اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدور حکم اعدام در مصر ۱۴ کشته و ۲۰۰ زخمی به ارمغان آورد



صدور حکم اعدام در مصر ۱۴ کشته و ۲۰۰ زخمی به ارمغان آورد

صدور حکم اعدام برای هشت مصری که در حادثه ورزشگاه پورت سعید مقصر شناخته شده بودند نا ارامی وسیعی را در این شهر پدید آورد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه روز شنبه و در پی اعلام حکم قاضی پرونده [حکم اعدام برای ۲۱ مصری] رسیدگی به آشوب های پدید آمده در ورزشگاه پورت سعید که منجر به مرگ 70 نفر شده بود، صدها ناراضی به خیابان ها ریخته و با پلیس و مقامات امنیتی درگیر شدند.

معترضان مصری با حمله به دو پاسگاه پلیس یکی افسر امنیتی این کشور را کشتند. از سوی دیگر شمار تلفات این درگیری ها تا عصر روز شنبه به 14 نفر رسیده است که بیش از 200 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

سال گذشته و در جریان درگیریهای یک مسابقه ورزشی بین دو باشگاه فوتبال مصر، بیش از 70 نفر کشته شدند. احکام صادره علیه این متهمان برای تایید به مفتی مصر ارجاع داده می شود. در حالی که خانواده های قربانیان ورزشگاه پورت سعید در جلسه دادگاه نسبت به این حکم ابراز شادی کردند، برخی از اعضای خانواده های متهمان پرونده مراتب خشم خود را از این احکام ابراز داشتند./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
واکنش مرسی به صدور حکم اعدام خود در دادگاه مصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سازمان ملل صدور حکم اعدام 683 عضو اخوان مصر را محکوم کرد



اخبار,اخبار بین الملل ,اخوان المسلمین

 

اخبار بین الملل - سازمان ملل صدور حکم اعدام 683 عضو اخوان مصر را محکوم کرد

ˈنافی بیلایˈ کمساریاری حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای، حکم اعدام 683 نفر از اعضای گروه اخوان المسلمین در مصر را به شدت محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری لبنانی ˈالنشرهˈ، بیلای ضمن محکومیت این اقدام مقام های مصری، آن را نقض آشکار قوانین حقوق بشر خواند.

ˈبیلای ˈ ضمن اشاره به اینکه مصر میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی را امضاء و تایید کرده است، از مقام های این کشور خواست به طور جدی به تعهدات خود در قبال حقوق بشر پایبند باشد.

کمیساریاری حقوق بشر سازمان ملل همچنین افزود: ‫به جای صدور احکام اعدام گروهی علیه متهمان، دادگاه ها باید مطمئن شوند که متهمان از محاکمه عادلانه برخوردار هستند.

قاضی مصر در یک دادگاه ،683 نفر از اعضای اخوان المسلمین جمله محمد بدیع، رهبر این گروه را به اتهام دست داشتن در حمله به یک پاسگاه پلیس به اعدام محکوم کرده است.

در ماه مارس نیز 529 نفر دیگر با همین اتهام به اعدام محکوم شده بودند که حکم 492 نفر از آنان لغو شد. حکم بسیاری از آنها به حبس ابد کاهش یافت.

این در حالی است که معترضان خواهان بازگشت مرسی به قدرت بودند.

پس از برکناری مرسی در ماه ژوئیه، مقام های دولتی با هواداران اخوان المسلمین بشدت برخورد کرده اند.

دولت موقت تحت حمایت ارتش، گروه اخوان المسلمین را که از زمان برکناری محمد مرسی، رییس جمهور مصر به شدت تحت فشار بوده و آن گروهی ˈتروریستیˈ می داند.
اخبار بین الملل - ایرنا