اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صراف استقلالی ها پیدا شد


مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام کرد ماجرای شکایت رینالدو به کسر امتیاز از استقلال منجر نخواهد شد.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر: مدیرعامل باشگاه استقلال اعلام کرد ماجرای شکایت رینالدو به کسر امتیاز از استقلال منجر نخواهد شد.

 پس از انتشار خبر هشدار فیفا به فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال مبنی بر این که درصورت پرداخت نشدن طلب رینالدو شش امتیاز از استقلال کسر خواهد شد، مسئولان استقلال اعلام کردند طلب این بازیکن پرویی را پرداخت کرده اند، اما صرافی که مسئولیت انتقال این مبلغ را بر عهده داشته، کوتاهی کرده و اکنون نیز متواری است.

بعد از این اظهارات، گروهی از صرافان به فتح الله زاده اعتراض کرده و تاکید کردند که هیچ صرافی مجازی چنین کاری نکرده است.

فتح‌الله‌زاده دراین باره گفت: من حرفی از ارسال این پول توسط صراف مجوز دار نزدم. در همین چهارراه استانبول کسانی هستند که کارهای صرافان را انجام می‌دهند اما مجوز کار ندارند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرده بود، افزود: یک مرتبه این مبلغ ارسال شده اما فیفا ایراد گرفت که باید به اسم فدراسیون باشد نه رینالدو. بعد هم آن شخص ناپدید شد و 2 ماه بود که از او پول خبری نبود.

البته شنبه از طریق یکی از دوستان به ما پیغام داد که پول استقلال را نخورده و در آینده نزدیک می‌دهد. او گفته پول‌های ارسالی یا بلوکه شده یا نیست، که اگر این طور باشد پول‌های خودش هم رفته روی هوا.


مدیرعامل استقلال درباره گلایه های دبیرکل کانون صرافان نیز گفت: ما به ایشان نامه زدیم و به خاطر کمک هایی که کرده بود تشکر کردیم، اما بعد یکی از خبرنگاران حرف های دیگری به ایشان زده و باعث دلخوری شده است.

فتح الله زاده اضافه کرد: ما الان تحریم ارزی هستیم و امیدوارم این پول بلوکه شده یا برگردانده شده و یا این بازیکن پول را از طریق فیفا دریافت کند. قطعا ما پول باشگاه را از آن آدم می‌گیریم زیرا در کشورمان قانون وجود دارد.


ویدیو مرتبط :
استقلالی ها ببینن ((داربی 76)) (نبینی استقلالی نیستی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بعثی زدایی باید ادامه پیدا کند



 

بعثی زدایی

 

تصمیم کمیته ای که بسیاری از بعثی ها را رد صلاحیت کرد، تصمیمی بسیاردرست و کلیدی برای سرنوشت عراق بود. چنان که پیش از این نیز متذکر شدم، بعثی ها نباید در عراق آینده نقشی داشته باشند. آنانی که دستانشان به خون بی گناهان و عراقیان آلوده است یا در آن شریک بوده اند، می بایست در دادگاهی عادلانه با داشتن وکیل و کلیه حقوق یک متهم با حضور هیئت منصفه محاکمه شوند و آنانی که تنها عضو حزب بعث بودند، تنها می توانند به عنوان یک شهروند عادی در عراق زندگی کنند و حق نفوذ در پست های کلیدی عراق را ندارند، چون از گذشته ای نامطمئن و تاریک برخوردار بوده اند. روند بعث زدایی چنان که در قانون اساسی عراق آمده باید ادامه یابد. تاکنون این فرآیند آن چنان که مناسب بوده صورت نگرفته و یا بسیار کند انجام شده و یا رها شده است.

پس از انتخابات، بعثی زدایی بسیار کلیدی تر در پست های امنیتی و اطلاعاتی و پلیسی عراق است که باید حتماً انجام شود. کوتاهی در این زمینه می تواند تمام زحمات این چند ساله عراقی ها را بر باد دهد و بعثی ها با نقشه ای که در سر دارند، با کودتایی خزنده و آرام، قدرت را دوباره به دست گیرند. هشدار می دهم که کار اصلی و حیاتی هنوز مانده است و بعثی زدایی می بایست پس از انتخابات که اوضاع آرام شد، حساب شده و پیوسته صورت گیرد، این کار باید از مقامات بالای امنیتی شروع شده و به تدریج به پست های پایین تر برسد. کلیه کسانی که در گذشته عضو حزب بعث بوده اند یا اینک به نوعی همکاری با آن ها داشته اند، باید کنار گذاشته شوند.

برادران سنی که حق شان است در آینده عراق نقش داشته باشند، باید راه و سرنوشت خود را از بعثی ها جدا کنند و بی سبب با اصرار بر حضور بعثی ها بر روند سالم مردم سالاری در عراق ناخواسته و نادانسته لطمه نزنند. در صورتی که آمریکایی ها برای طرح آشتی ملی به دولت عراق فشار آوردند که از بعثی ها در حکومت استفاده شود، دولت عراق باید برایشان توضیح داده و روشن سازد که آنان نقشه دارند که پس از خروج آمریکایی ها از عراق، قدرت را در دست گیرند و هم اینک نیز در بسیاری از جاها نفوذ کرده اند و مشارکت آنان در حکومت مانع از آن نمی شود که به فعالیت های خود بر علیه دولت و حکومت منتخب عراق پایان دهند و تنها پست های کلیدی تری برای وارد کردن ضربات حساس تر و حیاتی به عراق آزاد و دولت آن بدست می آورند و ایشان سال هاست که به این نوع از رفتارهای دوگانه ریاکارانه خو کرده اند و انفجارهای اخیر انجام شده در مکان های حساس دولتی که توسط بعثی ها صورت گرفته است، خود گواه این حقیقت است و عراقی ها به هیچ وجه نمی توانند اجازه دهند که زحمات چند ساله شان به هدر رود و خون های به ناحق ریخته شده پایمال گردد. پافشاری عراقی ها بر راه درست شان به تدریج دیگران را با ایشان همراه خواهد کرد. ایران نیز باید در تعامل با سوریه مانع از رهبری توریست ها توسط بعثی های فراری به سوریه شود. سوریه باید عراق گذشته را فراموش کرده و برای عراق آزاد و مردم سالار فردا که به همه عراقی ها تعلق دارد، تلاش کند.