اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«صادق» رئیس‌ جمهور کیست؟


این روزها در رسانه‌ها سخن از فردی به نام "محمدرضا صادق" - از اطرافیان رئیس‌جمهور - به میان آمده است و برخی رسانه‌ها و افراد له یا علیه او موضع می‌گیرند. صادق کیست و چه سوابقی دارد؟

خبرگزاری ایسنا: این روزها در رسانه‌ها سخن از فردی به نام "محمدرضا صادق" - از اطرافیان رئیس‌جمهور - به میان آمده است و برخی رسانه‌ها و افراد له یا علیه او موضع می‌گیرند. صادق کیست و چه سوابقی دارد؟

در بخش‌هایی از گزارش انتخاب درباره شخصیت این فرد آمده است: «صادق» یکی از نزدیکان رئیس جمهور ایران است.

او چهره‌ای بوده که از ابتدای انقلاب در پست‌ها و مشاغل متعدد فعالیت کرده و کمتر در رسانه‌ها ظاهر شده است. صادق اما برای نخستین بار عصر پردلهره‌ی 21 اردیبهشت، در ستاد انتخابات وزارت کشور و در کنار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مقابل دوربین خبرنگاران ظاهر شد.

او چند روز پس از ثبت نام آیت‌الله هاشمی، معاونت تبلیغات ستاد انتخاباتی وی را عهده‌دار شد، اما این مسئولیت چندان دوامی نداشت، چرا که آیت‌الله 10 روز پس از ثبت نام از سوی شورای نگهبان، صلاحیتش احراز نشد!

صادق اما به خواست آیت‌الله هاشمی - که سال‌هاست ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با او دارد - به همراه جمع دیگری از حامیان آیت‌الله به کمک دکتر حسن روحانی شتافت و حتی در فیلم انتخاباتی وی حاضر شد. او البته از سال‌ها پیش با روحانی ارتباط نزدیک داشت و از مدیران وی محسوب می‌شد .

وی طی یک سال اخیر به نیابت از برخی بزرگان من جمله آیت‌الله هاشمی، تلاش‌های جدی و سنگینی را برای به میدان آوردن روحانی به عرصه انتخابات آغاز کرده بود. صادق در روز و زمان رای‌گیری هم به عنوان نماینده روحانی در شورای نگهبان حضور داشت و از نزدیک، اوضاع و شرایط انتخابات را رصد می‌کرد.

پس از پیروزی شگفت‌انگیز روحانی در انتخابات، رسانه‌های خبری از حضور موثر صادق در کمیته‌های انتخاب وزرا خبر داده و او را یکی از 10 ژنرال رئیس جمهور منتخب معرفی کردند.

صادق در روزهای داغ انتخاب وزرا، به عنوان نماینده‌ی رئیس جمهور با رسانه‌ها گفت‌وگو کرده و در ایام رای اعتماد نیز، ضمن حضور دائم و موثر در مجلس شورای اسلامی، به پرسش خبرنگاران پارلمانی پاسخ می‌داد.

با این حال، در شرایطی که بسیاری تصور می‌کردند او سخنگوی دولت یازدهم خواهد بود ، اما صبح امروز اعلام شد یکی دیگر از چهر‌ه‌های رسانه‌ای و نزدیک به رئیس جمهور، یعنی دکتر محمدباقر نوبخت عهده‌دار این سمت شده است.

ناظران سیاسی معتقدند او همچنان نفر نخست رسانه‌ای دولت باقی خواهد ماند .

