اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صالحی: نشریه بیلد باید از ایران عذرخواهی کند



 

 

 

 

صالحی: نشریه بیلد باید از ایران عذرخواهی کند

 

علی اکبر صالحی سرپرست وزارت امور خارجه ایران از گروه مطبوعاتی آکسل اشپیرنگر خواست از ایران عذرخواهی کنند .

دو خبرنگار آلمانی که از ماه اکتبر در ایران بازداشت هستند، برای این گروه مطبوعاتی کار می‌کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی لوریان لوژور : صالحی در گفتگویی با هفته نامه اشپیگل که دوشنبه به چاپ خواهد رسید در پاسخ به سوالی مبنی بر آنچه می تواند زمینه بازگشت این دو آلمانی به کشورشان را فراهم کند گفت :" اگر ناشر و هیئت تحریریه اذعان کنند که اشتباه کرده اند ، عذرخواهی کنند و تعهد دهند که دیگر چنین اشتباهی مرتکب نخواهند شد ، این حرکت بسیار مفید خواهد بود.

صالحی افزود: آنها همچنین باید برخورد خود را منطقی کنند،‌ اما باید اجازه داد روند قضایی به سرعت و عادلانه انجام شود چون در ایران قوا از هم استقلال دارند.

مدیریت موسسه مطبوعاتی آکسل اشپیرنگر و هئیت تحریریه نشریه بیلد ام زونتاگ در بیانیه ای از اظهارات سرپرست وزارت امور خارجه ایران ، به ویژه از این موضوع که می توان امید به بازگشت این دو خبرنگار را فراهم آورد ، استقبال کردند .

گیدو وستروله وزیر امور خارجه آلمان نیز از سخنان صالحی ابرازخرسندی کرد . وستروله اخیرا از همتای ایرانی خود، بخاطر فراهم کردن دیدار این دو آلمانی با خانوادهایشان در تبریز تشکر کرده بود .

دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفته است: پرونده دو تبعه آلمانی بازداشت شده در تبریز در حال تکمیل تحقیقات است .

به گفته موسی خلیل اللهی این افراد از زمان بازداشت بـارها به نقض قوانین جمهوری اسلامی ایران اعتراف کرده اند .

وی افزود: پرونده این 2 تبعه در دستگاه قضائی درحال بررسی است و روند عادی خود را سپری می کند و بعد از کامل شدن تحقیقات تصمیمات لازم درباره آن اتخاذ می شود .

این 2 تبعه آلمانی 18 مهر در پـوشش گـردشگر در تبریز حضور یـافته و با عنوان خبرنگار ضمن جمع آوری اطلاعات با پسر "سکینه محمدی آشتیانی" زن محکوم به قصاص در تبریز قصد مصاحبه داشتند کـه به علت نقض قوانین کشورمان دستگیر شدند . سکینه آشتیانی هم اعلام کرده است از این دو آلمانی شکایت خواهد کرد ....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
داستان اولین نشریه زنانه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چشم پوشی از جعل هویت ایران با عذرخواهی شفاهی یعنی خیانت



 

 

 

چشم پوشی از جعل هویت ایران با عذرخواهی شفاهی یعنی خیانت

 

آقایان این واکنش مناسبی در برابر دست اندازی به ناموس ایران نیست؛

چشم پوشی از جعل هویت ایران با عذرخواهی شفاهی یعنی خیانت

روز گذشته و در جریان مراسم افتتاحیه شانزدهمین دوره مسابقات آسیایی در گوانگجو چین اتفاقی افتاد که به یقین ساده گذشتن از کنار آن توسط مسئولین امر و مجلس شورای اسلامی  خیانت آشکار به هویت و تاریخ ملت ایران است.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته و در مراسم افتتاحیه بازی های آسیایی، یك كشتی كه به صورت نمادین در آبهای رودخانه شهر گوانگجو ـ که بخشی از مراسم بود ـ حرکت می کرد، پس از قرار گرفتن در امواج سهمگین به جزایر مختلفی رسید كه یكباره نمایشگرهای محل برگزاری نام خلیج فارس را به شکل دیگری و در واقع جعلی نشان دادند. یعنی به عبارتی چینی ها به راحتی و در برابر دیدگان دهها هزار تماشگر حاضر و صدها میلیون بیننده تلویزیونی در سراسر جهان به راحتی به تاریخ و هویت این سرزمین که همانا ناموسش نیز محسوب می شود دست درازی کردند.

هرچند این رویداد همانند بسیاری از رویدادهایی اینچنینی از سوی رسانه ملی نه تنها سانسور بلکه نادیده گرفته شد، اما بار دیگر رسانه های مجازی و ایرانیان غیرتمند در فضای سایبر به سرعت نسبت به این واقعه تلخ واکنش نشان داده و درباره آن ضمن اطلاع رسانی جامع، بسیار نوشتند و تحلیل کردند. شاید از همین رو باشد که ما دیگر به جزئیات این رویداد نامیمون نپرداخته و تنها معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ورزش را در برابر چند پرسش قرار می دهیم و دیگر قضاوت با مردم عزیز ایران زمین.

