اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صرافان از فروش دلار خودداری می‌کنند



صرافان از فروش دلار خودداری می‌کنند

اکثر صرافان واقع در میدان فردوسی با وجود اینکه قیمت دلار 2850 تومانی را بر روی تابلوهای خود درج کرده‌اند اما از فروش این نوع ارز با این نرخ خودداری می‌کنند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش مهر، درحال حاضر حدفاصل میدان فردوسی تا چهارراه استانبول قریب به اتفاق صرافان قیمت ارزهای مختلف را بر روی تابلوهای خود درج کرده اند اما هیچ یک از آنان، خریدوفروش ارز را انجام نمی دهند و هنگامی که به آنها مراجعه می کنیم، می گویند "ارز نداریم".

همچنین حضور پلیس امنیت در بازار ارز و سکه هم موجب شده است فعلا سروکله دلالان و سفته بازان در بازار پیدا نشود، البته در روزهای اخیر شاهد دستگیری و جمع‌آوری تعدادی از دلالان بازار ارز توسط پلیس امنیت بوده‌ایم.

براساس این گزارش، یکی از صرافان واقع در میدان فردوسی به مهر عنوان می‌کند: خریدوفروش ارز انجام نمی‌شود. یکی دیگر از صرافان می گوید: قیمت‌های درج شده بر روی تابلو، دستوری است و اگر کسی ارز هم داشته باشد، آن را به این قیمت‌ها نمی دهد!/مهر


ویدیو مرتبط :
میانگین فروش نرخ دلار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موج فروش دلار و سکه در بازار صرافان


روز گذشته بسیاری از دارندگان سکه و دلار همزمان با ایجاد موج جدید کاهش قیمت طلا و ارز، خود را به بازار رسانده بودند تا با تبدیل دلار و سکه به ریال از کاهش بیشتر ارزش دارایی خود جلوگیری کنند.

همشهری آنلاین: روز گذشته بسیاری از دارندگان سکه و دلار همزمان با ایجاد موج جدید کاهش قیمت طلا و ارز، خود را به بازار رسانده بودند تا با تبدیل دلار و سکه به ریال از کاهش بیشتر ارزش دارایی خود جلوگیری کنند.

 موج فروش دلار و سکه موجب شد تا به‌اصطلاح بازاری‌ها، بازار فروشنده شود و قیمت هر دلار تا 3هزار و 65تومان پایین بیاید. سکه بهار آزادی هم تا مرز یک میلیون تومان پایین آمد.در این میان صرافان و دلالان هم تمایل زیادی برای عرضه بیشتر دلار از خود نشان داده‌اند. تجمع واسطه‌ها این روزها در تقاطع خیابان منوچهری با خیابان فردوسی، بسیار شلوغ‌تر از روزهای گذشته شکل می‌گیرد.

دلالان هر‌کدام به نوبت روی بلندی قرار می‌گیرند و به سبک حراج‌های بورسی با اعلام قیمت اولیه از حاضران می‌خواهند تا بالاترین پیشنهاد خود را برای خرید ارائه دهند. در کمتر از چند دقیقه ده‌ها هزار دلار به این روش معامله می‌شود. این واسطه‌ها که گوشی موبایل را از گوش خود جدا نمی‌کنند، روز گذشته هم با حرارت خاصی، دلار‌های خود را می‌فروختند.

موج فروش دلار موجب شد تا فعالان بازار ادامه کاهش قیمت‌ها را در روزهای آتی پیش‌بینی کنند.کاهش قیمت‌ها در بازار ارز موجب شد تا یورو نیز تا 4هزار و 50تومان پایین بیاید. این کاهش قیمت ارز در بازار طلا و سکه نیز اثرگذار بوده است؛ به‌گونه‌ای که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز گذشته در پایین‌ترین سطح خود به یک میلیون تومان رسید؛ هرچند عصر روز گذشته نرخ یک میلیون و 9هزار تومان برای سکه طرح جدید به ثبت رسید.

سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز روز گذشته به 970هزار تومان رسید تا خط یک میلیون تومان را شکسته باشد. هر گرم طلای 18عیار هم به زیر 100هزار تومان تنزل یافته و با نرخ 98هزار تومان معامله می‌شود. این در شرایطی است که بازار جهانی طلا روز گذشته تعطیل بوده و این کاهش قیمت‌ها تحت‌تأثیر نرخ ارز رخ داده است.

روند نزولی قیمت ارز و طلا در شرایطی ادامه‌دار شده که کمتر از 13روز تا پایان کار رسمی دولت دهم باقی مانده است و دولت جدید از 12مردادماه مستقر خواهد شد. امید به بهبود اوضاع اقتصادی در ماه‌های آینده و کاهش سفته‌بازی به همراه احتمال توسعه روابط بین‌المللی از دلایل کاهش نرخ ارز عنوان شده است؛ هرچند در این میان برخی تحلیلگران معتقدند، این کاهش قیمت به‌دلیل آن است که دولت دهم قصد دارد دلار را با نرخ 3هزار تومان به دولت آینده تحویل دهد.