اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صعود علی‌اکبری به فینال 120 کیلوگرم


فرنگی‌کار وزن 120 کیلوگرم ایران به فینال رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان راه یافت.

ایسنا: در روز پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان در بوداپست مجارستان، امیر علی‌اکبری موفق شد در مرحله‌ی نیمه نهایی وزن 120 کیلوگرم، رضا کایالپ، نفر سوم المپیک لندن ازترکیه را با نتیجه‌ی 4 بر یک شکست دهد و به دیدار پایانی راه یابد.

علی اکبری در وقت اول از تشک بیرون رفت و یک بر صفر باخت اما در سه دقیقه دوم با بیرون بردن حریف و سپس یک خاک و بارانداز چهار امتیاز به نام خود ثبت کرد تا قهرمان سال 2011 جهان را به زانو درآورد و انتقام شکست خود در فینال بازی‌های دانشجویان جهان را از کایالپ بگیرد.

او باید در فینال به مصاف هیکی نابی، قهرمان سابق وزن 96 کیلوگرم جهان از استونی برود.

علی‌اکبری با پیروزی بر الکساندر چرنتسکی از اوکراین (ضربه فنی)، یوهان مگنوس ائورن از سوئد (7 بر صفر) و ادوارد پاپ از آلمان (7 بر صفر) به مرحله‌ی نیمه‌نهایی رسیده بود.


ویدیو مرتبط :
تکواندو: صعود فاطمه روحانی به فینال -۷۳ کیلوگرم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکست بیابانگرد از نایب‌قهرمان المپیک لندن/صعود علی اکبری به یک چهارم نهایی با پیروزی بر نفر سوم المپیک



کشتی فرنگی قهرمانی جهان ,المپیک لندن

شکست بیابانگرد از نایب‌قهرمان المپیک لندن

ملی‌پوش وزن 66 کیلوگرم ایران از صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان بازماند.

 در روز پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان در بوداپست مجارستان، افشین بیابانگرد در دور سوم وزن 66 کیلوگرم مقابل تاماش لورینچ، نایب قهرمان المپیک لندن و قهرمان 2013 اروپا از مجارستان با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد و نتوانست به مرحله یک چهارم نهایی راه یابد.

در صورت صعود لورینچ به فینال، بیابانگرد می‌تواند در گروه شانس مجدد برای کسب مدال برنز تلاش کند.

نماینده وزن 66 کیلوگرم ایران با پیروزی بر آتیلا لوای از اسلواکی (8 بر صفر) و آلن زاکایف از اوکراین (4 بر یک) به مرحله یک‌هشتم نهایی رسیده بود.

 

کشتی فرنگی قهرمانی جهان ,المپیک لندن

صعود علی اکبری به یک چهارم نهایی با پیروزی بر نفر سوم المپیک

ملی‌پوش وزن 120 کیلوگرم ایران به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان راه یافت.

در روز پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان در بوداپست مجارستان، امیر علی‌اکبری در دور دوم وزن 120 کیلوگرم موفق شد یوهان مگنوس ائورن، نفر سوم المپیک لندن از سوئد را با نتیجه 7 بر صفر شکست دهد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

علی اکبری با ضربه فنی کردن الکساندر چرتنسکی از اوکراین به این مرحله راه یافته بود. او در مرحله بعد به مصاف ادوارد پوپ از آلمان خواهد رفت.

در مسابقه مهم دیگر این وزن رضا کایالپ ترک، نفر سوم المپیک لندن موفق شد سرگئی آندروسیک از روسیه را شکست دهد و به یک‌چهارم نهایی راه یابد. /ایسنا