اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدا و سیما مردم را افسرده کرده است


رسانه ملی به عنوان تنها منبع رسانه تصویری مردم باید اصل تنوع را به خوبی رعایت کند در حالی که امسال هم‌چون سال‌های گذشته شاهد کپی‌برداری پررنگ بعضی از سریال‌های صدا و سیما از برخی نمونه‌های غربی فیلم‌ها و سریال‌ها هستیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان با انتقاد از فرم کلیشه‌ای سریال‌های ماه رمضان مضامین اکثر این سریال‌ها را غمگین و سرشار از غصه و یاس دانست.

به گزارش خانه ملت،"حمیدرضا کاتوزیان" در خصوص کیفیت و تاثیرگذاری سریال‌های ماه رمضان با تاکید بر اینکه سریال‌های صدا و سیما در ماه رمضان فاقد کیفیت لازم برای جذب مخاطب و تاثیرگذاری بر باورهای دینی و مذهبی مردم است، از کپی برداری مفهوم و قالب کلی سریال‌ها از نسخه‌های سال‌های قبل و یا مضامین برخی از سریال‌های خارجی انتقاد کرد وافزود: رسانه ملی به عنوان تنها منبع رسانه تصویری مردم باید اصل تنوع را به خوبی رعایت کند در حالی که امسال هم‌چون سال‌های گذشته شاهد کپی‌برداری پررنگ بعضی از سریال‌های صدا و سیما از برخی نمونه‌های غربی فیلم‌ها و سریال‌ها هستیم.
 
رییس کمیسیون انرژی مجلس کیفیت برنامه‌های رسانه ملی را در گرایش مردم به ماهواره موثر توصیف و تصریح کرد: زمانی که کیفیت برنامه‌های صدا و سیما در خور ذائقه مخاطبان و پوشش دهنده سلایق مردم نیست گرایش مخاطبان صدا و سیما به تماشای کانال‌های ماهواره‌ای امری عادی تلقی می‌شود.

کاتوزیان با انتقاد از روند غمناک و سوژه‌های متاثر کننده سریال‌های ماه رمضان تاکید کرد: این تفکر نادرست که در ماه رمضان اکثریت سریال‌ها باید با اشک و ناله همراه باشد باید تغییر کند.

 وی افزود: این ماه باید مملو از شادی و تجدید باورهای مذهبی باشد و جز در ایام کوتاه عزاداری آن دلیل برای تزریق افسردگی به جامعه وجود ندارد در حالی که متاسفانه رسانه ملی در ماه رمضان به ساخت و پخش سریال‌هایی می‌پردازد که روحیه شادی را از جامعه دریغ می‌کند و گویا برای افزایش افسردگی عمومی جامعه طراحی شده است.

کاتوزیان با تاکید بر نقش مهم رسانه ملی در وضعیت فکری و روحی مردم، خاطر نشان کرد: رسانه ملی باید همت والاتری در ارائه برنامه از خود نشان دهد؛ چرا که در کشور ما در حال حاضر رسانه خصوصی که فعالیت نمی‌کند پس تنها گزینه مردم برای تماشای تلویزیون داخلی برنامه‌های صدا و سیما است که اگر قرار بر حرکت بر مدار روش و کیفیت برنامه‌های تولیدی فعلی باشد گرایش مردم به ماهواره حتمی است.

وی با انتقاد از تفکر مغایرت خنده و شادی با عبادت و مفاهیم دینی تاکید کرد: ماه رمضان ماه عبادت و توجه بیشتر به شعائر مذهبی است اما این به معنی ضرورت حذف برنامه‌های شاد و مفرح از زندگی مردم نیست.



