اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدای بال آنفولانزای مرغی در اروپا و آسیا



اخبار,اخباراجتماعی,سازمان جهانی بهداشت

 

 اخبار اجتماعی  - صدای بال آنفولانزای مرغی در اروپا و آسیا

 آنفولانزای پرندگان هر از گاهی سر از جایی در می آورد و باعث نگرانی مقامات بهداشتی کشورهای جهان می شود.

  این بیماری گونه‌ای ازبیماری ویروسی است که ویروس عامل آن از خانوادهٔ Orthomyxooviridae است.

البته تجربیات گذشته در آسیای جنوب شرقی نشان می‌دهد که این ویروس براحتی به انسان منتقل نمی‌شود و موارد ابتلای انسان به این ویروس بندرت اتفاق می‌افتد. اکثریت موارد ابتلای انسان به این بیماری در مناطق روستایی اتفاق افتاده‌است. همچنین تاکنون هیچ موردی مبنی بر آلودگی بر اثر مصرف گوشت و یا تخم مرغ پخته شده اثبات نشده‌است.

سازمان خوار و بار کشاورزی جهانی، از آنفولانزای مرغی جدید و گسترش سریع آن در اروپا خبر داد. طبق گزارش فائو، این بیماری برای کشورهای با منابع محدود، تهدیدی جدی به حساب می آید.

فائو و سازمان جهانی بهداشت حیوانات (OIE) تلاش های زیادی برای پیشیگری و جلوگیری از افزایش این بیماری انجام می دهند.


براساس گزارش فائو، آنفلوانزای پرندگان جدید شناسایی شده در اروپا شبیه به گونه گزارش شده سال 2014 در آسیا است.

همین طور گفته شده است که این بیماری، تهدید قابل توجهی برای بخش طیور، به ویژه در کشورهای کم منابع در امتداد دریای سیاه و شرق اقیانوس اطلس که مسیرهای مهاجرت پرندگان وحشی است، به حساب می آید.

آلمان، هلند و انگلستان وجود این گونه آنفولانزای مرغی H5N8 را تایید و مقامات آلمانی هم این ویروس را در یک پرنده وحشی پیدا کرده اند.

کارشناسان فائو و سازمان جهانی بهداشت حیوانات می گویند، در اوایل سال جاری، جمهوری خلق چین، ژاپن و جمهوری کره، شیوع این ویروس را در پرندگان مهاجر و آبزی گزارش داده بودند. حالا هم این ویروس در یک فاصله زمانی بسیار کوتاه در سه کشور اروپایی، پیدا شده است. هر دوی این بیماری ها در یک پرنده وحشی یافت شده است که نشان می دهد ممکن است آنها نقشی در گسترش این ویروس، داشته باشند..
 

 آنفولانزای مرغی در انگلستان
نهادهای بهداشت و درمان در یورکشایر در شمال انگلستان نوعی از ویروس آنفلوآنزای مرغی را شناسایی کرده اند که شیوع آن می تواند خطرناک باشد.

به گزارش یورو نیوز،این ویروس که در یک مزرعه پرورش اردک در شرق یورکشایر کشف شده، از نوع H5N8 یعنی همان نمونه ای است که چندی پیش در اروپا شایع شد. به گزارش مقامات وزارت بهداشت بریتانیا حدود ۶۰۰۰ اردک آلوده به این ویروس نابود شده اند.

کارشناسان بهداشت می گویند این ویروس برای پرندگان خانگی و انسان هایی که در تماس بسیار نزدیک با پرندگان مبتلا باشند خطرناک است، اما خطر آن برای بهداشت عمومی ضعیف است. موسسه استانداردهای غذایی نیز اعلام کرده که هیچگونه خطری مصرف کنندگان مواد غذایی را تهدید نمی کند.

دیده شدن آنفولانزای مرغی در هلند
مقام های وزارت بهداشت هلند هم از کشف نوع خطرناک ویروس آنفولانزای مرغی در یک مرغداری دیگر خبر دادند.

این دومین مورد کشف شده طی یک هفته گذشته است و قرار است تمامی ۴۳ هزار مرغ موجود در این دو مرغداری کشتار شوند و از پخش تخم مرغ های آنها نیز جلوگیری شده است.

پیشتر در شمال آلمان نیز این نوع خطرناک ویروس آنفولانزای مرغی که «اچ ۵ اِن ۸» نام دارد، یافت شده بود.

این ویروس تا قبل از این تنها در قاره آسیا دیده شده بود.

آلودگی H5N8 تا کنون در بین انسان ها تایید نشده است. اما با این حال، این ویروس می تواند باعث باعث مرگ و میر قابل توجهی در جوجه ها و بوقلمون ها می شود. آنچه که مشخص است این است که پرندگان وحشی قادر به حمل این ویروس در مسافت های طولانی هستند.


  اخبار  اجتماعی  - خبر آنلاین 


ویدیو مرتبط :
‫آنفولانزای مرغی در کشور‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بایرن - گوانگژو؛ تقابل قهرمان اروپا و آسیا


در مرحله نیمه نهایی جام باشگاه‌های فوتبال جهان قهرمان‌های دو قاره سبز و کهن مقابل یکدیگر به میدان می‌روند.

ورزش سه: در ادامه مسابقات جام باشگاه‌های جهان که در کشور مراکش در حال برگزاری است، فردا (سه‌شنبه) بایرن مونیخ آلمان و گوانگژو چین در مرحله قبل از فینال، با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند.

با این مصاف در واقع قهرمان اروپا مقابل فاتح آسیا قرار می‌گیرد. بایرن که در فصل جاری توسط پپ گواردیولا، مربی گذشته بارسلونای اسپانیا هدایت می‌شود،‌ برابر مربی اسبق ایتالیا یعنی مارچلو لیپی می‌‌ایستد که در جام جهانی 2006 «آتزوری‌ها» (تیم ملی ایتالیا) را به مقام نخست رساند.

تقابل این دو مربی جوان و با تجربه که هر یک صاحب افتخارات متعددی در سطح بین‌المللی هستند، بر جنبه‌های دیدنی بازی می‌افزاید.