اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدای ضرب زورخانه در کره جنوبی شش ساله شد


در ششمین سال فعالیت زورخانه در کره جنوبی، مرشد پیشکوست حاج غلام حسن پناهی‌ها ورزشکاران این کشور را برای سومین دوره مسابقات زورخانه قهرمانی آسیا که مرداد ماه 1390 در بنگلادش برگزار می شود، آماده می کند.

دوره تمرینی ورزشهای زورخانه ای ورزشکاران کره جنوبی از جمعه 10 تیر 1390 به مدت 2 هفته و به صورت تمرینات فشرده در دو نوبت صبح عصر در دانشکده دونگ آ شهر بوسان در حال برگزاری است.

همچنین طبق برنامه ریزی "هان یونگسان" رئیس فدراسیون ملی ورزشهای زوخانه‌ای کره جنوبی، پس از این دوره مقدمات انجام تمرینات منظم در کالج دونگ آ با حضور دانش آموزان و دانشجویان کره ای فراهم می شود.

بر این اساس یونگ چول استاد تربیت بدنی کالج دونگ آ با حضور در دوره مربیگری ای که بصورت جداگانه برایش برگزار می شود، برنامه های تمرینی زورخانه را اجرا می کند.
حضور ورزشکار با سابقه تیم ملی زورخانه کره جنوبی "کیم های دونگ" در کنار ورزشکاران جوان از نکات جالب توجه این دوره می باشد.

کیم های دونگ تا کنون در 3 دوره مسابقات قهرمانی ورزشهای زورخانه‌ای، وظیفه میانداری تیم ملی کره جنوبی را به عهده داشته است و همراهی وی در این کلاس علاوه بر افزایش روحیه تیمی در سرعت آموزش شیرینکاری‌های منحصر به فرد، بسیار چشمگیر بوده است. سال 2011 ششمین سال حضور ورزش باستانی در کشور کره جنوبی محسوب می شود و اولین دوره آموزشی این ورزش در سال 2005 به همت مرحوم مرشد عباس تبارکی در شهر بوسان برگزار شد.

این دوره آموزشی و تمرینی در چارچوب برنامه آموزشی تابستان 1390 (Zurkhaneh Summer 2011) در حال برگزاری است که بر اساس آن زورخانه در 12 کشور آسیایی توسط مرشدان و مربیان آموزش داده می شود.

پیش از این کره جنوبی در سال 2008 میزبان نخستین دوره مسابقات جهانی ورزش های زورخانه ای بود.

منبع: خبرآنلاین




ویدیو مرتبط :
ضرب شنو زورخانه با صدای مرشد مهدی زرگر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کره‌جنوبی طلسم ۲۷ ساله را شکست/ یک پای فینال مشخص شد



اخبار,اخبار ورزشی ,فینال جام ملت‌های آسیا

 

تیم کره‌جنوبی توانست بعد از ۲۷ سال به فینال جام ملت‌های آسیا راه پیدا کند.

به گزارش فارس، تیم ملی فوتبال کره جنوبی امروز دوشنبه با کسب پیروزی دو بر صفر مقابل عراق بعد از 27 سال توانست به فینال جام ملت های آسیا راه پیدا کند.

کره ای ها با کسب پیروزی دو بر صفر در دیداری که قضاوت آن بر عهده ریوجی هاتو داور ژاپنی بود به برتری رسیدند و خود را در ایستگاه پایانی دیدند. تیم کره که توسط اشتیلیکه هدایت می شد در دقایق 20 و 50 به حریف آسیای غربی گل زد و بعد از سال 1988 که در فینال مغلوب عربستان شد خود را به عنوان مدعی فتح مسابقات 2015 معرفی کرد.

اخبار ورزشی - فارس