اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدور 82 هزار ویزای فرودگاهی در سال 94


معاون کنسولی، امورمجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه با اشاره به صدور بیش از 80 هزار ویزای فرودگاهی در سال 94 گفت:‌ فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ظرفیت صدور بیش از 500 ویزا در شبانه روز را دارد.

خبرگزاری ایسنا: معاون کنسولی، امورمجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه با اشاره به صدور بیش از 80 هزار ویزای فرودگاهی در سال 94 گفت:‌ فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ظرفیت صدور بیش از 500 ویزا در شبانه روز را دارد.

حسن قشقاوی درباره‌ ظرفیت روزانه صدور ویزای فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت صدور بیش از 500 ویزای فرودگاهی در شبانه روز در فرودگاه امام خمینی وجود دارد.

وی با اشاره به آمادگی واحد صدور ویزای فرودگاه امام خمینی(ره) در ایام نوروز خاطرنشان کرد: با وجود این‌که بر اساس آمار موجود در سال‌های قبل، معمولا آمار مسافران خارجی ورودی به کشور در ایام تعطیلات نوروز کاهش می‌یابد، ما در صدور ویزای فرودگاه امام (ره) در شیفت‌های کامل آمادگی لازم را برای صدور ویزا برای کشورهای مختلف به جز چند کشور اعلام شده در اسرع وقت و به صورت شبانه‌روزی دارد.

وی همچنین به تعداد ویزاهای فرودگاهی صادر نشده در سال 94 اشاره کرد و با بیان این‌که «در سال 94 بیش از 82 هزار ویزا صادر شده است» گفت: در سال 92 تعداد 45 هزار ویزا و در سال 93 تعداد 62 هزار ویزای فرودگاهی در فرودگاه‌های کشور صادر شده است.


ویدیو مرتبط :
صدور بلیط خارجی با نرخ ویژه | ویزای چین و ویزای بانکوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صدور ویزای فرودگاهی رایگان برای اتباع خارجی



اخبار,اخباراجتماعی, ویزای رایگان فرودگاهی برای اتباع خارجی


 اخباراجتماعی - صدور ویزای فرودگاهی رایگان برای اتباع خارجی

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه گفت: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران آمادگی صدور ویزای فرودگاهی رایگان را برای اتباع خارجی به خصوص برای سفر به استان های کشورمان دارد.

به گزارش ایرنا؛ حسن قشقاوی پنجشنبه شب در نشستی با سفرا و نمایندگان چند کشور خارجی مقیم ایران در استانداری گلستان در گرگان، اظهار کرد: ویزای رایگان فرودگاهی برای اتباع خارجی برای سفر به استان هایی است که فرودگاه های بین المللی دارند و امکان سفر اتباع خارجی از طریق هوایی به این استان ها وجود دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن ما تسهیلات ویژه ای را نیز برای سفر اتباع خارجی به استان های کشور فراهم می کنیم تا آنها بتوانند از ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری و تاریخی ایران آشنا شوند.

معاون وزیر امور خارجه گفت: با تلاش دولت تدبیر و امید فضای مثبتی در عرصه دیپلماسی عمومی ایجاد شده و باید از این فرصت برای توسعه گردشگری و جذب توریست خارجی استفاده کنیم.

قشقاوی از سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی مستقر در تهران نیز درخواست کرد تا تورهای گردشگری را به استان های کشورمان داشته باشند و از جاذبه های گردشگری، آثار تاریخی و مواهب طبیعی ایران بیشتر بهره مند و آشنا شوند.

وی اضافه کرد: سفرای کشورهای خارجی مستقر در تهران در راستای گسترش روابط بین المللی دو جانبه می توانند نقش مهمی ایفاء کنند و بیش از 50 درصد از برقراری ارتباطات بین المللی با خارج کشور بسته به تلاش سفارتخانه های خارجی در کشورمان دارد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سفارتخانه های جمهوری اسلامی در خارج کشور با همکاری سفارتخانه های خارجی در ایران می توانند تکمیل کننده زنجیره گسترش روابط بین المللی باشند.

قشقاوی با اشاره جاذبه های گردشگری استان گلستان از جمله دیوار گرگان، بلندترین برج آجری ایران، پارک ملی گلستان و جزیزه آشوراده این استان را از نقاط پر جاذبه برای گردشگران خارجی دانست.

معاون وزیر امور خارجه گفت: استان گلستان از طریق مرز خشکی و ساحلی با پنج کشور آسیای مرکزی مرز مشترک دارد و با راه اندازی راه آهن اینچه برون - ترکمنستان - قزاقستان نقش بین المللی این استان افزایش خواهد یافت.

قشقاوی از سفرا و نمایندگان خارجی مستقر در کشورمان خواست تا برای آشنایی از جاذبه های گردشگری گلستان به این استان سفر کنند.


 اخباراجتماعی - ایرنا