اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صاعقه جان جوان 20 ساله را گرفت



اخبار حوادث - صاعقه جان جوان 20 ساله را گرفت

بنابر مشاهده شاهدان عینی در پی بروز طوفان شدید در جریان بارندگی مذکور، فرد فوت شده توسط صاعقه جان باخته است.

صاعقه‌ جان یک جوان 20 ساله بشاگردی را گرفت و یک نفر را نیز راهی بیمارستان کرد.

به گزارش فارس، طی این فصل باران‌های تابستانه که همواره با باد، طوفان و سیلاب همراه است، در شرق هرمزگان و به‌ویژه شهرستان بشاگرد خرابی‌های زیادی را به بار می‌آورد.

طی ساعات گذشته وقوع بارندگی‌ها در بشاگرد و در روستای "دهندر میرعمر" بخش گافر و پارامونت در شرقی‌ترین نقطه شهرستان بشاگرد، سبب مرگ یک جوان 20 ساله به نام ایوب بهروزی و زخمی شدن یک جوان دیگر به نام علی میران‌نژاد شد که به درمانگاه تیسور منتقل شد.

بنابر مشاهده شاهدان عینی در پی بروز طوفان شدید در جریان بارندگی مذکور، فرد فوت شده توسط صاعقه جان باخته است.

بشاگرد در شرق هرمزگان واقع و شهرستانی کوهستانی به شمار می‌رود.
اخبار حوادث - فارس

 


ویدیو مرتبط :
سر بریدن جوان 20 ساله توسط داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

و ناگهان اسید رویاهای جوان 20 ساله را سوزاند...



و ناگهان اسید رویاهای جوان 20 ساله را سوزاند

روایت یک قربانی اسیدپاشی از ناتوانی در درمان تا آزادی اسیدپاش

یک قربانی اسیدپاشی که بیش از پنج سال است به دلیل مشکلات مالی درمان نشده است با حضور در غرفه ایسنا در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها از رییس قوه‌قضاییه و رییس‌جمهور درخواست کمک کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سید داوود روشنایی، جوانی که حدود هشت سال پیش توسط مردی ناشناس و به علتی نامعلوم مورد اسیدپاشی قرار گرفته بود، در تشریح روز حادثه به خبرنگار ایسنا گفت: دوم آبان ماه سال 84 بود و حدود سه هفته‌ از زمانی که به دلیل لاغری از سربازی معاف شده بودم می‌گذشت و در جستجوی کاری بودم تا بتوانم به شکل مستقل برای خود درآمد کسب کنم. در ساعت 11:30 در حوالی محله مجیدیه مشغول رفتن به پارکی بودم که جوانی ناشناس که مرا می‌شناخت تعقیبم می‌کرد،‌ مقابلم ظاهر شد و زمانی که علت این اقدامش را پرسیدم بدون دادن جواب، ظرف حاوی اسید را رویم پاشید.

روشنایی با بیان اینکه در آن لحظه احساس کردم که خورشید روی صورتم آمده است،‌ ادامه‌داد: پس از آن که اسید به صورتم ریخته شد، دیگر متوجه چیزی نشدم اما پس از آن شهروندان با اورژانس تماس گرفته و مرد اسیدپاش به نام «حمید – ص» را نیز در محل دستگیر کردند.

این قربانی اسیدپاشی با اشاره به ماجراهایی که برای شکایت از متهم رخ داده گفت: با توجه به دستگیری متهم به دادگاه رفتیم و وی هر بار بهانه‌های مختلفی را برای انگیزه‌اش اعلام می‌کرد از جمله اینکه توسط من مورد آزار قرار گرفته و ... که آخرین بار نیز مدعی شد که من را با فرد دیگری اشتباه گرفته است!

به گفته روشنایی، متهم این حادثه که هم‌اکنون از زندان آزاد شده است، در اعترافات اولیه خود مدعی شده بود که وی را از قبل می‌شناخته و حتی چند روزی نیز او را تحت نظر داشته است.

وی با اشاره به تایید حکم قصاص و دریافت دیه برای وی از سوی دادگاه مدعی شد که متهم در دادگاه صراحتا اعلام کرد که به قدری در قوه‌قضاییه نفوذ داریم که مانع از اجرای حکم خواهیم شد تا من رضایت بدهم. اظهارات متهم سبب شده که تاکنون که هشت سال از حادثه می‌گذرد علی‌رغم تایید حکم، این حکم اجرا نشود.

