اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

صاحب یک قلاده گرگ در زنجان، در انتظار مجازات



اخبار,اخبارحوادث, نگهداری حیوانات وحشی


 اخبار حوادث - صاحب یک قلاده گرگ در زنجان، در انتظار مجازات

صاحب یک قلاده گرگ در شهر زنجان به دلیل حذف این گونه جانوری از دامان طبیعت و ضرر و زیان وارده، بر اساس قانون منتظر جریمه و زندان است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: این گرگ از زمان تولگی به صورت غیرمجاز در منزل مسکونی این فرد متخلف نگهداری می شد که دیگر قادر به بازگشت به طبیعت نیست و به همین دلیل این متخلف علاوه بر پرداخت مبلغ 50 میلیون ریال به عنوان ضرر و زیان به اداره کل حفاظت محیط زیست از جنبه عمومی جرم نیز به پرداخت مبلغ 15 تا 18 میلیون ریال جریمه نقدی و یا از سه ماه تا سه سال حبس محکوم خواهد شد.

محمدپور افزود: در پی دریافت گزارشات مردمی مبنی بر نگهداری غیرمجاز یک قلاده گرگ در منزل از سوی یک فرد متخلف در شهر زنجان، ماموران یگان حفاظت این اداره کل پس از اخذ مجوز قضایی به همراه ماموران انتظامی شهرستان زنجان به محل مورد نظر مراجعه و موفق به کشف این حیوان به اسارت درآمده شدند.

وی یادآور شد: گرگ محبوس شده، بلافاصله از سوی ماموران به اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان انتقال داده شد و پس از بررسی مشخص این حیوان به دلیل اینکه مدت ها از محبوس شدنش به دست انسان می گذرد دیگر قابلیت رهاسازی در طبیعت را ندارد و لذا باید به یکی از مکان های مورد تایید این سازمان انتقال و تا پایان عمر در آنجا نگهداری شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه نگهداری جانوران در محیط های غیرمتعارف موجب تهدید جوامع انسانی و نسل گونه جانوری می شود، گفت: نگهداری حیوانات وحشی در مناطق مسکونی با خطرات زیادی همراه است و انتظار می رود مردم در صورت مشاهده چنین مواردی بلافاصله محیط زیست را آگاه سازند تا اقدامات لازم قانونی در اسرع وقت انجام گیرد.

«قربانعلی محمدپور» افزود: پرونده فرد متخلف به زودی تحویل مراجع قضایی خواهد شد.


 اخبار حوادث  - ایرنا 


ویدیو مرتبط :
حمله ۱۲ قلاده گرگ به پلیس روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشد مجازات در انتظار دزد مسلح داروخانه



 

 

اشد مجازات در انتظار دزد مسلح داروخانه

 

سركرده باند سارقان مسلح داروخانه ابوذر تهران از سوی بازپرس پرونده محارب شناخته شد و بزودی محاكمه می شود.

ساعات پایانی روز ۷ اردیبهشت در پی تماس مردمی با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت مسلحانه از داروخانه ای در بلوار ابوذر، ماموران كلانتری ۱۳۲ نبرد به محل حادثه اعزام و متوجه شدند ۲ سارق مسلح پس از ورود به داروخانه با ایجاد رعب و وحشت و تیراندازی ۳ میلیون تومان سرقت و یكی از كاركنان را با شلیك گلوله زخمی كرده اند.

با گزارش موضوع به بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران، مرد زخمی به بیمارستان منتقل شد و كارآگاهان اداره یكم آگاهی تحقیقات برای یافتن سارق مسلح فراری را آغاز كردند.

ماموران با تحقیق از شاهدان حادثه به چهره نگاری رایانه ای از متهمان فراری پرداختند و در بررسی بانك مجرمان، متوجه شدند تصویر یكی از آنها با تصویر یك دزد سابقه دار به نام مهدی مطابقت دارد.

بنابراین ماموران مخفیگاه او را در ملارد كرج شناسایی و این محل را محاصره كردند.

در پیگیری های نامحسوس معلوم شد یك دزد حرفه ای به نام شهرام هم به خانه مهدی رفت و آمد دارد.

ماموران با مشاهده سارقان كه قصد داشتند با خودروی پراید از مخفیگاه خود خارج شوند، با اخطار به آنها ، خواستند خود را تسلیم كنند اما دزدان مسلح تصمیم به فرار گرفته و با خودرو به سوی ماموران حركت كردند كه در همین موقع ماموران با استفاده از قانون به كارگیری سلاح، به سمت خودرو تیراندازی و پس از توقف آن، ۲ سارق را دستگیر كردند.

در بازرسی از مخفیگاه آنها یك قبضه سلاح كلاشینكف و ۵۰ فشنگ جنگی كشف شد.

متهمان با انتقال به اداره یكم آگاهی تهران در بازجویی اظهارات متناقضی عنوان كردند تا عاقبت بعد از چند روز به سرقت مسلحانه داروخانه اعتراف كردند.

 

● اعتراف متهمان

شهرام ـ دزد مسلح ـ در اظهاراتش گفت: من و همدستم مهدی در یكی از شهرهای غربی زندگی می كردیم. چند ماه پیش كه تازه از زندان آزاد شده بودیم، از طریق یكی از دوستان سابقه دار خود با زنی به نام مهوش ـ كه فروشنده موادمخدر بود ـ آشنا شده و برای دیدن او به تهران سفر كردیم.

متهم ادامه داد: مهوش با سارقان و قاچاقچیان بسیاری همكاری می كرد. او از ما خواست تا در اجرای نقشه سرقت مسلحانه از یك داروخانه وی را همراهی كنیم.

دزد مسلح افزود: پس از چند بار ملاقات با او، همكاری خود را در سرقت مسلحانه اعلام كردیم و مهوش مشخصات داروخانه را در اختیارمان قرار داد و من همراه همدستم مهدی، نقشه سرقت مسلحانه را عملی كردیم.

متهم یادآور شد: علاوه بر این سرقت مسلحانه، چند بار دیگر هم با تهدید سلاح، از مردم پول زور گرفتیم.

با ثبت اظهارات متهم، مهدی، همدست وی هم در بازجویی به همكاری با دزد مسلح اعتراف كرد.

● دستگیری طراح سرقت

در حالی كه تحقیقات از متهمان ادامه داشت، ۲ هفته قبل مخفیگاه مهوش، متهم فراری پرونده در یكی از محله های تهران شناسایی و وی دستگیر و به اداره یكم آگاهی منتقل شد.

متهم در بازجویی های پلیسی اعتراف كرد كه نقشه سرقت مسلحانه از داروخانه را طراحی كرده و از چندی قبل در زمینه خرید و فروش موادمخدر به افراد معتاد و سارقان همكاری داشته و خانه اش پاتوق سارقان تحت تعقیب پلیس و معتادان است.

متهمان با قرار قانونی از سوی بازپرس عموزاد، رئیس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تهران روانه زندان شدند.

بازپرس عموزاد پس از پایان تحقیقات با توجه به این كه عمل مجرمانه شهرام ـ دزد مسلح ـ باعث ایجاد رعب و وحشت و ناامنی در محل حادثه شده بود، مجازات او را از مصادیق محارب دانست و برای وی تقاضای اشد مجازات ـ اعدام ـ كرد.

پرونده متهمان در روزهای آینده با صدور كیفرخواست به دادگاه ارسال خواهد شد.... / گزارش : جام جم آنلاین