اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدور قرار مجرمیت برای 15 نفر از کارکنان مترو


معاون اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس دستور نیروی انتظامی کسی حق برخورد با دستفروشان را ندارد گفت: در حال حاضر برای 15 نفر از کارکنان مترو به علت برخورد با دستفروشان قرار مجرمیت صادر شده است.

خبرگزاری ایسنا: معاون اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: تکدی گری در فضای مترو باید تخلف محسوب و این افراد جمع آوری شوند، چرا که دستفروشی پوششی برای تکدی گری است.

حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی در جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور در سخنانی اظهار کرد: برخی از متکدیان در لباس دستفروش فعالیت می‌کنند این در حالی است که اقدامات خوبی چه در دولت و چه در شهرداری تهران برای گروه‌های مختلف انجام شده است اما حلقه مفقوده برای برخورد با دستفروشان همگرا نبودن مسئولان است.

وی با بیان اینکه بر اساس دستور نیروی انتظامی کسی حق برخورد با دستفروشان را ندارد اظهار کرد: در حال حاضر برای 15 نفر از کارکنان مترو به علت برخورد با دستفروشان قرار مجرمیت صادر شده است. از سوی دیگر در سال گذشته در مترو بیش از 10 کیلوگرم مواد مخدر از دستفروشان کشف شده است.

امرودی پیشنهاد داد که قوه قضاییه در زمینه جمع آوری دستفروشان، همکاری لازم را انجام دهد و مالکیت بر مترو را محرز بشمارد. شورای اجتماعی نیز می‌تواند مشکلات را با یک بخشنامه حل کند.

وی اضافه کرد:‌ لازم است زنجیره پس از دستگیری دستفروشان نیز کامل شود در این جهت باید آنان به شهرستان‌های خود اعزام شوند. علاوه بر آن، دستگیری این افراد لازم است به چهارراه‌ها نیز تسری پیدا کند.

امرودی در پایان با بیان اینکه 1700 نفر به عنوان دستفروش در متروی تهران فعالیت می‌ کنند، اظهار کرد: لازم است تکدی گری در فضای مترو تخلف محسوب و این افراد جمع آوری شوند. رسانه‌ها نیز اعم از مکتوب و صوتی و تصویری به منظور تنویر افکار عمومی تلاش کنند چرا که دستفروشی پوششی برای تکدی گری است.


ویدیو مرتبط :
‫2 هزار نفر از کارکنان الیتالیا در استانه اخراج قرار گرفتند‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرار مجرمیت روباه پیر به اتهام افساد فی الارض/ صدور کیفرخواست به زودی



مرد شیطان صفت معروف به روباه پیر که بیش از 60 کودک را قربانی نیت شوم خود کرده بود از سوی بازپرس جنایی مشهد به اتهام افساد فی الارض مجرم شناخته شد.

 

به گزارش خبرنگار مهر، رسیدگی به این پرونده از 26 بهمن امسال همزمان با با شکایت خانواده دختر 9 ساله ای در اداره آگاهی خراسان رضوی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

 

ماموران در نخستین گام به تحقیق از نیلوفر کوچولو پرداختند. دخترک که دچار وحشت شده بود گفت: ظهر امروز بعد از تعطیل شدن مدرسه راهی خانه مان شدم. در یک کوچه خلوت خودروی پیکانی کنارم توقف کرد و راننده آدرسی را پرسید. چند بار مسیر را به او نشان دادم اما مرد راننده متوجه نشد و خواست سوار ماشین شوم و او را راهنمایی کنم. وقتی سوار شدم او به سرعت از محل دور شد و به سمت بیابان های حاشیه شهر گریخت. مرد شیطان صفت با تهدید مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و در نزدیکی مدرسه مان رها کرد.

 

کارآگاهان پلیس آگاهی با کمک نیلوفر مشخصات مرد تبهکار و خودروی او را به دست آورده و به بررسی نامحسوس در اطراف مدارس دخترانه پرداختند. پس از دو هفته تعقیب و مراقبت سرانجام تیم جنایی ردپای مرد 63 ساله ای به نام اسماعیل را در این ماجرا کشف کرده و او را در عملیاتی غافلگیرانه در حاشیه شهر شناسایی و دستگیر کردند.

 

در ادامه از متهم در شعبه 621 مجتمع قضائی کامیاب بازجویی شد که او به آزار و اذیت 11 دختر بچه اعتراف کرد و گفت: با پرسه زدن در اطراف مدارس دخترانه طعمه های خود را شناسایی کرده و آنها را به بهانه های مختلف سوار ماشین خود می کردم. اگر در طول مسیر دختر بچه شروع به داد و فریاد می کرد او را تهدید می کردم که در یک قفس پر از سگ رهایش می کنم تا طعمه سگهای گرسنه شود.

 

در بررسی ها مشخص شد، وی متاهل و دارای 6 فرزند است و جالب اینجاست که یکی از دخترانش در همان مدرسه که طعمه هایش را اغفال می کرد در حال تحصیل است.

 

در ادامه رسیدگی به این پرونده ،رئیس شعبه 809 مجتمع قضائی شهید قدوسی مشهد شاکیان را برای بررسی میزان صدمات وارد شده به آنها به پزشکی قانونی معرفی کرد.

 

قاضی پرونده همچنین به تیمی از متخصصان ماموریت داد با انجام آزمایش های تخصصی سلامت روحی و روانی روباه پیر را بررسی کنند. پزشکان نیز پس از معاینه مرد شیطان صفت در گزارش خود سلامت روحی و روانی متهم را تائید کردند. متهم تا کنون به ربودن 60 دختر بچه اعتراف کرده است که تعدادی از شاکیان شناسائی نشده اند و تحقیقات برای شناسائی آنها ادامه دارد.

 

یک  منبع آگاه در این باره به مهر گفت: قرار مجرمیت  روباه پیر به اتهام افساد فی الارض پس از تفهیم صادر و پرونده برای صدور کیفر خواست به دادستانی مشهد ارسال شد.... / mehrnews.com