اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدور پرونده وکالت، ترفند مرد کلاهبردار بود



اخبار ,اخبار حوادث ,کلاهبرداری

 

اخبار حوادث - صدور پرونده وکالت، ترفند مرد کلاهبردار بود

مردی که به بهانه صدور پرونده وکالت از فارغ‌التحصیلان رشته حقوق کلاهبرداری می‌کرد، از سوی پلیس فتای استان البرز دستگیر شد.

رییس پلیس فتای استان البرز در این باره به جام جم گفت: هفته گذشته مردی با حضور در این مرکز از فردی به اتهام کلاهبرداری شکایت و عنوان کرد، در رشته حقوق فارغ التحصیل شده و تصمیم داشتم در آزمون کانون وکلا شرکت کنم و به همین منظور در فضای مجازی در جستجوی روز ثبت نام بودم که متوجه شدم دو وبلاگ در زمینه مطالب حقوقی فعالیت دارند و در آنها عنوان شده بدون آزمون وکالت، پروانه صادر می شود و من نیز پس از تماس با مدیر سایت، 21 میلیون تومان به حساب وی واریز کردم تا پروانه وکالت بگیرم، اما متوجه شدم در دام کلاهبرداری گرفتار شده ام.

سرهنگ یزدان نیکنام افزود: در پی این شکایت، تحقیقات پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری مرد شیاد آغاز شد تا این که افراد دیگری نیز با ارائه شکایت هایی عنوان کردند در دام یک کلاهبردار اینترنتی گرفتار شده اند.

دستگیری متهم
وی یادآور شد: در تحقیقات از شاکیان مشخص شد، آنها نیز به شیوه ای مشابه گرفتار مرد شیاد شده اند و هر کدام ده تا 21 میلیون تومان به وی پرداخت کرده اند تا پروانه وکالت بگیرند.

جستجو ها در این زمینه ادامه داشت تا این که ماموران اطلاع یافتند متهم فراری وبلاگ های پیشین خود را فیلتر کرده و با راه اندازی وبلاگ های جدید، کلاهبرداری هایش را از سر گرفته است.

رییس پلیس فتای استان البرز خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی ماموران ردپای متهم فراری را در یکی از محله های جنوبی کرج به دست آورده و او را دستگیر کردند. متهم با انتقال به پلیس فتا در بازجویی جرایمش را پذیرفت و گفت با راه اندازی وبلاگ های جعلی، دانش آموختگان رشته های حقوق را فریب داده و از آنها کلاهبرداری می کردم و تاکنون بیش از یکصد میلیون تومان به این شیوه کلاهبرداری کرده ام.

وی با توصیه به شهروندان بویژه دانش آموختگان دانشگاه ها از آنها خواست فریب چنین وبلاگ هایی را نخورند و در صورت مشاهده با چنین مواردی، موضوع را به پلیس فتا گزارش دهند.

افرادی که در دام این کلاهبردار گرفتار شده اند، می توانند با حضور در پلیس فتای استان البرز از وی شکایت کنند.
اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
صدور احکام متهمان پرونده بیمه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر به عتبات عالیات ترفند مرد کلاهبردار بود



اخبار حوادث - سفر به عتبات عالیات ترفند مرد کلاهبردار بود

مردی که با جعل عنوان کارمند اداره دولتی، مردم را به بهانه سفر به حج و عتبات عالیات فریب داده و از آنها کلاهبرداری می‌کرد، از سوی ماموران پلیس آگاهی شازند در استان مرکزی دستگیر شد.

به گزارش جام جم، سرگرد احمدرضا چگنی، فرمانده انتظامی شازند در این باره گفت: هفته گذشته فردی با حضور در پلیس آگاهی، از مردی به اتهام جعل عنوان و کلاهبرداری شکایت کرد. در تحقیق از شاکی که تحت پوشش کمیته امداد است، معلوم شد مردی با معرفی خود به عنوان کارمند اداره دولتی به منزلش مراجعه و ادعا کرده در قرعه کشی اداره شان نام وی انتخاب شده و او می تواند از سهمیه اداره آنها برای سفر به عتبات عالیات استفاده کند.

وی افزود: در ادامه مشخص شد، مرد شیاد با جلب اعتماد شاکی، مبلغی از وی گرفته و پاکتی به او تحویل داده و گفته درون آن حواله سفر به عتبات عالیات و چند بن خرید وجود دارد، اما شاکی وقتی در پاکت را باز می کند، می بیند درون آن فقط چند برگ کاغذ باطله است.به این ترتیب با مراجعه به اداره ای که متهم در آنجا کار می کرد، متوجه می شود او کلاهبردار است.

فرمانده انتظامی شازند یادآور شد: با تشکیل پرونده و چهره نگاری رایانه ای از متهم فراری، جستجو برای دستگیری وی آغاز شد تا این که افراد دیگری هم با حضور در پلیس آگاهی، از مردی به اتهام کلاهبرداری میلیونی شکایت کردند.

در ادامه تحقیقات مشخص شد، این افراد نیز در دام همان متهم فراری گرفتار شده اند.

اعتراف مرد کلاهبردار
وی خاطرنشان کرد: متهم دو روز پیش در حالی که به خانه شهروند دیگری رفته و درصدد کلاهبرداری از وی بود، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

متهم با اعتراف به جرمش، گفت با شناسایی افراد بی بضاعت یا تحت پوشش کمیته امداد در شازند و روستاهای آن، اعتمادشان را جلب و مبالغی به بهانه فراهم کردن مقدمات سفرشان به حج و عتبات عالیات، دریافت می کردم و با این ترفند بیش از 55 میلیون تومان کلاهبرداری کرده ام.

بنا بر این گزارش، متهم با صدور قرار قانونی، روانه زندان شد و تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.

افرادی که به این شیوه در دام متهم گرفتار شده اند، می توانند با حضور در پلیس آگاهی شازند، از وی شکایت و پرونده شان را پیگیری کنند.

اخبار حوادث - جام جم