اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شیعه تندرو نیست و جلوتر از رهبری نمی‌رود


رییس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که مرحوم عسگراولادی در اواخر عمرشان برای ایجاد وحدت در کشور و جلوگیری از شکاف‌ها و جنگ‌های حیدری و نعمتی در جامعه موضع‌گیری‌هایی کردند، گفت: مواضع مرحوم عسگراولادی مردانه و دلسوزانه بود و رهبری از ایشان تشکر کردند، اما عده‌یی مواضع اخیر ایشان را مورد ملامت قرار دادند. ایسنا: حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری که به عنوان سخنران مراسم ختم مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی در مدرسه عالی شهید مطهری سخن می‌گفت، با تسلیت به مناسبت درگذشت این مبارز سیاسی قدیمی اظهار کرد:‌ کمتر در مجالس ختم منبر روی می‌روم، اما دور از انصاف دانستم که در مجلس ختم همرزم دیرینه‌ام که در دوران ستم‌شاهی از پیشکسوتان مبارزه و نهضت امام (ره) بود، صحبت نکنم.


وی در ادامه صحبت‌های خود به مسئولیت‌ها و علائم شیعه و شیعه بودن اشاره کرد و افزود: دوست بودن برای اهل بیت(ع) با دوست بودن برای علی و اولاد علی متفاوت است، چون مسئولیت شیعه بودن سنگین‌تر از مسئولیت دوست بودن است.

وی با بیان این که کلمه شیعه مسئولیت می‌آورد، به برخی از علائم شیعه واقعی اشاره و خاطرنشان کرد: شیعه کسی است که دنباله‌روست و در روایات مختلف درباره علائم شیعه آمده است و در روایتی از امام صادق (ع) شیعه هدایت، تقوی و خیر عنوان شده است که دست افتاده‌ها را می گیرد و وجودش همچون خورشید می‌درخشد و جامعه از آن بهره‌مند می‌شوند پس دست و زبانش و حضور و وجودش خیر می‌باشد که مرحوم عسگراولادی مصداق کامل این روایت است که حتی در روزهای آخری که در بیمارستان بودند هر زمان حالشان کمی بهتر می‌شد می‌گفتند مرا به کمیته امداد ببرید تا شاید بتوانم کمکی کنم.

ناطق نوری با اشاره به این که برخی خود را منصوب به شیعه می‌دانند و برخی به این که می‌گویند اهل بیت (ع) را دوست دارند، اکتفا می‌کنند، گفت : امام صادق(ع) قسم یاد می‌کند شیعه ما کسی نیست مگر آن که تقوی داشته باشد.

وی در ادامه به صفات شیعه در روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: شیعه متکبر نیست، بلکه متواضع و امین است و همواره یاد خداست. چون آدمی که به یاد خدا باشد، گناه نمی‌کند و به کسی ظلم روا نمی‌دارد.

وی با بیان این که براساس روایات امام صادق (ع) شیعه دروغ نمی‌گوید و با قرآن انس دارد، افزود: شیعه زبان خود را نگه می‌دارد، فحش نمی‌گوید و به کسی توهین نمی‌کند و آقای عسگراولادی مصداق بارز این روایت هستند چون فردی بودند متواضع و مودب و امین امام (ره) و مراجع و علمای بازار و مردم بودند.

ناطق نوری با تاکید بر این که شیعه تندرو نیست و داغ‌تر و جلوتر از پیامبر(ص)، امام و رهبری حرکت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: ایجاد جنگ‌های نعمتی و حیدری در جامعه و به اختلاف کشاندن جامعه در شرایط کشور ما و منطقه کار درستی نیست و امروز بیش از هر زمان در جامعه نیاز به وحدت داریم.

وی با اشاره به وجود نعمت ولایت در کشور ما که متعلق به شیعیان است تصریح کرد: کشورهای اطراف که ولایت فقیه و ولی امر ندارند دچار گرفتاری‌های بسیاری هستند، اما در کشور ما رهبری انقلاب مسلط بر مسائل حضور دارند.

وی با اشاره به این که دولت امروز با سخت‌ترین مسائل در سیاست خارجی دست و پنجه نرم می‌کند،‌ گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری تیم مذاکره کننده ایرانی بچه‌های انقلاب هستند و همچون زمانی که در جبهه فیزیکی می‌جنگیدیم، امروز این‌ها در جبهه‌ دیگری می‌جنگند و نیاز به پشت گرمی دارند.

