اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صحبتی که در مجلس جنجال آفرید



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

صحبتی که در مجلس جنجال آفرید

صحبت های نادر قاضی زاده نماینده ارومیه در مخالفت با سید حسن هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت در صحن علنی مجلس جنجال آفرین شد .

قاضی زاده در ابتدای صحبت های خود با اعلام این که همکاران عزیز، به خاطر بهداشت درمان و جان مردم حرف‌هایم را گوش کنید.

 

اگر این وزیر مستضعف بود هم از او حمایت میکردید یا به خاطر پول از او حمایت میکنید؟ باعث شد تا اعتراض نمایندگان بلند شود و تا آنجا ادامه پیدا کند که در اواسط صحبت هایش مجبور به قطع آن شود تا از نمایندگان عذرخواهی کند او در توضیح صخبت هایش گفت :من عضو فراکسیون کارگری و حامی کارگران و قشر مستضعف هستم و وظیفه دارم از حق و حقوق افراد مستضعف حمایت کنم ،منظور من از این صحبت این نیست که همکارانم را را آدم ناسالمی میدانم اینگونه نیست و از همه همکارانم تقدیر و تشکر می کنم .

نماینده بافت: موفقیت بیمارستان خصوصی حسن هاشمی، تبلور اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است

دو نماینده دیگر هم در موافقت با وزیر پیشنهادی بهداشت حسن روحانی حرف زدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ منتظری توکلی، نماینده بافت و رابر گفت: مسوولیت در جمهوری اسلامی حق خاص کسی نیست، بلکه وظیفه و تکلیف است. دکتر هاشمی به همین دلیل ثروت و راحتی را کنار می گذارد و محیط پر اضطراب وزارت بهداشت را می پذیرد.

او با برشمردن برخی از خصوصیات و سوابق هاشمی گفت: اهداف مورد نظر او برای وزارت بهداشت همه اهدافی دست یافتنی و قابل وصول هستند. و با تکالیف وزارت بهداشت مرتبط و هم سو است. توجه به افزایش جمعیت و اعتقاد به استفاده از خانم ها در مدیریت او را به فردی شایسته برای این سمت کرده است.

توکلی گفت: او بچه های جبهه و جنگ را در بخش های مختلف به کار گرفته است.

او به خیریه درمانی هاشمی اشاره کرد و گفت: بیمارستان خصوصی ایشان تبلور اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی است. با توجه به ویژگی های مثبت دکتر هاشمی از نماینده های مردم می خواهم به دکتر هاشمی رای اعتماد بدهند.
امیری، نماینده کهنوج هم دیگر موافق قاضی زاده هاشمی بود.

او گفت: وزارت بهداشت از جایگاه بالایی برخوردار است و طبیعی است انتخاب فردی صالح در رای راس وزارتخانه می تواند اطمینان و آسایش مردم را در پی داشته باشد. انتخاب دکتر قاضی زاده هاشمی می تواند در این شرایط سخت تحول جدی و اساسی در این بخش ایجاد کند.

امیری گفت: فردی که در بخش خصوصی موفقیت داشته می تواند در بخش دولتی هم موفقیت هایی داشته باشد. انگیزه جناب آقای دکتر هاشمی نه از باب کسب شهرت و نه برای بدست اوردن ثروت. بلکه لذت خدمت خالصانه به مردم در حوزه سلامت است. فعالیت های علمی پیشین او را شهره مجامع علمی دنیا کرده است. من به نوبه خود از ایثارگری ایشان برای پذیرفتن این امر خطیر تشکر می کنم

او گفت: توجه به توسعه عدالت در سلامت از برنامه های خوب و عملیاتی ایشان است. آقای دکتر هاشمی مطمئن باشید شما به واسطه سوابقتان رای بالایی خواهید داشت. /خبرآنلاین

 

 


ویدیو مرتبط :
سکانسی که جنجال آفرید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«تجاوز مشروع» نماینده مجلس جنجال آفرید



«تجاوز مشروع» نماینده مجلس جنجال آفرید *سند

استفاده از عبارت «تجاوز مشروع به زنان» از سوی نماینده جمهوری خواه آمریکا، مردم این کشور را بهت زده کرد.

جام نیوز؛ بی بی سی نوشت:

اظهارات «تاد اکین»، عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا جنجال آفرید. وی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: «تجاوزی مشروع باشد، احتمال آنکه زن باردار شود کم است!»

خبرنگار از «اکین» پرسید: اگر بارداری نتیجه تجاوز باشد آیا زن باردار حق دارد سقط جنین کند؟ وی در جواب گفت: «همانطورکه پزشکان توضیح داده اند، خیلی نادر است. اگر تجاوز مشروع باشد، بدن زن راه هایی را برای جلوگیری از بارداری پیدا خواهد کرد؛ اما فرض کنیم این شیوه کار نمی کند، در آن صورت باید متجاوز مجازات شود نه این که بچه سقط شود.»

پس از جنجال ها بر سر عبارت «تجاوز مشروع»، وی گفته است، در آن مصاحبه مرتکب اشتباه لفظی شده است و اظهارات او به معنی عدم همدردی او با زنانی نیست که به آن ها تجاوز می شود.

جالب اینجاست که ا ین جنجال ها به نامزدهای ریاست جمهوری هم رسیده و هرکدام به نوبه خود تلاش می کند تا از این موضوع استفاده کند. میت رامنی، نامزد جمهوری خواه، با اظهارات آقای اکین مخالفت کرده است.

باراک اوباما هم در کنفرانس خبری کاخ سفید از آقای اکین انتقاد کرد و گفت: «چنین اظهاراتی اهانت آور است. تجاوز، تجاوز است و تجزیه و تحلیل درباره نوع تجاوز و صحبت کردن در این باره برای مردم آمریکا قابل درک نیست و برای من هم معنی نمی دهد.»

مدیر سازمان ملی زنان آمریکا گفته است، اظهارات «اکین» حیرت آور است و استفاده از چنین لحنی برای خجالت زده کردن زنان به کار رفته است./جام نیوز

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب