اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدای خواننده زن، مانع نمایش «نهنگ عنبر»


بعد از کش و قوسی که در مسیر صدور پروانه نمایش خانگی "نهنگ عنبر" ساخته سامان مقدم پیش آمده بود بالاخره ۱۵ دی ماه پروانه نمایش فیلم صادر شد.

خبرگزاری صبا: بعد از کش و قوسی که در مسیر صدور پروانه نمایش خانگی "نهنگ عنبر" ساخته سامان مقدم پیش آمده بود بالاخره ۱۵ دی ماه پروانه نمایش فیلم صادر شد.

مشکل اصلی در تاخیر صدور پروانه نمایش ویدیویی فیلم استفاده از صدای یکی از خوانندگان زن بریتانیایی در بخشی از فیلم بود. که این مورد با جایگزینی موزیکی دیگر بجای صدای این خواننده برطرف شد.

حالا و بعد از دریافت مجوز بنا شده نسخه خانگی "نهنگ عنبر” به همراه فیلمی از پشت صحنه از چهارشنبه ۲۳ دی ماه به شبکه خانگی بیاید.

این فیلم با برچسب تبلیغاتی پرفروش ترین کمدی تاریخ سینمای ایران در شبکه نمایش خانگی عرضه خواهد شد.

رضا عطاران و مهناز افشار بازیگران اصلی "نهنگ عنبر” هستند و داستان فیلم درباره عشق "ارژنگ صنوبر” به دختریست که عشق آمریکا دارد…

"نهتگ عنبر” با تیراژ ۸۰۰ هزار نسخه از طریق شرکت گلرنگ رسانه به شبکه خانگی عرضه خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
مراسم آغازین و پایانی نخستین نمایش نهنگ عنبر در کلن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش به درخواست پخش صدای خواننده زن


آیت‌الله مکارم‌شیرازی با انتقاد از جسور شدن برخی افراد و بیان اظهارات تامل برانگیز درباره درخواست صدور مجوز برای پخش صدای خوانندگان زن گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید جلوی تکرار چنین کارهایی را بگیرد.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله مکارم‌شیرازی با انتقاد از جسور شدن برخی افراد و بیان اظهارات تامل برانگیز درباره درخواست صدور مجوز برای پخش صدای خوانندگان زن گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید جلوی تکرار چنین کارهایی را بگیرد.

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیون در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار کرد: عده‌ای آمده‌اند و در مغالطه‌ای آشکار گفته‌اند که فقها دلیلی ندارند برای این که صدای زن نباید پخش شود و چرا علما و فقها می‌گویند خواننده زن نباشد؛ این طرز سخن‌گویی جسورانه سابقه ندارد.

و افزود: افرادی که جسور و مدعی شده‌اند که فقها دلیل خود را بر ممنوعیت پخش صدای خوانندگان زن بگویند، خبر ندارند که یک طلبه 20 سال درس می‌خواند تا به مرحله اول اجتهاد برسد‌ و یک مرجع تقلید نیز 30 یا 40 سال باید تلاش کند تا به این مرحله برسد، حال یک خواننده و نوازنده بیاید و از خود فتوایی بدهد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «وزارت فرهنگ و ارشاد بداند تکرار این کارها سبب می‌شود مردم از آنان فاصله بگیرند» با اشاره به مذاکرات ایران با طرف‌های خارجی و غربی، هرگونه ایجاد اختلاف و تنش در داخل کشور را به مصلحت ندانست و در عین حال از همگان خواست نقدهای خود را مؤدبانه و به صورت مستدل بیان کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کرد: ما در شرایطی که مشغول مذاکره با خارجی‌ها هستیم، باید در داخل متحد باشیم و بدانیم ایجاد اختلاف در داخل در این شرایط به مصلحت کشور نیست.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اگر در چنین شرایطی ما در داخل دولت را تضعیف کنیم درست نیست، البته انتقاد سازنده مستدل و مؤدبانه باید وجود داشته باشد اما به هر حال شرایط کنونی، شرایطی نیست که بخواهیم تخریب کنیم.

این مفسر قرآن افزود: البته ما نیز همان گونه که تاکنون تذکر داده‌ایم، بازهم دولتمردان را به هوشیاری در برابر غربی‌ها که می‌خواهند کمترین امتیاز را بدهند و بیشترین امتیاز را بگیرند ‌توصیه می‌کنیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: امیدواریم همه مراقب باشند کاری کنند که وحدت داخلی ما حفظ شود؛ اگر ایراد و مشکلی هست نیز باید بیان شود، اما تخریب و ایجاد شکاف در شرایط فعلی به مصلحت نظام و کشور نیست.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر توزیع شش میلیون کتاب بر ضد شیعه در موسم حج، گفت: سرمایه اصلی این کتاب‌ها غالبا دروغ و تهمت است، من بعید می‌دانم دولت سعودی مایل به این کار باشد، متعصبان وهابی که بخش‌هایی را در اختیار دارند به واسطه شکست‌های پی در پی که خورده‌اند می‌خواهند از این طریق تلافی کنند.

وی گفت: البته این کار تاثیری در وضع شیعه ندارد، ما دارای منطق هستیم؛ شیعه نه آدمکش، نه تروریست و نه ویرانگر است که اقدامات دور از عقل و منطق و وحشیانه انجام دهد، بلکه بر اساس منطق و عقلانیت حرکت می‌کند و آنها نمی‌توانند با یک سری دروغ و تهمت جلوی گسترش فرهنگ شیعه را بگیرند.

وی با تاکید بر این‌که «دولتمردان سعودی جلوی متعصبان وهابی را بگیرند چراکه این مساله‌ به نفع کشورشان نیست» خاطرنشان کرد: این گونه رفتار کردن دور از آداب مهمانی است؛ حجاج افزون بر این که ضیوف الرحمن هستند مهمان شما نیز به حساب می‌آیند، کدام عقل اجازه می‌دهد چنین اقداماتی علیه مهمانش صورت گیرد آن هم در ایامی که نماد وحدت و برادری است و آنها با این کار خود تخم نفاق را می‌پاشند.