اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صادق خرازی چه پستی از ظریف می خواست؟



انتقاد خرازی از تماس تلفنی اوباما با روحانی

صادق خرازی چه پستی از ظریف می خواست؟

بعد ازانتقاد دیرهنگام صادق خرازی از تماس تلفنی اوباما با روحانی در روزهای اخیربا پیگیری های خبرنگار مشخص شد که اودرخواست تصدی پستی مهم در وزارت امورخارجه راداشته است.

 گفته می شود که صادق خرازی از جواد ظریف ، وزیر امور خارجه درخواست کرده بود که او را قائم مقام وزارت امور خارجه کند ،اما با این درخواست صادق خرازی مخالفت بعمل آمد و حکمی برای او صادر نشد.همین امر باعث عصبانیت آقای دیپلمات سابق از تماس تلفنی اوباما با روحانی بعد از 40 روز شد! که بازتاب های فراوانی نیز در رسانه ها داشت.

خرازی در این زمینه با هشدار به حسن روحانی درباره “افراد پرحاشیه” که “دور وی جمع شده اند”، در فیس بوکش نوشته بود: مشاورانی که رئیس جمهور را وادار به گفت وگوی تلفنی کردند، باید پاسخگو باشند؛ اگر نتوانند حاشیه خود را تطهیر کنند، نتیجه اش این می شود که افرادی که نه دارای سابقه سیاسی و نه قدرت ذهنی و فهم مسائل بین الملل هستند، مسیر انحرافی را به ایشان تحمیل کنند و نتیجه این می شود که بحث سیاست خارجی عزت گریز و عزت ستیز در ذهن ها متبادر شود.

خرازی همچنین تصریح کرده که “همه می دانند چه کسانی رئیس جمهور عزیزمان را در آمپاس قرار دادند تا اقدامی غیرقابل مابه ازاء (تماس و گفت وگوی تلفنی با اوباما) به ایشان تحمیل شود”./روزنو

 


ویدیو مرتبط :
پاسخ کوبنده ظریف و خرازی به صادق زیباکلام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شجره نامه مادر ظریف از زبان صادق خرازی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


اخبار اجتماعی - شجره نامه مادر ظریف از زبان صادق خرازی

«صادق خرازی» از دیپلمات های سابق کشورمان در یادداشتی که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد، گوشه ای از شجره نامه مرحومه «عفت کاشانی» والده محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه را بیان کرده است.

به گزارش ایرنا، مادر وزیر امور خارجه که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری تنفسی در یکی از بیمارستان های تهران بستری بود، امروز (جمعه) درگذشت.

«صادق خرازی» در یادداشت خود آورده است: لحظاتی پیش، متوجه شدم والده ماجده دوست و برادر بزرگوارم جواد ظریف، وزیر امور خارجه به جوار رحمت الهی رفتند و به ملکوت اعلی پیوستند، دقایقی پیش با دکتر ظریف تلفنی صحبت کردم و صمیمانه به جواد عزیز و خانواده محترمشان فقدان این بانوی پرهیزگار را تسلیت گفتم و می خواستم به ایران برگردم ولی ایشان با محبت عذر عدم حضورم را به جهت مسایل شخصی پذیرفتند.

اما جهت اطلاع خوانندگان محترم عرض می کنم این بانوی محترمه از خاندانی شریف و نجیب و تحت اشراف پدری محترم تربیت و رشد یافت.

قدماء نام حاجی علینقی کاشانی از تجار نامدار و موتمن ایران را بخوبی بیاد دارند مرحوم حاجی علینقی کاشانی از جمله تجار و باررگانان محترمی بود که نقش برجسته ای در پشتیبانی از مرجعیت عامه مرحوم ایت الله العظمی بروجردی زعیم جهان تشیع داشت مرحوم حاجی علبنقی کاشانی چون مرحوم ریسمانچی دستمالچی، حاج سید مهدی خرازی، مرحوم مرحوم حاج صادق ناجی در قوام مرجعیت شیعه در ایران نقش با ارزشی داشتند.

بزرگانی که با مرحوم آیت الله بروجردی و آیت الله خوانساری و مثال آن موقع تاربخ مرجعیت آشنا بوده هستند و الان هم خودشان از مراجع تقلید هستند، می گویند هر موقع مرجعیت عامه در پرداخت وجوهات شرعیه دچار کمبود نقدینگی می شد، از میان تجار مرحوم حاج علینقی کاشانی به کرات منابع مالی مراجع را بصورت وام بلاعوض تامین می کرد و آنچه طی یک قرن گذشته تحولات سترگ در ایجاد مدارس مذهبی، یتیم خانه ها بیمارستان ها موقوفات فرهنگی و آمورشی صورت گرفت نتبجه همت و مجاهدت امثال ابشان بود.

این بانوی بزرگوار که اهل ابمان و فضل و اخلاق بود توسط پدری جون ایشان تربیت یافته بود و رشد کرد؛ امیدوارم، ایشان درجوار رحمت الهی با اهل بیت محشور شوند. 

اخبار اجتماعی - ایرنا