اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدور ماموریت‌ بازگشت احمدی‌نژادی ها؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 
اخبار سیاسی - صدور ماموریت‌ بازگشت احمدی‌نژادی ها؟

مثل یك صفحه پازل است كه باید قطعات را كنار هم بگذاری تا تصویر نهایی آشکار شود. از یك سو فعالیت مجدد پایداری‌ها برای حضور بین اصولگرایان میانه‌رو و از سوی دیگر سخنان پراكنده و متعدد حلقه نزدیك به احمدی‌نژاد، همه و همه این تصویر را شفاف می‌‌كند که قرار است احمدی‌نژاد آماده بازگشت شود.

برمی‌گردد تا شاید دوباره یاران قدیمی را گرد هم آورد و دکترین خودش را پی بگیرد، ناتمام‌هایش را به انجام برساند و قول‌هایی که داده و امروز سرانجامی پیدا نکرده‌اند را تعیین تکلیف کند و به دوستدارانش دلگرمی دوباره بخشد. همانی كه تا دیروز برای غم رفتن از پاستور برایش ناراحت بودند حالا چون گذشته‌اش شده و نفس دوباره گرفته است.

 

می‌‌‌‌ایستد، دستانش را خم و راست می‌كند و چون کارگردانان خبره، سخنانش را آهسته و پیوسته و هر از گاهی بلند و موزون می‌گوید. سوال می‌پرسد و از جمعیت می‌خواهد همراهی‌اش كنند. فرقی هم ندارد چه جمعی باشد و تعدادشان چقدر است. با شک و تردید می‌نگرند یا از سر ارادت تایید می‌کنند.

 آخرین جمله او همان جایی تمام شد كه ماموریت دوباره «بهاری»ها را فاش كرد؛ «یك عده از همین حالا منتظر بهار هستند و خوب است كه منتظر بهار باشید.»

 

از پایان دولت دهم تا به امروز بیش از یك سال می‌گذرد. یك سالی كه خالی از هرچه باشد ولی توانسته با وجود تمام سنگ‌اندازی‌های تندروها، آرامش نسبی در جامعه برپا كند. از دانشگاه‌ها گرفته تا فضای اقتصادی كشور همه و همه با وجود مشكلات و مسائلی كه وجود دارد نسبتا آرام است و می‌توان همین گام‌های اولیه دولت یازدهم را یك شروع خوب برای ادامه راه و البته پایان بهتر دانست. اما به نظر می‌رسد هرچه جلوتر می‌رویم دولت با چالش‌هایی جدی‌تر از گذشته روبرو ‌شود و تندروها سعی کنند راهی برای بازگشت حاشیه‌ها به اجتماع، سیاست و اقتصاد باز کنند تا دوباره آب‌ها گل‌آلود و دوباره به صیادان قهرمان داستان خیالی خود تبدیل شوند.

 

اما سخنان اخیر محمود احمدی‌نژاد بازتولید مسائلی بود كه تصور می‌رفت با میراث به جای مانده از دولت دهم زیر آوار سكوت‌ فراموش شود. او دقیقا در زمانی كه تصور می‌رفت كه باید گذشته‌ها را فراموش کرد و به آینده امیدوار بود، از میان سكوت‌ها دوباره قد ‌‌‌كشید و حرف زد تا بگوید هستم، بازمی‌گردم و دولت «بهار» رفتنی نیست.

 بهاری كه اگر بنا باشد، برگردد بدون‌شك طراحش را هم با خود خواهد آورد. سخنان او اگرچه به صورت مكتوب یا ویدئویی مبسوط منتشر نشده ولی بنابر كلیپ منتشر شده از این سخنان در سایت حامی بهار، احمدی‌نژاد با هواداران معدود خود حرف‌های دلش را اینچنین بازگو کرد: «موضوع بهار از زندگی ما بیرون برود چیزی باقی نمی‌ماند. تمام روح انسانی ما به امید رسیدن بهار، زمستان سختی‌ها را تحمل می‌كند وگرنه به خدا كه این عالم با این همه غم و درد موجودش قابل تحمل نیست، پس چرا تحمل كنیم.»