ویدیو مرتبط :
رئیس صدا و سیما: باید تبعات سلبریتی‌‍ محور نبودن صدا و سیما را بپذیریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صدا و سیما تفریحات سالم را درنوروزفراهم آورد






 

صدا و سیما تفریحات سالم را درنوروزفراهم آورد

جامعه مدرسين حوزه علميه قم:

صدا و سیما زمینه تفریحات سالم و اسلامی را در ايام نوروز فراهم آورد


عید حقیقی در دوری از گناه، رعایت اخلاق اسلامی بویژه عفاف و حجاب، و پرهیز از اسراف تحقق می‌یابد. مسئولان محترم صدا و سیما ، ضمن برنامه‌ریزی دقیق و سالم فرهنگی، زمینه تفریحات سالم و اسلامی را فراهم آورند.

ايلنا:جامعه مدرسين حوزه علميه قم در آستانه سال نو با صدور بيانيه‌اي تاكيد كرد:صدا و سیما زمینه تفریحات سالم و اسلامی را در ايام نوروز فراهم آورد.
به گزارش ايلنا،متن اين بيانيه كه به امضاي آيت‌الله محمد يزدي رسيده است بدين شرح است:
بهار، فصل شکفتن و روییدن است. بهار، فصل رویش جوانه‌های امید و آغاز نشاط هستی است. بهار، یاد‌آور فضل بی‌کران حضرت پروردگار است. طبیعتی که خزان‌زده و دلمرده بود، هم اکنون بار دیگر طعم حیات را می‌چشد و همنوا با رودهای خروشان و نغمه بلبلان، سرود خوش زندگانی را سر می‌دهد.
این همه، آدمی را به تدّبر و تفکّر در حیات و بویژه در رستاخیز وامی‌دارد، چنان که در حدیث شریف نیز آمده‌:
«اذا رأیتم الرّبیع فاکثروا ذکر النّشور». در این بهار دل انگیز، بهترین چیز سر نهادن بر آستان آن ذات بی همتا و شکر گفتن او به سبب نعمت‌های بی‌پایان و آرزوی سلامت و عافیت است.
ملت شریف ایران بهار‌های توأم با آزادی فراوانی را پشت سر نهاده و افتخارات بسیاري را برای خویش رقم زده است. این همه، به برکت خون شهیدان، نهضت عظیم امام عزيز و مجاهدت رادمردان و همت والای آحاد ملت شریف ایران بود. سال 1388 با رویدادهای مهمی همراه بود که مهمترین آنها حضور غرور آفرین مردم عزیز در انتخابات ریاست جمهوری و رأی چهل میلیونی به نظام مقدّس جمهوری اسلامی و نیز خلق حماسة کم نظیر نهم‌دی و 22‌بهمن بود. این رویداد‌ها چشم جهانیان را خیره کرد و افتخارات تازه‌ای را در کارنامة درخشان مردم شریف ایران ثبت کرد. سال جدید نیز ان شاء‌الله سال خلق حماسه‌های جدید در عرصه‌های سیاسی، علمي و فنّاوری، فرهنگی و اقتصادی خواهد بود. امید آن می‌رود که با دعای خیر مؤمنان در لحظات تحویل سال و نیز در ایام نوروز که با ولادت امام حسن عسکري (عليه السلام) مقارن شده، این پیروزی‌ها دو چندان گردد.
بدیهی است؛ عید حقیقی در دوری از گناه، رعایت اخلاق اسلامی بویژه عفاف و حجاب، و پرهیز از اسراف تحقق می‌یابد. از این رو بایسته است که مسئولان ذی ربط، بویژه مسئولان محترم صدا و سیما ، ضمن برنامه‌ریزی دقیق و سالم فرهنگی، زمینه تفریحات سالم و اسلامی را فراهم آورند و نوروزی خوش و همراه با معنویت را رقم بزنند و مطمئن هستيم كه ديگر مسئولان نظام نيز در رعايت اين قبيل مسائل بخصوص قطعيات اسلام، تمام تلاش خود را خواهند نمود.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن تبریک ایام نوروز و فرا رسیدن سال نو، موفقیت همگان را در سال جدید آرزو می‌دارد و ظهور بهار دلها، حضرت حجت بن الحسن العسکري (عجل الله تعالي فرجه الشريف) ‌را از خداوند مسئلت می نماید.
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم