اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدور حکم پرونده ناظم متجاوز


محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره‌ پرونده آزار و اذیت چند دانش آموز توسط ناظم مدرسه گفت: این فرد در دادگاه بدوی محکوم شده و چون حکم قطعی نیست از بیان جزییات آن معذورم، اما اجمالا برای این فرد یک حکم حدی تازیانه، 2 سال تبعید و محرومیت‌هایی از برخی مشاغل و مسئولیت‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری ایسنا: غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود با اهالی رسانه در پاسخ به سوالی درباره‌ پرونده آزار و اذیت چند دانش آموز توسط ناظم مدرسه گفت: این فرد در دادگاه بدوی محکوم شده و چون حکم قطعی نیست از بیان جزییات آن معذورم، اما اجمالا برای این فرد یک حکم حدی تازیانه، 2 سال تبعید و محرومیت‌هایی از برخی مشاغل و مسئولیت‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است.

خبرنگاری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که شنیده شده 36 روزنامه‌نگار، فیلم ساز و وبلاگ نویس احضار و دستگیر شده‌اند و خواستار توضیح سخنگوی دستگاه قضایی شد که وی گفت: شنیده شما دروغ است.

خبرنگاری با اشاره به موضوع فیلترینگ از سخنگوی دستگاه قضا پرسید که آیا قرار است وایبر فیلتر شود؟ که حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ گفت: شورایی در این راستا تشکیل شده به نام شورای عالی فضای مجازی که در 17 اسفند سال 90 به تصویب رسید. سیاست‌های مربوط به فضای مجازی و اقدامات اجرایی بر عهده‌ی آن شوراست، البته این منافاتی با سایر دستگاهها که دارای مسئولیت هستند مانند وزارت ارشاد، وزارت اطلاعات و قوه قضاییه ندارد.

وی ادامه داد: ان‌شاء الله تصمیمات اساسی در این راستا گرفته شود تا شاهد برخی از این مسائلی که این روزها مطرح است نباشیم و یا کمتر با آن مواجه شویم. همه‌ ما قائل به این هستیم که از تکنولوژی نهایت بهره‌برداری را کنیم، این را هم همه‌ ما قائل هستیم که پیوست‌های فرهنگی، امنیتی و زیرساخت‌هایی که متناسب با نظام ما است فراهم شود.

سخنگوی دستگاه قضایی ضمن بیان مثالی در همین راستا گفت: برای مثال امروز آب از همه چیز برای موجودات حیاتی‌تر است، اما آبی که می‌خواهد به شهر بیاید نیاز به تصفیه‌خانه دارد. ما وظیفه و مسئولیت داریم که آب بهداشتی به مردم برسانیم؛ زیرا اگر آب آلوده به مردم برسد ضررش بسیار زیاد است. لذا هیچ کس منکر نیست که سرعت اینترنت بالا برود و از تکنولوژی استفاده کنیم اما باید تلاش کنیم که آلودگی پیدا نکند تا جامعه و جوانان ما مبتلا به فساد نشود.

محسنی اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره‌ کانون نویسندگان پاسخ داد: هرچه که به حکم قانون تعطیل شود اگر در زمانی که این محدودیت ایجاد شده خلافش را عمل کند دادستان متعرض می‌شود. ممکن است فردی محرومیتی تا ابد در این زمینه پیدا کند که طبق قانون نمی‌تواند آن کانون را راه بیاندازد و باید منتظر بماند.

همچنین اگر حکم انفصال از خدمت صادر شود نمی‌توان استخدام را انجام داد. در پاره‌ای از موارد در تکمیل حکم قاضی مجازات را تعیین می‌کند. در حال حاضر نمی‌دانم که به طور کلی این کانون منحل شده است یا خیر؟ و حضور ذهن ندارم که حکم زمان دار بوده یا زمان دار نبوده است.

خبرنگاری با اشاره به پرونده‌ وزیر سابق نفت و این که در وارد کردن بنزین‌های آلوده نقش داشته است از سخنگوی دستگاه قضا پرسید که وی در پاسخ گفت: مسائل تخصصی است و باید بررسی شود. بله این موضوع مطرح است اما معمولا باید حتما کارشناس در این راستا نظر بدهد. این مساله در حد مطرح بودن موضوع است اما به مرحله‌ قابل قبولی نرسیده که ببینیم چنین چیزی صحت دارد یا خیر؟

ادامه دارد ...


ویدیو مرتبط :
حکم ناظم متجاوز مدرسه اعلام شد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیح درباره حکم پرونده ناظم متجاوز


وزیر دادگستری درباره حکم صادره برای ناظم یک مدرسه در تهران که چند دانش‌آموز را مورد آزار و اذیت قرار داده بود، گفت: مجموع مجازاتی که برای این فرد در نظر گرفته شده دارای تعادل است؛ زیرا ما این فرد را اخراج، تبعید و ... کرده‌ایم. حتما این حکم سنگین و بازدارنده است.

خبرگزاری ایسنا: وزیر دادگستری گفت: هدایت عمومی و پیشگیری جامعه را نجات می‌دهد، اما اگر به مجازات‌ها در زمان خود عمل کنیم قطعا دارای بازدارندگی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه همایش هفته ملی کودک با حضور در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره حکم صادره برای ناظم یک مدرسه در تهران که چند دانش‌آموز را مورد آزار و اذیت قرار داده بود، گفت: مجموع مجازاتی که برای این فرد در نظر گرفته شده دارای تعادل است؛ زیرا ما این فرد را اخراج، تبعید و ... کرده‌ایم. حتما این حکم سنگین و بازدارنده است، البته نظارت ما بر این موضوع بیشتر خواهد شد.

وی در مورد سرنوشت کودکان بدون شناسنامه در تهران که سوال یکی دیگر از خبرنگاران بود، بیان کرد: ما وضعیت این کودکان را در مرجع ملی در دستور کار خود قرار داده‌ایم و به آنها رسیدگی می‌شود. ان‌شاءالله به زودی زود هیچ کودک بدون شناسنامه‌ای را در تهران نخواهیم داشت.

وزیر دادگستری درباره فقر طبقاتی که در جامعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما سعی داشته‌ایم این فقر طبقاتی را از بین ببریم که یکی از دلایل ابتدایی برای ایجاد تعادل درآمد طرح سلامت است که در واقع ما در رابطه با این موضوع در ابتدای راه قرار داریم.

پورمحمدی درباره بازدارندگی مجازات‌ها بیان کرد: بسیاری از مجازات‌ها به نفع است و اگر ما این احکام را سریع اجرا کنیم و به وقتش به آن عمل کنیم حتما بازدارندگی دارد، اما هدایت عمومی و پیشگیری‌هاست که جامعه را نجات می‌دهد؛ لذا باید این را در نظر گرفت که مجازات‌ها مشکل‌گشا نیست.