدند.

 محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه وروكلاو لهستان

 هوا: بارانی، 27 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 55 درصد

 داور: كریگ تامسون (اسكاتلند)

 تركیب دو تیم:

 جمهوری چك: چك، گبری سیلاسی، كادلچ، سیووك، لیمبرسكی، پلاشیل، پیلار (رزك 88)، هابشمن، كولار، ییراچك (رایتورال 84)، باروش (پخارت 90+1)

 لهستان: تیتون، بوینیش، واسیلفسكی، پركیس، پیژك، دودكا، پولانسكی (گروسیچكی 56)، اوبرانیاك (بروژك 73)، مورافسكی (میرزیفسكی 73)، بلاژیكوفسكی، لواندوفسكی

 مالكیت توپ: روسیه 50 درصد - لهستان 50 درصد     


ویدیو مرتبط :
(پرتغال5_6سنگال)تمام تیم ها ی گروه در تلاش برای صعود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیروزی اکوادور مقابل هندوراس/ هر 4 تیم گروه پنجم برای صعود شانس دارند



اخبار,اخبار ورزشی,بازی هندوراس با اکوادور

 

اخبار ورزشی - جام بیستم - 2014 برزیل
پیروزی اکوادور مقابل هندوراس/ هر 4 تیم گروه پنجم برای صعود شانس دارند

تیم فوتبال اکوادور در دومین دیدار خود مقابل هندوراس به برتری رسید تا تکلیف تیم‌های صعود کننده به به هفته پایانی مرحله گروهی کشیده شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دیدار تیم‌های فوتبال هندوراس و اکوادور از گروه پنجم رقابت‌های جام جهانی از ساعت 2 و 30 دقیقه بامداد به وقت تهران آغاز شد که دو تیم در پایان 45 دقیقه اول به تساوی یک بر یک رضایت دادند. کاستلی 31 برای هندوراس و انر والنسیا 34 برای اکوادور در این نیمه گلزنی کردند.

در دومین دقیقه از وقت‌های تلف شده نیمه نخست بنگتسون با دست دروازه اکوادور را باز کرد که داور خطای هند وی را اعلام کرد و یک اخطار نیز به وی داد.

در جریان نیمه دوم تیم فوتبال هندوراس در دقیقه 63 به گل دست یافت اما داور به نشانه آفساید آن را مردود اعلام کرد. در ادامه اکوادور بار دیگر توسط انر والنسیا به گل رسید. این بازیکن در دقیقه 65 گل دوم خود و تیمش را وارد دروازه هندوراس کرد.

والنسیا اولین بازیکن اکوادوری است که توانست در یک بازی جام جهانی 2 گل به ثمر برساند.

قضاوت این دیدار برعهده بنجامین از استرالیا بود. وی به برناردز و بنگتسون از هندوراس و آنتونیو والنسیا، انر والنسیا و مونترو از اکوادور کارت زرد نشان داد.

اکوادور با این برد 3 امتیازی شد و شانس خود را برای صعود به مرحله بعدی مسابقات حفظ کرد. در صورتی که این تیم بتواند در دیدار پایانی مرحله گروهی فرانسه را شکست دهد و در طرف مقابل هم سوئیس بتواند هندوراس را در بازی بعدی شکست دهد، 3 تیم 6 امتیازی خواهند شد که کار به تفاضل گل خواهد کشید. همچنین هندوراس هم شانس برای صعود دارد چرا که اگر در دیدار پایانی فرانسه، اکوادور را شکست دهد و هندوراس هم بتواند سوئیس را مغلوب کند صعود شاگردان دشان به عنوان تیم اول قطعی خواهد شد و تکلیف 3 تیم دیگر که 3 امتیازی هستند را تفاضل گل مشخص خواهد کرد.

جدول رده‌بندی این گروه به شرح زیر است:
1- فرانسه 6 امتیاز تفاضل گل 6

2- اکوادور 3 امتیاز تفاضل گل صفر

3- سوئیس 3 امتیاز تفاضل گل

4- هندوراس بدون امتیاز تفاضل گل

اخبار ورزشی - فارس