روشنایی با اشاره به اقداماتی که برای درمان انجام داده به ایسنا گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات مالی پنج سالی است که هیچ‌گونه درمانی انجام نداده‌ام.

این قربانی اسیدپاشی در خصوص صدمات ناشی از این حادثه نیز تصریح‌کرد: بنا بر اعلام نظر پزشکی‌ قانونی با تخریب صد در صدی در زیبایی صورت روبرو بودم علاوه بر اینکه چشم چپ و گوش راستم نیز به طور کامل از بین رفته‌ است.

روشنایی ادامه‌ داد: گردن، قسمت‌هایی از قفسه‌سینه، دست و پایم نیز در این حادثه دچار صدماتی شده و در حال حاضر چشم راستم نیز دارای بینایی 20 درصدی است که بهتر بود از من می‌پرسیدید پس از این حادثه کدام قسمت از بدنم سالم مانده است؟!

این قربانی اسیدپاشی با طرح این پرسش که چه فرقی میان من و آمنه بهرامی وجود دارد، گفت: در حال حاضر تنها رسانه‌ها هستند که می‌توانند به من کمک کنند و از این رو من به آنان پناه آوردم.

وی با اشاره به نامه‌نگاری‌هایی که در این خصوص با دفتر ریاست جمهوری داشته است، اظهارکرد: تاکنون پنج بار خطاب به رییس جمهور نامه نوشته‌ام و از آنان درخواست کمک کردم اما متاسفانه پاسخی از سوی آنان دریافت نکردم که امیدوارم آقای احمدی‌نژاد که توجه ویژه‌ای برای برقراری عدالت در جامعه دارد در این خصوص اقدامی انجام دهد.

به گفته وی تنها کمکی که از سوی دولت به وی شده است این بوده که وزارت بهداشت موافقت کرده که پس از انجام هزینه‌ها، سه میلیون تومان از کل مبلغ را پرداخت کند که با توجه به این که من پولی برای ادامه درمان ندارم این امر نیز میسر نشد.

وی با بیان اینکه نامه‌نگاری‌هایی نیز به قوه‌قضاییه داشته است به ایسنا گفت: از طریق کمیته امداد نیز این موضوع را پیگیری کرده‌ام که متاسفانه از این نهاد نیز پاسخی دریافت نکرده است.

وی همچنین با اشاره به ادعایی که چندی پیش یکی از روزنامه‌های ورزشی پیرامون کمک یکی از اسطوره‌های فوتبال ایران به وی مطرح کرده بود، اظهار کرد: پس از خواندن خبر این روزنامه نزد این ورزشکار رفتم که متاسفانه وی با لحن نامناسبی به من گفت که چرا هر روز به اینجا می‌آیی در حالی که من برای بار اول بود که برای دریافت کمک نزد وی می‌رفتم آن هم نه به صورت خودسر بلکه به دنبال مطلبی که در آن روزنامه خوانده بودم.

روشنایی همچنین خطاب به افرادی که قصد انجام چنین اقداماتی را در خصوص دیگران دارند، به آنان توصیه کرد که به آخرت نیز فکر کنند و مطمئن باشند که در جایی باید بابت کارشان پاسخگو باشند؛ چرا که در عدالت خداوند هیچ شکی نیست.

وی از مسئولان قضایی خواست که حکم وی را اجرا کند تا حداقل بتواند برای ادامه درمانش با گرفتن دیه هزینه‌ای داشته باشد.

این قربانی اسید‌پاشی که متولد سال 1363 است با یادآوری آیه 44 از سوره مائده ابراز امیدواری کرد که حکم وی هرچه سریعتر از سوی مقامات قضایی اجرا شود و از رییس دستگاه قضا و رییس‌جمهور خواست که به وی کمک کنند.

به گزارش ایسنا، با توجه به سابقه بشردوستانه مردم ایران در سراسر جهان در کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان، شماره حساب 0201438763000 و شماره کارت 6037991463796460 بانک ملی شعبه مجیدیه به نام سید داوود روشنایی برای اهدای کمک مردم نوع‌دوست ایران اعلام می‌شود./ایسنا