 

البته همه‌اش این نیست و فقط نمی‌گوید كه تحمل نكنید. احساسات را محور سخنانش قرار می‌دهد تا حرف‌هایش با گوش جان شنیده شود و بر هوادارانش تاثیر كند. جایی كه اینچنین ادامه می‌دهد: «همش عشق به آن بهار و امید به بهار است كه انسان را زنده می‌كند. البته در وجود همه این هست ولو متوجه نباشیم. چون عشق به اینكه یك روز بهتری هم هست، یك شرایط بهتری هم هست ما را زنده نگه داشته و وادار به تلاش می‌كند.» این سخنرانی وقتی به سخنرانی‌ها گذشته او شبیه‌تر می‌شود كه وجهه دیگر او محور قرار می‌گیرد. او از واکنش‌ها به سخنانش می‌گوید و از آنها گله می‌کند: «اتفاقا یكی از نكات اصلی تمركز شیطان، غفلت از بهار است.

اینقدر هم كار كرده كه وقتی اسم بهار را می‌‌‌‌آوری یك عده ناراحت و عصبانی می‌شوند.» احمدی‌نژاد با پایان‌یافتن سخنرانی و در جواب به درخواست یكی از هواداران دوربین به دستش برای حضور در انتخابات دور بعدی ریاست‌جمهوری پاسخ می‌دهد: «یك عده اتفاقا از همین حالا منتظر بهار هستند و خوب است منتظر بهار باشند.»

 

این جمله مهم‌ترین جمله او در این سخنرانی بود كه بی‌گمان پرده از فعالیت مجدد وی و اطرافیانش برمی‌‌‌‌دارد. همان‌هایی كه اكنون در چند جبهه وارد عرصه شده‌اند؛ از نفوذ بین اصولگرایان میانه‌رو تا تضعیف پایگاه مردمی دولت و اصلاح‌طلبان و شبهه‌افکنی بین نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف. پازل انتخابات اگرچه فرصت بیشتری تا تكمیل‌شدن دارد ولی می‌رود تا از ابهام و گنگی گذشته خود خارج شود تا بتوان ادعا كرد؛ احمدی‌نژادها هم می‌خواهند باز گردند.

 اخبار سیاسی - آرمان


ویدیو مرتبط :
کلیپ احمدی نژادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت احمدی‌نژاد به ادبیات «احمدی‌نژادی»



اخبار,اخبار سیاسی ,محمود احمدی‌نژاد

 

اخبار سیاسی - بازگشت احمدی‌نژاد به ادبیات «احمدی‌نژادی»

«محمود احمدی‌نژاد» پنجشنبه عصر پیاده از خانه راهی میدان72 نارمک‌ شد، چند کلمه‌ای در جشن هم‌محله‌ای‌هایش سخن گفت و بعد هم راهی حسینیه قائم‌ آل‌محمد در خیابان ولیعصر شد.

«عبدالرضا داوری» که به‌تازگی از بازداشت چندروزه آزاد شده، «مهدی و احمد خورشیدی» داماد و پدردامادش هم حضور داشتند. در مراسم هیات علمداران هم «مهدی کلهر»، «عباس‌امیری‌فر» و «غلامحسین الهام» همراهش بودند.

 

«مشایی» در هیچ‌کدام از این دو مراسم دیده‌ نشد. رییس سابق دولت این روز‌ها زیاد حرف نمی‌زند. اما دیروز حرف‌هایی زد که یادآور «احمدی‌نژاد» هشت‌سال گذشته بود. خبری از «بگم، بگم‌ها» نبود، اما ادبیات ویژه «احمدی‌نژاد» را زنده ‌کرد. او دیروز گفت: «برخی که ریششان آنقدر بلند است که نصفش را باید در زیر شلوارش بگذارند، از همه‌چیز می‌گویند و مدعی‌اند؛ «مفتی‌ها» 70شبکه درست کرده‌اند و از همه‌چیز می‌گویند جز از آنچه که باید بگویند.

 

همه طراحی‌شان این است که مردم را از یاد امام غافل کنند.» او در ادامه با بیان اینکه: «انسان کامل تجلی خداست»، گفت: «آدم وقتی به مورچه نگاه می‌کند، می‌بیند چه عظمتی دارد، اما آنچه از مورچه می‌فهمد با آنچه از انسان کامل می‌فهمد، چیز دیگری است.»
اخبار سیاسی - شرق