اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدور مجوز تاسیس بانک جدید متوقف شد


رئیس بانک مرکزی در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: برای منضبط کردن مسائل مالی، صدور مجوز تاسیس بانک جدید متوقف شده است.

خبرگزاری تسنیم: رئیس بانک مرکزی در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: برای منضبط کردن مسائل مالی، صدور مجوز تاسیس بانک جدید متوقف شده است.

ولی الله سیف در این دیدار که امروز در دفتر آیت الله حسینی بوشهری انجام شد با اشاره به دغدغه ایشان در انضباط شبکه مالی کشور، اظهار کرد: صدور مجوز بانک جدید متوقف شده است و مجوزهایی که اخیرا صادر می‌شود، برای قانونمند کردن فعالیت‌هایی است که قبلا جریان داشته است و مجوز نداشته اند.

رئیس بانک مرکزی افزود: سیاست بانک مرکزی ادغام بانک‌های کوچک و متوسط در یکدیگر و تشکیل بانک‌های بزرگ و توانمند است که در سراسر کشور شعبه داشته باشند و بتوانند امور بانکی را به طور گسترده انجام دهند زیرا بانک‌های فعلی تنها در مراکزی که برای ایشان نفع داشته باشند، حاضر هستند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از بدهکاران بانکی هم اکنون مستاصل هستند و نمی‌توانند بدهی خود را پرداخت کنند ولی برخی دارای توانمندی هستند و نمی‌خواهند بدهی‌شان پرداخت کنند که جریمه‌های تاخیر ابزاری برای اجبار آنها برای پرداخت است.

سیف تصریح کرد: در مورد توسعه بانکی، شورای پول و اعتبار گفته است بانک‌ها باید براساس قانون ایجاد شعبه کنند و حتی یکی از بانک های خصوصی که بر اثر ادغام چند بانک به وجود آمده است، هم اکنون در حال کم کردن شعب از 700 شعبه به 170 شعبه است که این امر با اعتراض مردمی روبرو شده است.


ویدیو مرتبط :
اموزش اخذ مجوز شعر و ترانه و موسیقی (سامانه صدور مجوز ارشاد شعر و ترانه )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صدور مجوز تاسیس بانک‌ خارجی در ایران


رئیس کل بانک مرکزی از تهیه لایحه‌ای توسط دولت برای اجازه تاسیس بانک خارجی در ایران با ۱۰۰ درصد سهام خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس کل بانک مرکزی از تهیه لایحه‌ای توسط دولت برای اجازه تاسیس بانک خارجی در ایران با ۱۰۰ درصد سهام خبر داد.

ولی‌الله سیف در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به تهیه لایحه‌ای از سوی دولت برای فعالیت بیشتر بانک‌های خارجی در ایران، گفت: این موضوع در راستای اصلاح قانون بانکداری در دولت تصویب شده و قرار است به صورت لایحه به مجلس ارائه شود. این لایحه اجازه می‌دهد ۱۰۰ درصد سرمایه خارجی در تاسیس یک بانک وارد شده و در عمل بانک‌های خارجی در ایران فعالیت خود را آغاز کنند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: البته بانکداران خارجی ترجیح می‌دهند که شریک ایرانی داشته باشند تا بتوانند به سهم بازار بانکی داخلی نیز دسترسی مناسبی بیایند.

وی تصریح کرد: در خصوص ایجاد بانک خارجی در مناطق آزاد و نیز ایجاد شعب در این مناطق هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و تنها محدودیت‌ها برای سرزمین اصلی است که آنهم برای راه‌اندازی شعبه محدودیتی مشاهده نمی‌شود.

سیف در ادامه از ابراز علاقه آلمانی‌ها برای راه‌اندازی بانک در ایران خبر داد و گفت: قرار است هیات‌های بانکی میان دو کشور در این رابطه مذاکره کنند.

ابلاغ دستورالعمل اجرایی کارت اعتباری


رئیس کل بانک مرکزی یکی از راه‌های خروج از رکود را تحریک تقاضا دانست و گفت: بر این اساس، دستورالعمل اجرایی کارت اعتباری خرید کالا هفته آینده ابلاغ می‌شود.

جزئیات بخشنامه شبانه ارزی سیف

سیف همچنین در خصوص دستورالعمل نحوه تسویه وام‌های ارزی اظهارداشت: براساس دستورالعملی که شب گذشته به تصویب رسید، چنانچه وام ارزی تا قبل از ۴ مهرماه سال ۹۱ که زمان تشکیل مرکز مبادله ارزی است، دریافت شده باشد، باید با نرخ ارز ۱۲۲۶ تومانی، اصل و سود وام بازپرداخت شود که البته معادل ریالی آن از سوی دریافت‌کننده وام پرداخت خواهد شد.

وی افزود: از این مقطع به بعد با نرخ تسهیلات ریالی کمترین که معمولا ۲۰ درصد است، تسویه حساب صورت خواهد گرفت.

سیف گفت: چنانچه در ظرف زمانی مقرر تسویه وام ارزی صورت گیرد، بهترین وضعیت رخ خواهد داد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در خصوص پیاده‌سازی ارز تک نرخی گفت: همیشه موضع بانک مرکزی این بوده که به سرعت به سمت ارز تک‌نرخی حرکت کنیم اما باید توجه داشت در فقدان ارتباطات بانکی بین‌المللی، حتی اگر وضع ارزی مطلوب هم داشته باشیم، شرایط شکننده است و نمی‌تواند ارز تک‌نرخی استمرار یابد.