اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدور دفترچه بیمه یکسان برای تمامی ایرانیان


معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صدور دفترچه بیمه یکسان برای تمامی ایرانیان خبر داد و گفت: منابع لازم برای تجمیع بیمه ها در بودجه سال آینده در نظر گرفته می شود.

خبرگزاری مهر: معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صدور دفترچه بیمه یکسان برای تمامی ایرانیان خبر داد و گفت: منابع لازم برای تجمیع بیمه ها در بودجه سال آینده در نظر گرفته می شود.

دکتر احمد میدری روز دوشنبه در حاشیه همایش سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت افزود: در حال حاضر 18 سازمان بیمه‌گر در کشور فعال هستند که هر یک خدمات متفاوتی را به بیمه شدگان ارائه می دهند. بر همین اساس در قالب طرحی با عنوان بیمه سلامت پایه و یکسان  منابع اصلی در سازمان بیمه سلامت تجمیع و خدمات پایه از سوی این سازمان ارائه می شود.

وی تاکید کرد: با اجرای این رح هماهنگی میان سازمان های بیمه گر  بهتر انجام می شود و چندگانگی در بخش بیمه ها از بین خواهد رفت.

میدری با اشاره به اینکه گروه های کم درآمد از بیمه پایه یکسان بهره مند می شوند، گفت: سایر بیمه شدگان نیز با تجمیع بیمه ها ضرر نمی کنند و افراد می‌توانند با پرداخت حق بیمه مازاد از خدمات بیشتر از بیمه پایه برخوردار شوند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: پس از اجرای این طرح، افراد دارای بیمه پایه از بیمارستان های دولتی استفاده می‌کنند و سایر بیمه شدگانی که حق بیمه مازاد پرداخت می کنند، می توانند از خدمات بیمارستان های خصوصی نیز بهره مند شوند.


ویدیو مرتبط :
آموزش صدور ثالث جدید - صدور بیمه نامه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صدور دفترچه بیمه برای همه ایرانیان



اخبار ,اخبار اجتماعی ,دفترچه بیمه درمانی

 

اخبار اجتماعی - دفترچه بیمه درمانی همسان برای همه ایرانیان صادر می شود

با اجرای این طرح، برای همه ایرانیان دفترچه بیمه درمانی پایه یا همان یکسان صادر می شود تا مردم بتوانند از خدمات بهداشتی و درمانی مراکز بیمارستانی و درمانی به خوبی بهره مند شوند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بمنظور ارایه بهتر خدمات درمانی به همه مردم بصورت یکسان، دفترچه بیمه درمانی همسان برای ایرانیان صادر می شود.

«ایرج عبدی» در گفت وگو با ایرنا افزود: در این راستا، جلسه ای با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و موضوع به شیوه ای اصولی پیگیری شد، تا نتیجه آن به نفع مردم باشد.

وی با بیان اینکه طرح همسان سازی بیمه های درمانی به عنوان یک قانون از سوی دولت اجرا می شود، ادامه داد: آیین نامه این طرح ابلاغ شده و با پیگیری های جدی قرار است تا ماه آینده این طرح زمینه اجرایی پیدا کند.

عبدی افزود: با اجرای این طرح، برای همه ایرانیان دفترچه بیمه درمانی پایه یا همان یکسان صادر می شود تا مردم بتوانند از خدمات بهداشتی و درمانی مراکز بیمارستانی و درمانی به خوبی بهره مند شوند.

بهره مندی کارمندان و کارگران تامین اجتماعی از خدمات تمامی بیمارستان ها

عبدی افزود: همچنین در راستای اجرای این طرح، کارکنان دولت و کارگران تامین اجتماعی نیز می توانند از خدمات تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی بهره مند شوند.

وی تصریح کرد، همچنین پرداختی های این افراد به عنوان حق بیمه، به عنوان بیمه تکمیلی برای آنان محسوب می شود تا بهتر بتوانند از عهده هزینه های درمانی خود برآیند.

طرح تامین اجتماعی برای ارایه خدمت بهتر به مراجعان

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تامین اجتماعی نیز طرحی برای ارایه خدمت بهتر به مراجعان دارد تا از این طریق بیمه شدگان بتوانند خدمات مطلوب تری از این سازمان دریافت کنند.

وی افزود: موضوع سطح بندی در خدمات درمانی، عنوان این طرح سازمان تامین اجتماعی است تا دیگر بیمه شدگان و افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی و بیمارستانی با سردرگمی و تجویز غیرمنطقی در بحث درمان خود مواجه نباشند.
اخبار اجتماعی - ایرنا