اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدای روسیه: فیلتر شدن ما در ایران، می تواند تاثیر منفی در ارتباطات ایران و روسیه داشته باشد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

فیلتر شدن سایت فارسی رادیوی دولتی روسیه

صدای روسیه: فیلتر شدن ما در ایران، می تواند تاثیر منفی در ارتباطات ایران و روسیه داشته باشد

انتخاب: درحالی که هفته گذشته، سایت بخش فارسی «صدای روسیه» در ایران فیلتر شد، روز گذشته این شبکه خبری نسبتب ه این اقدام اعتراض کرد و تهدید کرد که فیلترینگ «صدای روسیه» باعث تاثیر منفی در ارتباطات دوستانه ایران و روسیه شود!

از 13 فوریه دسترسی به بخش فارسی سایت رادیو دولتی "صدای روسیه" فیلتر شده است.

به نوشته صدای روسیه، اکنون دسترسی به سایت در ایران تنها از طریق فیلتر شکن های مخصوص مانند وی پی ان و یا سرویس های پروکسی امکان پذیر است که معمولا کاربران ایرانی برای دور زدن ممنوعیت های دولتی برای دسترسی به سایت های فیلتر شده غربی استفاده می کنند.

این شبکه خبری مدعی شده که «هیچ گونه هشدار و یا تذکری از جانب ایران به رادیو ارسال نشده است.»

مسئولین این شبکه خبری، طی اعتراضی مکتوب به سفارت ایران در مسکو و وزارت ارشاد ایران، خواستار مشخص شدن دلایل فیلتر شدن سایت فارسی خود شده اند ، اما «جواب رسمی فعلا دریافت نگردیده.»

نکته جالب شاید ، پاراگراف انتهایی گزارش صدای روسیه باشد که با لحنی تهدید آمیز آمده است: لازم به یادآوری است که موضوع مذکور می تواند تاثیر منفی در ارتباطات دوستانه ایران و روسیه داشته باشد ، ارتباطاتی که در سطح بالایی قرار داشته و به ویژه تعجب برانگیز است از آن جهت که بخش فارسی صدای روسیه ، رسانه ای کاملا دولتی است و معمولا موضع بی طرفانه در قبال ایران دارد.

در حالی که هنوز دلایل عجیب فیلتر شدن این سایت ذکر نشده، برخی منابع مطلع، علت احتمالی فیلترینگ این سایت را عدم ثبت در وزارت ارشاد ایران می دانند.

قابل ذکر است، سایت فارسی زبان «ریانوستی» روسیه سالهاست بدون مشکل در ایران باز است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
اینجا کازان روسیه / در حاشیه دیدار دوم روسیه-ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صدای روسیه: آمریکا آماده پرداخت غرامت برای جبران خسارت تحریم ها به ایران است



تحریم های ایران , وضعیت تحریم های ایران

صدای روسیه: آمریکا آماده پرداخت غرامت برای جبران خسارت تحریم ها به ایران است

پایگاه خبری صدای روسیه روز دوشنبه نوشت: ایالات متحده آمریکا به پرداخت غرامت تا 10 میلیارد دلار برای خسارت ناشی از تحریم ها علیه ایران آماده است.

پایگاه خبری روسی صدای روسیه افزود: مقامات ایالات متحده در حال حاضر آماده اند با انجام تعدادی اقدامات جبرانی اقتصادی، به تهران اجازه دهند تا 10 میلیارد دلار از دست رفته توسط جمهوری اسلامی به دلیل تحریم های اعمال شده را برگردانند.
 
بر اساس این گزارش، پورتال خبری آمریکایی Daily Beast این مطلب را روز جمعه گزارش داد.
 
این پایگاه خبری با اشاره به منابعی در دولت ایالات متحده آمریکا گزارش می دهد که پیشنهاد پرداخت غرامت در جلسه ˈشش ˈ واسطه بین المللی با ایران در مورد مسئله هسته ای در ژنو در هفته گذشته اعلام شد.
 
این رسانه روسی اضافه کرد: در این جلسه به طور خاص، پیشنهاد امکان صادرات نفت ایران و سایر کالاها اعلام شد. باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده روز پنجشنبه از کنگره آمریکا خواست از اعمال تحریم های جدید علیه ایران خودداری کند.
 
بر پایه این گزارش، اوباما تاکید کرد که کاهش احتمالی تحریم ها علیه ایران در مورد رسیدن به توافق بر سر مسئله هسته ای ˈبسیار متعادل ˈ می باشد و محدودیت های اصلی به قوت خود باقی خواهد ماند.
 
صدای روسیه در پایان افزود: تحریم های اقتصادی آمریکا به دلیل اتهامات در ساخت سلاح های هسته ای عنوان شده علیه ایران اعمال شد.

/ایرنا