اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صدای آمریكا احمد باطبی را اخراج كرد


نامه های معروف به 102 نفر هم كه با هدف تغییر صورت مسئله از سوی همپیمانان باطبی یعنی سازگارا و افشاری منتشر شده بود، كمكی به وی نكرد و ارسال دومین نامه، كه نقض آشكار قوانین در آمریكا بود، موجب سرعت بخشیدن به پرونده اخراج وی شد.

پلیس فدرال آمریكا ضمن بازجویی از همسر سابق باطبی(تارا نیازی)، به باطبی درباره تماس با ایران و لو دادن برخی عناصر مخالف ظنین شده بود. 

امیرعباس فخرآور كه ظاهرا ارتباطات بیشتری با اف بی آی دارد، در این باره نوشت: احمد باطبی و كورش صحتی از صدای آمریكا اخراج شدند. 

صدای آمریكا از چند روز پیش احمد باطبی را اخراج كرده است.

به دنبال افشای پرونده همكاری باطبی با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و تشكیل پرونده از سوی پلیس فدرال آمریكا برای وی در این خصوص، باطبی كه از پاییز سال 2008 در بخش فارسی صدای آمریكا به كار مشغول بوده و به عنوان كارمند قراردادی دولت آمریكا حقوق دریافت می كرد، به همراه تعدادی از دوستانش اخراج شدند.


فخرآور اضافه كرد: پرونده همكاری باطبی با وزارت اطلاعات، در پی انتشار نامه ای از ارژنگ داوودی از درون زندان اوین كه آشكارا مداركی را در خصوص همكاری باطبی با وزارت اطلاعات به دست می داد، به رسانه ها كشیده شد.

ورود نامزد سابق باطبی به ماجرا و افشای بخشی دیگر از جزئیات این همكاری هم بر صحت ماجرا تاكید داشت.

نامه های معروف به 102 نفر هم كه با هدف تغییر صورت مسئله از سوی هم پیمانان باطبی یعنی سازگارا و افشاری منتشر شده بود، كمكی به وی نكرد و ارسال دومین نامه، كه نقض آشكار قوانین در آمریكا بود، موجب سرعت بخشیدن به پرونده اخراج وی شد.

منبع: کیهان



ویدیو مرتبط :
آهنگ دل دیوانه با صدای فرهاد باطبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمد باطبی درباره اخراج از VOA توضیح داد


در پی انتشار خبر اخراج احمد باطبی از صدای آمریكا، نامبرده مدعی شد بنابر قوانین آمریكا از پرداختن به جزئیات ماجرا معذور است.

در پی انتشار خبر اخراج احمد باطبی از صدای آمریكا، نامبرده مدعی شد بنابر قوانین آمریكا از پرداختن به جزئیات ماجرا معذور است.

وی در واكنش به خبر 10 روز پیش كیهان نوشت: «جدایی من و برخی دیگر از روزنامه نگاران مشغول در صدای آمریكا صحت دارد، اما دلیل این جدایی آنچه كه روزنامه كیهان نقل كرده نیست.

 در پی اعمال برخی سیاست ها از سوی مدیریت صدای آمریكا، تغییراتی در این رسانه روی داده كه عدم تمدید قرارداد ما یكی از نتایج آن است. در حال حاضر این موضوع به همراه برخی دیگر از مسائل حاشیه ای، همچون پیگیری قضایی منابع تامین اخبار كذب برای رسانه های حكومتی به شكل قانونی در حال پیگیری است.

 طبق قوانین عرفی ایالات متحده آمریكا در طول انجام مراحل قانونی، انتشار جزئیات و یا پرداختن به این موضوع از سوی ما ممكن نیست».

وی توضیح در این باره را به وقت دیگری موكول كرده است.

یادآوری می شود باطبی از 3 سال پیش در صدای آمریكا مشغول به كار شده بود و به شكل قراردادی حقوق دریافت می كرد. وی متهم به لو دادن برخی از اعضای اپوزیسیون در تماس با ایران است. تارا نیازی نامزد سابق وی نیز بر این ادعا صحه گذاشته و موجب احضار وی از جانب پلیس شده است.

منبع: کیهان