اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صافی گلپایگانی در دیدار با سیدحسن خمینی: مواضع شما جلوی توطئه علیه بیت امام را گرفت



صافی گلپایگانی در دیدار با سیدحسن خمینی

صافی گلپایگانی در دیدار با سیدحسن خمینی: مواضع شما جلوی توطئه علیه بیت امام را گرفت

وی با اشاره به بحث‌های اخیر درباره بیت امام(ره)، خطاب به اعضای این بیت گفت: شما بالاتر از جناح‌ها هستید. ان‌شاءالله خداوند شما را حفظ کند و به علو درجات امام بیفزاید و آثار ایشان محفوظ باشد. باید در سایه دین، همه این مطالب محفوظ بماند و همه بدانند این مسأله خیلی مهم است، زیرا مردم از شما توقع دارند. کما اینکه در روزهای اخیر، مواضع شما جلوی توطئه علیه بیت امام را گرفت.

آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی – از مراجع تقلید – شنبه شب با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی یادگار امام(ره) دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در منزل نوه امام راحل و در فضایی صمیمانه برگزار شد، حجج اسلام سیدیاسر خمینی، سیدعلی خمینی و شیخ حسن صافی گلپایگانی نیز حضور داشتند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در این دیدار اظهار کرد: لازم بود تا از اظهارات اخیر شما تشکر کنم، زیرا این سخنان دفاع از مرحوم امام بود و شما باید مواضع ایشان را حفظ کنید.

این مرجع تقلید خطاب به فرزند یادگار امام(ره) تاکید کرد: مواضع امام(ره) تاکنون توسط شما حفظ شده و از این پس هم باید توسط شما حفظ شود و در تمام مطالب، ان‌شاءالله این جهات محفوظ بماند. ان‌شاءالله این بیت آنگونه که امام(ره) می‌خواست باقی بماند و خودتان مستقل باشید تا مردم بدانند مطلب بالاتر از این حرفهاست.

وی با اشاره به بحث‌های اخیر درباره بیت امام(ره)، خطاب به اعضای این بیت گفت: شما بالاتر از جناح‌ها هستید. ان‌شاءالله خداوند شما را حفظ کند و به علو درجات امام بیفزاید و آثار ایشان محفوظ باشد. باید در سایه دین، همه این مطالب محفوظ بماند و همه بدانند این مسأله خیلی مهم است، زیرا مردم از شما توقع دارند. کما اینکه در روزهای اخیر، مواضع شما جلوی توطئه علیه بیت امام را گرفت.

آیت‌الله صافی گلپایگانی خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی اظهار کرد: همانطور که به مرحوم امام(ره) ارادت داشتیم، به شما هم علاقه داریم.

این مرجع تقلید در این دیدار همچنین از اقدام تروریستی اخیر در سراوان ابراز تأسف فراوان کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار سیدحسن خمینی نیز ضمن تشکر از آیت‌الله صافی گلپایگانی به خاطر حضور در منزل وی، گفت: یکی از کسانی که معمولاً در صحبت‌هایم، فرمایشاتشان را مدنظر قرار می‌دهم، حضرتعالی هستید و شما همیشه در طول فراز و فرودها و بعضاً کینه‌توزی‌ها لطف داشته‌اید و پشتوانه بیت امام بوده‌اید.

/ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
امام خمینی (ره) توطئه علیه وحدت مسلمین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله صافی گلپایگانی با حضور معنادار در بیت یادگار امام: نمی توانند با هیچ کاری مقام اشخاص را کم کنند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با حضور در بیت یادگار گرامی امام در قم با وی دیدار کردند.

در این دیدار که حجج اسلام سید یاسر خمینی و سید علی خمینی نیز حضور داشتند، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با آرزوی توفیق برای بیت شریف امام راحل اظهار داشتند: بیت امام معمور و آباد است و در آینده بیش از این هم معمور و آباد خواهد بود.


ایشان افزودند: ارادت ما خیلی قدیمی است و شاید کسی مثل ما چنین سابقه ارادتی را به بیت شما نداشته باشد.

آیت الله صافی همچنین آرزو کردند که ان شاء الله همواره بر ارادت مردم به بیت امام افزوده شود.

ایشان در ادامه با اشاره به مسائل مقدماتی انتخابات اخیر، به آیه شریفه َعَسَى أَن تَکْرَهُواْ شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّکُمْ وَاللّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ (شاید چیزی را، ناخوش بدارید و در آن خیر شما باشد و شاید چیزی را دوست داشته باشید و برایتان ناپسند افتد خدا می داند و شما نمی دانید). اشاره کردند و افزودند: اینها مسائلی است که انسان باید آنها را بفهمد.

ایشان سپس با اشاره به جایگاه بیت امام راحل در میان مردم فرمودند: مردم شما را می شناسند، مسائل را می دانند و همه جهات در ذهن آنها محفوظ است و چیزی باعث تقلیل آن جهات نخواهد شد.

این مرجع عالیقدر تقلید سپس اظهار داشتند: جایگاه امام و بیت امام را اکنون مثل همیشه مردم حفظ می کنند و ان شاء الله بعدها هم اینگونه خواهد بود.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی همچنین با تجلیل از شخصیت حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تأکید کردند: مقامات اشخاص محفوظ است و نمی توان آن را کم کرد.
ایشان اضافه کردند: من به شما بسیار علاقه مندم.

این مرجع عالیقدر تقلید به ذکر یاد و خاطره امام راحل پرداختند و فقدان ایشان را ضایعه ای سنگین خواندند و فرمودند: همچنان جای خالی ایشان در جامعه حس می شود.

ایشان در پایان این دیدار که حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسن صافی گلپایگانی نیز حضور داشت، توفیق یادگار امام را در طی کردن مستمر مسیر مدنظر حضرت بقیه الله(عج) از خداوند خواستار شدند.

سید حسن خمینى نیز در این دیدار با تشکر از تشریف فرمایى حضرت آیت الله العظمى صافى گلپایگانى گفت: بى تردید حمایت ها و الطاف جنابعالى همیشه از جمله مهم ترین عواملى بوده است که بدخواهان را نا امید کرده و باعث دلگرمى یاران و دوستان امام شده است.

وى افزود: پشت گرمى به اعتماد بزرگانى از قبیل حضرتعالى که استوانه قدرتمند حوزه هاى علمیه و مظهر تقواى الهى هستید همواره هم استقامت را در ما افزوده است و هم باعث شده وظیفه سنگین ترى را نسبت به حفظ ارزشهاى دینى بر دوش خویش احساس کنیم.

یادگار امام خطاب به این مرجع عالیقدر تقلید یادآور شد: همه ما محتاج دعاى شما هستیم تا چنانکه فرمودید بتوانیم توکل به خدا و اعتماد به او را در خود بیشتر و بیشتر کنیم و از بدى ها نرنجیم و از خوبى ها مغرور نشویم.


 اخبارسیاسی -  جماران