اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدور ویزای عمره 3 برابر می‌شود



اخبار,اخبار اجتماعی,مکه

مقامات سعودی قصد دارند تعداد ویزای عمره را در هر ماه سه برابر کنند.

پایگاه خبری الیوم السابع روز دوشنبه گزارش داد، مقامات سعودی قصد دارند تعداد ویزا برای انجام عمره را در هر ماه سه برابر افزایش دهند.

بر پایه این گزارش این اقدام سعودی ها در حالی انجام می گیرد که تنها سه هفته از کشته شدن حجاج در فاجعه منا گذشته است که منجر به کشته شدن بیش از 4 هزار و زخمی شدن تعدادی زیادی از حجاج گردید.

دوم مهر ماه گذشته همزمان با عید سعید قربان، حجاج 55 کشور اسلامی در حال حرکت برای انجام یکی از مناسک حج تمتع موسوم به «رمی جمرات» بودند که در یکی از مسیرهای منتهی به «منا» به دلیل تعلل مسوولان برقراری نظم عربستان، حادثه ای ناگوار رخ داد و در نتیجه آن شمار زیادی از حجاج کشورهای اسلامی جان خود را از دست دادند.

بر اساس آمارهای سازمان حج و زیارت ایران، شمار جان باختگان ایرانی این حادثه 464 نفر ذکر شده است.

الیوم السابع به نقل از روزنامه انگلیسی زبان سعودی گازت و روزنامه عکاظ نوشت بندر الحجار وزیر حج عربستان گفت که نزدیک به 1 میلیون و 250 هزار عمره گذار در سال آینده در هر ماه به عربستان خواهند آمد.

این در حالی است که تعداد عمره گزاران اکنون در هر ماه 400 هزار نفر می باشد.

روزنامه های سعودی همچنین از ادامه توسعه صحن خانه خدا در مکه خبر دادند.

توسعه حریم مسجد الحرام که از چهار سال پیش آغاز شده قرار است با صرف میلیاردها دلار 400 هزار متر مربع به مساحت خانه خدا اضافه کند تا به این ترتیب در آن واحد پذیرای 2 میلیون و 200 هزار حاجی باشد.

اخبار اجتماعی - ایرنا


ویدیو مرتبط :
صدور بلیط خارجی با نرخ ویژه | ویزای چین و ویزای بانکوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تسریع در صدور ویزای زئران ایرانی حج عمره


معاون عربی-آفریقای وزیر امور خارجه گفت: در پی هماهنگی بعمل آمده با کاردار سفارت عربستان سعودی در تهران، روند اعطای روادید عمره گزاران از فردا با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا: معاون عربی-آفریقای وزیر امور خارجه گفت: در پی هماهنگی بعمل آمده با کاردار سفارت عربستان سعودی در تهران، روند اعطای روادید عمره گزاران از فردا با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان افزود: خوشبین هستیم که مشکلات فنی پیش آمده در صدور روادید با قول داده شده توسط مقام ارشد سفارت عربستان سعودی در تهران و مساعدت بیشتر سرکنسولگری این کشور در مشهد مقدس به سرعت بر طرف و سفر عمره گزاران به سرزمین وحی در ایام نوروز همانند هر سال به خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: مدیران ارشد و کارکنان سازمان حج و زیارت نیز بر وظایف خود واقف بوده و اقدامات و هماهنگی لازم را در این راستا بعمل آورده اند.

از اواخر بهمن ماه کنسولگری های عربستان در تهران و مشهد مقدس صدور روادید عمره گزاران ایرانی را به میزان 50 درصد کاهش دادند که این روند باعث اختلال در اعزام زایران ایرانی شد.

سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت هم با اعلام این مطلب گفته بود که در صورت ادامه این روند پروازهای عمره لغو خواهد شد.