اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدور حکم برای متخلفان پارک جمشیدیه


گشت مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران در یکی از گشت های روزانه این اداره کل به بررسی وضعیت پارک جمشیدیه پرداخت و با متخلفان تعزیراتی برخورد کرد.

خبرگزاری مهر: گشت مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران در یکی از گشت های روزانه این اداره کل به بررسی وضعیت پارک جمشیدیه پرداخت و با متخلفان تعزیراتی برخورد کرد.

امید شهرآبادی رئیس شعبه ۴۱ و رئیس گشت های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران اعلام کرد: روز گذشته یکی از ۹ گشت مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران به بررسی وضعیت بوفه و رستوران پارک جمشیدیه پرداخت که در بوفه این پارک تخلف های گرانفروشی، عدم درج قیمت، کالای تاریخ مصرف گذشته و غیر بهداشتی کشف و ضبط شد.

وی افزود: این واحد صنفی متخلف که کارگرهای آن حتی کارت بهداشت نداشتند به پرداخت جریمه ۵ میلیونی محکوم می شوند و این سابقه در پرونده آنها درج خواهد شد و طبیعتا قانونگذار دفعات بعدی مجازات سنگین تری برای آنها در نظر گرفته است.

شهرآبادی در پاسخ به این سئوال که سرنوشت پرونده رستوران غیربهداشتی لواسان که در ایام نوروز تشکیل شده است چه شد گفت: مالک این واحد صنفی متخلف پس از پایان تعطیلات نوروزی به شعبه ۴۱ اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران مراجعه کرد و رای ۱۸ میلیون ریالی پرونده برای اجرای حکم به وی ابلاغ شد.


ویدیو مرتبط :
هم نوازی سه تار و سنتور در پارک جمشیدیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دادگاه ملزم به صدور حکم طلاق در صورت درخواست زوجه شد



 

 

 

  دادگاه ملزم به صدور حکم طلاق در صورت درخواست زوجه شد

 

دادگاه ملزم به صرو حکم طلاق در صورت درخواست زوجه شد

همچنین مقرر شد برای ارجاع امر به داوری، هر یک از زوجین مکلف اند ظرف یک هفته ازتاریخ ابلاغ یک نفر از ارقاب متاهل خود را که حداقل سی سال داشته و آشنا به مسائل شرعی و خانوادگی و اجتماعی باشد، به عنوان داور به دادگاه معرفی کنند.

مجلس مصوب کرد در صورتی که طلاق به درخواست زوجه باشد، دادگاه مطابق قانون به صدور حکم الزام زوج به طلاق مبادرت می کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه در بررسی ادامه جزئیات لایحه حمایت از خانواده مقرر کردند در صورتی که طلاق توافقی یا به درخواست مرد باشد، دادگاه به صورت گواهی عدم امکان سازش اقدام و اگر به درخواست زوجه باشد، حسب مورد، مطابق قانون به صدور حکم الزام زوج به طلاق یا احراز شرایط اعمال وکالت در طلاق مبادرت می کند.

بر اساس ماده دیگری از این لایحه مصوب شد در کلیه موارد درخواست طلاق به جز طلاق توافقی، دادگاه باید به منظور ایجاد صلح و سازش موضوع را به داوری ارجاع کند. دادگاه در این موارد باید با توجه به نظر داوران رای صادر و چنانچه آن را نپذیرد، نظریه داوران را با استدلال رد کند.

همچنین مقرر شد برای ارجاع امر به داوری، هر یک از زوجین مکلف اند ظرف یک هفته ازتاریخ ابلاغ یک نفر از ارقاب متاهل خود را که حداقل سی سال داشته و آشنا به مسائل شرعی و خانوادگی و اجتماعی باشد، به عنوان داور به دادگاه معرفی کنند.

محارم زوجه که همسرشان فوت کرده یا از همسرشان جدا شده اند در صورت وجود شرایط سایر شرایط مذکور در این ماده به عنوان داور پذیرفته می شوند. همچنین در صورت نبود فرد واجد شرایط در بین ارقاب یا عدم دسترسی به ایشان یا استنکاف آنان از پذیرش داوری، هر یک از زوجین می توانند داور خود را از بین افراد واجد صلاحیت دیگر تعیین و معرفی کنند، در صورت امتناع زوجین از معرفی داور یا عدم توانایی آنان دادگاه راسا یا به درخواست هر یک از طرفین به تعیین داور مبادرت می کند...../تحلیل:عصرایران