اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدور دسته چک برای بدهکاران غیر مقصر


براساس بخشنامه بانک مرکزی، ارائه دسته چک و سایر خدمات بانکی به آن دسته از مدیران اشخاص حقوقی که در ایجاد بدهی شخص حقوقی تقصیر نداشته باشند، بلامانع شد.

خبرگزاری مهر: براساس بخشنامه بانک مرکزی، ارائه دسته چک و سایر خدمات بانکی به آن دسته از مدیران اشخاص حقوقی که در ایجاد بدهی شخص حقوقی تقصیر نداشته باشند، بلامانع شد.

بانک مرکزی به استناد مصوبه یک‌هزار و دویست و چهاردهمین جلسه مورخ ۱۳۹۴.۱۱.۱۳ شورای پول و اعتبار، بخشنامه‌ای به منظور رفع مشکلات مدیران بخش تولید و کاهش محدودیت‌های ایجاد شده برای مدیران واحد‌های تولیدی با اصلاح برخی از مصوبات شورا صادر کرد.

از این به بعد اعمال هرنوع محدودیت نسبت به مدیران اشخاص حقوقی دارای چک‌های برگشتی، صرفا در چارچوب قانون صدور چک انجام خواهد شد.

همچنین براساس این بخشنامه، ارائه دسته چک و سایر خدمات بانکی به آن دسته از مدیران اشخاص حقوقی که در ایجاد بدهی شخص حقوقی تقصیر نداشته باشند، بلامانع است.

از تاریخ ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی، درخواست ممنوعیت خروج مدیران اشخاص حقوقی بدهکار، صرفا پس از تکمیل جداول پیوست بخشنامه توسط مدیران عامل بانک‌ها، مبنی بر خلاصه اقدامات حقوقی صورت گرفته در جهت وصول مطالبات بانک‌ها، امکان پذیر است.


ویدیو مرتبط :
قوانین چک و صدور دسته چک | وکیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقررات جدید برای صدور دسته‌چک



رئیس کل بانک مرکزی :
مقررات جدید برای صدور دسته‌چک
سود تسهیلات صادرات 2درصد کاهش یافت

محمود بهمنی در مورد مصوبات جلسه شب گذشته شورای پول و اعتبار اظهار داشت: در این جلسه که حدود 4 ساعت و نیم به طول انجامید اعضای شورا با هدف حمایت از تولید داخلی، نرخ سود تسهیلات برای صادرات را کاهش دادند.

بهمنی افزود: براساس این مصوبه نرخ تسهیلات ریالی در بخش صادرات 2 درصد و نرخ سود تسهیلات ارزی نیز یک درصد کاهش یافت.

 

وی ادامه داد: پیش از این مصوبه تفاوتی میان نرخ سود تسهیلات صادراتی با سایر تسهیلات وجود نداشت اما شورای پول و اعتبار برای کمک بیشتر در تحقق شعار سال جاری و حمایت از تولید داخلی، رای به کاهش نرخ سود تسهیلات صادراتی داد.

سخنگوی شورای پول و اعتبار در خصوص مصوبه دیگر این شورا گفت: مصوبه دیگر شورا در خصوص شرایط استفاده از حساب‌های جاری بود که در قالب مصوبه‌ای با 35 ماده و 16 تبصره به بانکها و موسسات اعتباری ابلاغ خواهد شد.

 

بهمنی بیان کرد: براساس این مصوبه از این پس اعطای دست چک منوط به رفع سوء اثر چک‌های پیشین و تعیین تکلیف مطالبات معوقات بانکها از متقاضی دست چک خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بنابراین تنها متقاضیانی می‌توانند دست چک دریافت کنند که تمام چک‌های پیشین آنها وصول شده و سوء‌اثری نداشته باشد و همچنین نظام بانکی، مطالبه وصول نشده بلاتکلیفی از آنها نداشته باشد.

به گزارش فارس،وی همچنین از تصویب اعتبار 50.7 میلیارد ریال اعتبار برای اعطای تسهیلات آزادراه زنجان تبریز و دستورالعمل انتشار سکوک استصناع ریالی و ارزی خبر داد./فارس