اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صادرات برق ایران به ترکیه 4 برابر می‌شود



 

 

 

صادرات برق ایران به ترکیه 4 برابر می‌شود

 

وزیر نیرو گفت: صادرات برق ایران به ترکیه از 500 مگاوات فعلی به 2 هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

مجید نامجو در حاشیه دیدار با همتای خود از ترکیه در جمع خبرنگاران گفت: موقعیت جغرافیایی ترکیه به نحوی است که می تواند به عنوان یک کشور همسایه، ایران را به کشورهای فراهمسایه ای خود متصل کند.

وزیر نیرو افزود: هم اکنون مذاکرات جدی برای انتقال برق ایران به سوریه و لبنان در دست بررسی و جریان است و همین رویکرد نسبت به ترکیه هم وجود دارد و همانطور که وزیر انرژی ترکیه عنوان کرد همکاران وی در ایران خواهند ماند و با تیم های ایرانی مشغول طراحی نقشه جامع و کاملی برای انرژی دو کشور خواهند شد.

وی تصریح کرد: در مذاکراتی که وزیر انرژی ترکیه در گذشته با وزیر نفت کشورمان داشته، توافق شده است که کمیته هایی برای پیگیری روابط ایجاد شود و این کمیته ها هر چند ماه یکبار جلساتی تشکیل دهند و کار را پیش برند.

به گفته نامجو، هم اکنون ایران با ترکیه روابط خوبی از جهت انتقال انرژی دارد و توافقنامه هایی را برای انتقال انرژی و صدور برق به ترکیه در دست دارد که بر اساس آن، باید 6 هزار مگاوات نیروگاه از سوی ایران و ترکیه ایجاد شود.

وی اظهار داشت: ترکیه محلی است که می تواند در راستای گسترش روابط انرژی برای ایران سودمند باشد.

نامجو صادرات فعلی برق ایران به ترکیه را 500 مگاوات عنوان کرد و گفت: تلاش این است که صادرات برق ایران به این کشور به 2 هزار مگاوات برسد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
صادرات ارزان برق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صادرات ۸۰۰ مگاوات برق ایران به دنیا



 

صادرات ۸۰۰ مگاوات برق ایران به دنیا

 

 

مدیرعامل توانیر اعلام کرد در حال حاضر ایران ۸۰۰ مگاوات از برق مازاد خود را به کشورهای متقاضی در دنیا صادر می کند.


همایون حائری در گفتگو با مهر گفت: تبادلات برق ایران در قالب واردات و صادرات، بستگی به ذخیره شبکه برق کشور دارد؛ به این معنا که در ایامی که ذخیره برق کشور بالا است، مازاد نیاز صادر می شود و در زمانهایی که پیک مصرف اتفاق می افتد، واردات از کشورهای همسایه و آنهایی که با ایران تبادل برق دارند، صورت می گیرد.


مدیرعامل توانیر افزود: هم اکنون وضعیت تبادلات برق ایران با کشورهای دنیا، در بهترین شرایط انجام می گیرد. اما در شرایط فعلی به اندازه کافی ذخیره در شبکه برق کشور وجود دارد و نیازی به واردات برق نیست.


وی تصریح کرد: ایران هم اکنون بالغ بر ۸۰۰ مگاوات برق مازاد خود را به کشورهای متقاضی صادر می کند.


حائری تاکید کرد: واردات برق ایران از کشورهای همسایه، در قالب مبادلات واردات- صادرات است و ایران هم اکنون به عنوان محوریت تبادل برق در منطقه به شمار می رود. وی اظهار داشت: مصرف کشور تابعی از واردات نیست.


به گفته حائری، رایزنی با کشورهای متقاضی دریافت برق از ایران در حال انجام است.... /  خبرگزارى مهر