اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صالحی سابقه کار در وزارت امور خارجه ندارد



 

صالحی سابقه کار در وزارت امور خارجه ندارد

واحد خبر آفتاب: علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی، امروز در باغ ملی تهران به عنوان سرپرست وزارت امورخارجه برای مدیران این وزارتخانه معارفه شد.

اگر چه منوچهر متکی به عنوان وزیر سابق در این جلسه غایب بود و رییس جمهور نیز از ابتدا قرار نبود که در این مراسم شرکت کند اما لحن سخنان محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی نژاد در این مراسم، و تبریک های داخلی و خارجی این احتمال را تقویت می کند که صالحی گزینه احمدی نژاد برای معرفی به مجلس خواهد بود.

صالحی در نخستین اقدام و حتی پیش از آن که در باغ ملی معارفه شود، برای سازمان انرژی اتمی قائم مقام منصوب کرد تا آشکار شود که صالحی دیگر بر وزرات امور خارجه متمرکز خواهد بود. این در حالی است که در کارنامه او فعالیت در وزارت امور خارجه دیده نمی شود.

علی اكبر صالحی، محمد احمدیان را به عنوان قائم مقام سازمان انرژی اتمی منصوب كرد.

محمد احمدیان مدیرعامل شركت تولید و توسعه انرژی اتمی، شركت پیمانكار ایرانی قرارداد ساخت و تكمیل نیروگاه اتمی بوشهر است. احمدیان در سال ۱۳۵۹رسما با مرتبه استادیار در دانشگاه صنعت آب و برق وزارت نیرو فعالیت خود را آغاز كرد و مناصبی مثل معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی (۸۷ ۸۵) ، معاون وزیر نیرو و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شركت مادر تخصصی توانیر (۸۵ ۸۰) معاون وزیر نیرو در امور برنامه ریزی و نظارت (۸۰ ۷۷) معاون وزیر نیرو در امور آموزش و نیروی انسانی (۷۷ ۷۶) و رییس دانشكده صنعت آب و برق (۷۶ ۷۰) را در كارنامه كاری خود دارد.

علی اکبر صالحی اما متولد ۱۳۲۸ در شهر مقدس کربلا است و به زبان های عربی و انگلیسی تسلط دارد. وی مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه آمریکایی بیروت و دکتری را در علوم فنی و در سال ۱۹۷۷ از ام آی تی در آمریکا دریافت کرده است.

صالحی، با مرتبهٔ علمی دانشیار، عضو هیئت علمی دانشکده انرژی دانشگاه صنعتی شریف است وبین سال های۱۳۶۱ تا ۱۳۶۳ و ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ ریاست دانشگاه صنعتی شریف را بر عهده داشت.

در کارنامه وی فعالیت به عنوان نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی دیده می شود و همچنین، وی بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹، معاونت دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی را بر عهده داشته است.

سرپرست کنونی وزارت امور خارجه، تیرماه۱۳۸۸ به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب شده بود.

صالحی خود اولین بار پروتکل الحاقی را در سال ۲۰۰۳ از طرف ایران امضاء کرد اما در همان زمان انتقادهایی را در این باره به دولت وقت در مسئله هسته ای ابراز کرد.../آفتاب


ویدیو مرتبط :
هشدار به وزارت امور خارجه!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احضار سفیر آلمان در تهران به وزارت امور خارجه







سفیر آلمان

 

به‌دنبال دستگیری و سپس آزادی رحمان حاجی احمدی تبعه جمهوری اسلامی ایران و از سركردگان گروه‌های تروریستی توسط دولت آلمان، سفیر این كشور در تهران توسط مدیر كل امور ایرانیان خارج از كشور وزارت امور خارجه احضار شد.

 

سفیر آلمان در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش ایلنا،به‌دنبال دستگیری و سپس آزادی رحمان حاجی احمدی تبعه جمهوری اسلامی ایران و از سركردگان گروه‌های تروریستی توسط دولت آلمان، سفیر این كشور در تهران توسط مدیر كل امور ایرانیان خارج از كشور وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ گردید.

سفیر آلمان ضمن اعلام عدم حمایت دولت آلمان از عناصر گروهك پژاك قول مساعد داد كه مراتب را به دولت آلمان اعلام نموده و نتیجه را در اسرع وقت اعلام نمایند.