اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صالحی: هدف از توسعه همکاری با آژانس، بسته شدن پرونده هسته‌ای ایران خواهد بود



توسعه همکاری ایران با آژانس

خطاب به شورای آژانس
صالحی: هدف از توسعه همکاری با آژانس، بسته شدن پرونده هسته‌ای ایران خواهد بود

علی‌اکبر صالحی وعده داد ایران با هدف بسته شدن پرونده هسته‌ای‌اش، همکاری با آژانس را گسترش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت: «من با پیام رئیس‌جمهور تازه انتخاب شده ایران مبنی بر افزایش و گسترش همکاری با آژانس به اینجا آمده‌ام.»

صالحی افزود که هدف از افزایش همکاری‌ها با آژانس بستن پرونده هسته‌ای ایران خواهد بود.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که تنها دو هفته دیگر تا مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باقی مانده است. تاکنون 10 دور مذاکرات بین دو طرف بی‌نتیجه مانده است.

آژانس خواستار بازدید از سایت نظامی پارچین است اما ایران همواره تاکید کرده که پارچین نظامی است، نه هسته‌ای و بنابراین آژانس حق بازدید از آن را ندارد.

فارس

 


ویدیو مرتبط :
توسعه همکاری های ایران و آفریقای جنوبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صالحی در جمع خبرنگاران خبر داد: اعتراف آژانس به همکاری خوب ایران با NPT/ اولویت ساخت نیروگاه‌ هسته‌ای در خلیج فارس



آژانس بین اللملی,انرژی هسته ای ایران

صالحی در جمع خبرنگاران خبر داد:
اعتراف آژانس به همکاری خوب ایران با NPT/ اولویت ساخت نیروگاه‌ هسته‌ای در خلیج فارس

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران به عنوان یک کشور عضو NPT با آژانس همکاری خوبی داشته و این مورد اعتراف خود این سازمان است.

به گزارش فارس علی‌اکبر صالحی، پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصالح ملی و مصلحت کشور تصمیم می‌گیرد و خیلی به صحبت‌های دیگران توجه ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: مسئولان نظام بر اساس منفعت کشور و مصالح ملی عمل می‌کنند؛ بسیاری از افراد حرف می‌زنند اما این ملاک عمل نیست.

صالحی در ادامه سخنان خود در خصوص رابطه با‌ آژانس نیز یادآور شد: ما به عنوان یک کشور عضو NPT با آژانس همکاری خوبی داشتیم و این مورد اعتراف آنها است.

وی اضافه کرد: یک موردی که باید بین ما و آژانس حل شود که البته ارتباطی به صلح‌آمیز بودن انرژی هسته‌ای ندارد، PMD است که آن مطالبات ادعایی است و بحث کلاهک هسته‌ای یا موشک را مطرح می‌کند اما چون ما به فعالیت‌هایمان اعتماد داریم ذر راستای شفاف سازی برای همکاری با آژانس اعلام آمادگی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در همین راستا جلساتی داشتیم و ظرف دو هفته آینده مجددا جلسه خواهیم داشت و امیدواریم در این جلسات چارچوب کاری را تنظیم کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که خط تولید UO2 به کجا رسیده است افزود: ما اعلام کردیم که تولید UO2 از UO6 غنی شده در دست انجام است و امیدواریم ظرف دو سه ماه آینده این خط کامل شود و فرآیند تولید سوخت نیروگاه بوشهر را کامل کنیم.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا ساخت نیروگاه‌های جدید مورد توجه است یادآور شد: ساخت نیروگاه در کرانه‌های خلیج فارس و کرانه‌های دریای خزر و مرکز کشور مدنظر است ولی اولویت را در کرانه‌های خلیج فارس قرار دادیم چون می خواهیم بحث آب شیرین‌کن را برای تامین آب موردنیاز استان‌های جنوبی هموار کنیم./فارس