صادق کیست؟


متولد 1339 / کرمانشاه

- مسئول تبلیغات اسلامی و امور اطلاع‌رسانی در استان‌ها و مناطق غربی ایران و جبهه‌های جنگی (60 - 67)

- نمایندگی ستاد تبلیغات جنگ در مناطق عملیاتی و مسوول دفتر تبلیغات قرارگاه خاتم‌الانبیاء در مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب

- مسئول توسعه خبرگزاری جمهوری اسلامی و معاونت خبر این سازمان در دو دوره زمانی67تا 72 و سالهای 76 تا 78

- مسئول برگزاری و دبیرکل اجلاس بین‌المللی در ایران با شرکت روسای خبرگزاری‌های 102 کشور عضو عدم تعهد

- معاون طرح و برنامه وتوسعه امور گمرکی گمرگ ایران (72-76)

- مسول اطلاع رسانی شورای عالی امنیت ملی (78 - 84)

- عضویت در برخی کمیته های دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دوران مسوولیت دکتر روحانی

- مسئول کارگروه غرامت از دولت آمریکا در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی (78 تا 84)

- مشاور دادستان کل (دری نجف آبادی)

- مسئول نظارت و بازرسی مناطق آزاد از (81 تا 85)

- معاونت اطلاع رسانی و تبلیغات دبیرخانه مجمع (76 تا 80)

- معاونت اطلاع رسانی و پژوهش دبیرخانه مجمع

- مسئول ارتباط و هماهنگی بین مجمع و دولت سید محمد خاتمی (80 تا 84)

- عضویت در چندین کمیته ی تخصصی از جمله کمیته های پژوهشی و شورای مشورتی

- رییس کمیته سیاسی مجمع که اعضای آن چهره های شاخصی چون دکتر سریع القلم، سردار علایی، و .. حضور دارند.

- مشاور رییس مجمع تشخیص مصلاحت نظام.

تحصیلات


محمدرضا صادق برخوردار از تحصیلات در علوم حوزوی و دانشگاهی در رشته‌های اقتصاد و علوم سیاسی است.

وی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد و مدرس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشکده‌های علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز و نیز کرج بوده است.


ویدیو مرتبط :
رئیس جمهور خوب کیست؟-استاد قرائتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس جمهور بعدی کیست؟ پست بعدی احمدی نژاد تعیین شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رئیس جمهور بعدی کیست؟

پست بعدی احمدی نژاد تعیین شد

گروهک انحرافی با تشکیل یک جلسه که با حضور تمام اعضای این جریان برگزار شد ، برای مسئولیت بعدی دکتر احمدی نژاد و نحوه ادامه فعالیت ها تصمیم گیری کرده است .

"صراط" - در آخرین جلسه محفلی گروهک انحرافی تصمیمات مهمی جهت چگونگی ادامه فعالیت تا انتخابات ریاست جمهوری و پس از آن گرفته شد .

به گزارش سرویس سیاسی صراط، شنیده ها حکایت از آن دارد که گروهک انحرافی با تشکیل یک جلسه که با حضور تمام اعضای این جریان برگزار شد ، برای مسئولیت بعدی دکتر احمدی نژاد و نحوه ادامه فعالیت ها تصمیم گیری کرده است .

بنا بر این این گزارش در این جلسه نتیجه گیری شد که بهترین جایگاه برای ادامه حیات این گروهک، نشستن دوباره حمدی نژاد بر صندلی شهردار تهران است از همین رو مقرر شد تادر آینده ای نزدیک بین دو گزینه مطرح جهت پست ریاست جمهوری، از بین "میرحسن موسوی" معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و "علی نیکزاد" وزیر راه و شهرسازی یک نفر به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم در صحنه حضور پیدا کند .

تخریب اصولگرایان اصیل و حامیان گفتمان انقلاب یکی از مواردی است که با نزدیک شدن به انتخابات از سوی این گروهک کلید خواهد خورد .

گفتنی است "م - ز" یکی از نزدیکان رئیس جمهور مسئولیت شناسایی کاندیداهای مناسب جهت شورای شهر تهران را به عهده گرفت . انتخابات شورای شهر همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود .

با این تفاسیر و با توجه به عملکرد ضعیف قالیباف در مدیریت شهری ، وی و همراهانش برای همیشه از شهرداری تهران کنار خواهند رفت.

لذا در صورت تحقق این تصمیمات و رئیس جمهور شدن یکی از دو گزینه فوق و رفتن مجدد احمدی نژاد به شهرداری تهران این امید وجود دارد که اختلافات دیرینه دولت و شهرداری برای همیشه پایان یابد ./صراط نیوز