بر پایه این گزارش، در خبرها آمده است به دنبال این اتفاق آقای «سعیدلو»، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ورزش و همچنین «علی آبادی» ،رئیس کمیته ملی المپیک، با دیدن چنین صحنه ای عصبانی شده و تصمیم به ترک مراسم میگیرند، البته در برخی خبرها آمده که آنها حتی برای دقایقی مراسم را ترک کرده اند، اما ادامه ماجرا تاسف بار است زیرا این دو مقام ارشد دولتی کشورمان گویا با پادرمیانی و عذرخواهی شفاهی نخست وزیر چین به مراسم بر می گردند و تا آخر مراسمی که در آن و در برابر دیدگاه میلیون ها بیننده حاضر و ناظر از سراسر قاره کهن و جهان به ناموس این آب و خاک دست اندازی شده است به احترام جناب نخست وزیر می نشینند!!1

در ادامه نیز كاروان ورزشی ایران كه بدون تردید باید به نشانه اعتراض در مراسم رژه كاروان‏های ورزشی كشورها شركت نمی كرد تا حد اقل اینگونه پیام اعتراض واضح خود را در قبال جعل این نام تاریخی به مردم جهان می رساند، با لبانی خندان در مراسم رژه شركت كرد و تنها به حضور نیافتن سرپرست کاروان در این رژه اکتفا کرد.

و اما بعد، پرسش نخست این است که آقای روسای ورزش و به ویژه آقای معاون رئیس جمهور شما به چه حقی آنگاه که به هویت و ناموس ایران دست اندازی شد به حضور خود در این مراسم ادامه دادید؟ آقای سعیدلو شما می دانید و یا باید به شما یادآور شویم که چه مشقت ها برای جلوگیری از دست اندازی به آب و خاک و هویت این مرز و بوم بر مردمش رفته و چه خون ها که تقدیم این خاک نشده، آن وقت شما در برابر چنین تجاوز آشکاری تنها به اعتراضی چند دقیقه ای بسنده کردید؟ آقای معاون رئیس جمهور آیا تنها عذرخواهی شفاهی نخست وزیر چین کمونیست برای چشم پوشی شما بر دست اندازی به ناموس ایران اسلامی کفایت می کرد؟

آقایان مسئول ورزش و کمیته ملی المپیک چرا جلوی رژه کاروان ایران نگرفتید تا در ادامه به مثابه چینی ها با یک عذرخواهی موضوع را حل کنید و به میلیون ها بیننده این مراسم فضاحت و رذالت مقامات چینی برگزار کننده این مراسم را تفهیم کنید؟ ترس شما از چه بود که با این رفتارتان انگ بی غیرتی را برچسب نام ایرانیان در این مراسم کردید؟

آقایان «سعیدلو» و «علی آبادی» و دیگر دست اندرکاران این فضاحت بزرگ بهتر است بدانند که حتی اگر ایران به فرض محال قهرمان این رقابت ها هم گردد دیگر برای ملتی که در برابر دیدگان شما به ناموس و هویتشان دست اندازی شد ارزشی ندارد.

اما در پایان اشاره به چند نکته ضروری است، نخست آنکه آقایان مسئول حاضر در تور چین موظفند طرف چینی را موظف کنند تا به طور رسمی و در بیانیه ای به این اشتباه اذعان کرده و همچنین به نحوه شایسته ای در مراسم اختتامیه جبران کنند.

دوم آنکه، با تشریک مساعی مجلس، دولت و  بخش خصوصی استراتژی و برنامه مشخصی برای ایجاد وحدت رویه در برابر تحریف نام خلیج فارس و یا هر نام و نشان دیگری که به هویت ایران و ایرانی بر می گردد، طراحی گردد تا مطابق با نوع و شکل عمل طرف مقابل مشخص باشد که نماینده یا نمایندگان ایران چه واکنشی باید داشته باشند.

و سوم اینکه، مجلس شورای اسلامی باید با جدیت این موضوع را پیگیری کرده و دولت را به پاسخگویی در برابر این اقدام تاسف بار وادارد.

باید یادآور شویم که بازی های کشورهای اسلامی به واسطه استفاده از نام خلیج فارس از سوی تمامی کشورهای عربی تحریم و بازی ها لغو شد، اکنون نباید فراموش کنیم که سستی مسئولین ما در برابر چنین جعل آشکاری از سوی چینی ها و بی تفاوت گذشتن از کنار آن مسیر را برای دست اندازی های بزرگتر و جسارت های آشکار تر باز خواهد کرد، بنابر این اگر دولت هم کاهلی کند به یقین افکار عمومی و رسانه ها نباید اجازه چنین اقداماتی را بدهند..../تحلیل:تابناک