اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صادرات ۸۰۰ مگاوات برق ایران به دنیا



 

صادرات ۸۰۰ مگاوات برق ایران به دنیا

 

 

مدیرعامل توانیر اعلام کرد در حال حاضر ایران ۸۰۰ مگاوات از برق مازاد خود را به کشورهای متقاضی در دنیا صادر می کند.


همایون حائری در گفتگو با مهر گفت: تبادلات برق ایران در قالب واردات و صادرات، بستگی به ذخیره شبکه برق کشور دارد؛ به این معنا که در ایامی که ذخیره برق کشور بالا است، مازاد نیاز صادر می شود و در زمانهایی که پیک مصرف اتفاق می افتد، واردات از کشورهای همسایه و آنهایی که با ایران تبادل برق دارند، صورت می گیرد.


مدیرعامل توانیر افزود: هم اکنون وضعیت تبادلات برق ایران با کشورهای دنیا، در بهترین شرایط انجام می گیرد. اما در شرایط فعلی به اندازه کافی ذخیره در شبکه برق کشور وجود دارد و نیازی به واردات برق نیست.


وی تصریح کرد: ایران هم اکنون بالغ بر ۸۰۰ مگاوات برق مازاد خود را به کشورهای متقاضی صادر می کند.


حائری تاکید کرد: واردات برق ایران از کشورهای همسایه، در قالب مبادلات واردات- صادرات است و ایران هم اکنون به عنوان محوریت تبادل برق در منطقه به شمار می رود. وی اظهار داشت: مصرف کشور تابعی از واردات نیست.


به گفته حائری، رایزنی با کشورهای متقاضی دریافت برق از ایران در حال انجام است.... /  خبرگزارى مهر

 

 



ویدیو مرتبط :
صادرات فرش دستبافت ایران به 80 کشور دنیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش 4 درصدی صادرات برق ایران



 

 

 

برق

 

 

 

به گزارش ایسنا، میزان صادرات برق ایران از ابتدای سال جاری تاکنون به بیش از سه هزار و 782 گیگاوات ساعت رسیده است که این میزان در مقایسه با سه هزار و 631 گیگاوات ساعت انرژی الکتریکی صادراتی ایران در زمان مشابه پارسال، 4.18 درصد افزایش نشان می‌دهد.

افزایش صادرات برق به کشورهای همسایه از ابتدای سال جاری تاکنون در شرایطی تحقق یافته است که ایران در نیمه نخست سال به دلیل اوج مصرف، برق مازاد کشورهای همسایه را برای تامین کمبود نیاز داخل وارد می کند و در نیمه دوم سال نسبت صادرات برق کشور به واردات در مقایسه با نیمه نخست سال افزایش می یابد.

بر این اساس، میزان واردات برق ایران از ابتدای سال جاری تاکنون با 48.68 درصد افزایش در مقایسه با زمان مشابه پارسال از هزار و 377 گیگاوات ساعت به دو هزار و 48 گیگاوات ساعت رسیده است.

با این وجود، تراز مبادلات برق ایران با کشورهای همسایه از ابتدای سال جاری تاکنون به میزان هزار و 734 گیگاوات ساعت مثبت بوده است. جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ارمنستان، پاکستان، ترکمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، نخجوان، عراق و افغانستان انرژی الکتریکی مبادله می کند..../تحلیل:عصرایران