ناطق نوری با بیان این که مقام معظم رهبری هوشمندانه و آگاهانه و زیبا و به موقع در آستانه محرم تاکید کردند که تیم مذاکره کننده ایرانی مورد اعتماد و تایید هستند و ان شاءالله موفق باشند،‌گفت: تحلیل من از صحبت‌های رهبری در آستانه ماه محرم این است که در این روزها در مراسم عزاداری‌ها و مداحی‌ها عده‌یی تندتر از آش نشوند، چون امروز نیاز به آرامش و وحدت و حمایت داریم و باید بگذاریم خادمان کشور با دلگرمی کار خود را پیش ببرند. چون ما در مذاکرات باخت نداریم و اگر شرایط ما را بپذیرند خوب است، اما حتی اگر نپذیرند دنیا حرف حساب ما را شنیده است.

ناطق نوری با بیان این که زبان شیعه زبان نصیحت و ادب است پس شیعه آبرو نمی‌برد و معتدل است، تاکید کرد:‌ شیعه تندتر و جلوتر از امام حرکت نمی‌کند، پس باید مراقب باشیم که گاهی تحلیل‌هایمان غلط از آب در می‌آید و به ضرر جامعه و نظام است.

وی در ادامه به بیان صفات و خاطراتی از مرحوم عسگراولادی از دوران قبل از انقلاب و زمان زندان رفتن عسگراولادی پرداخت و گفت: این اواخر مرحوم عسگراولادی برای ایجاد وحدت در کشور مواضعی دلسوزانه و مردانه گرفتند که مقام معظم رهبری از ایشان تشکر کردند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری با بیان این که نوکر امام حسین (ع) هستم و این نوکری را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم، روضه خوانی کرد.


ویدیو مرتبط :
وقتی یک وهابی تندرو شیعه میشود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کفاشیان: سرنوشت ایویچ؟ کروش سخت می گیرد!/کارلوس هیچ جا نمی رود ؛ تیم ملی 6 هفته جلوتر در اختیار اوست



 علی کفاشیان ,کارلوس,ایویچ

کفاشیان: سرنوشت ایویچ؟ کروش سخت می گیرد!/کارلوس هیچ جا نمی رود ؛ تیم ملی 6 هفته جلوتر در اختیار اوست

علی کفاشیان از حمایت قاطع از سرمربی تیمش گفت و تاکید کرد او هیچ جا نمی رود.

مهدیه جباری : علی کفاشیان در گفت و گو با خبرآنلاین ؛ درباره گلایه های سرمربی تیم ملی از بلاتکلیفی برنامه هایش و لغو اردوها از یکسو و دعوای میان سرمربی و تاج که باعث شده تا کروش تنها بماند گفت:« به هر حال تاج از طرف خودش حرفی نمی زند. او نماینده تیم های لیگ برتری است و باید پاسخگوی آنها باشد. کروش نباید از دست او دلگیر شود. او سرمربی تیم ملی است و ما طرف حسابش هستیم.

 

به هر حال فدراسیون فوتبال متولی فوتبال هر کشوری است و برای پایان دادن به دغدغه های او با قاطعیت می گویم 6 ماه بعد جایی که از حالا کروش برایش نگران است ، بازیکنان تیم ملی به جای بازی در تیم های شان برای لیگ قهرمانان در اختیار تیم ملی خواهند بود چون آنجا یک بحث ملی در پیش است و برای یکسال ما پاسخگوی زیان های باشگاه های لیگی مان در لیگ قهرمانان آسیا می شویم.

 

من به شخصه این اطمینان خاطر را می دهم که هیچ چیزی برای همه مردم کشور بالاتر از اطمینان خاطر برای موفقیت در جام جهانی نیست و ما طوری برنامه ریزی می کنیم که با کمترین خسارت وارده به باشگاه ها بتوانیم برنامه مورد نظر کروش برای آماده سازی تیم ملی را پیش ببریم.»


او درباره حرف های سرمربی تیم ملی در گفت و گو با خبرآنلاین و بحث نامه محرمانه و استعفایش درحالی که شوکه شده بود گفت:« راستش من تا دیشب هم با کروش در ارتباط بودیم. شاید نامه اش را برایم ایمیل کرده و من ندیده باشک. این بحث برایم جدید است اما او هیچ وقت نباید این حس را داشته باشد که تنهاست و «آدم بده» قصه است.

 

این چالش ها و چانه زنی ها همیشه هست. مهم این است که فدراسیون کجای قصه قرار گرفته. ما باید در این باره تصمیم بگیریم که می گوییم تمام عواقبش را می پذیریم و باشگاه ها را راضی می کنیم که تیم ملی در اولویت قرار دارد. موفقیت و سربلندی تیم ملی در بازی های جام جهانی در راس اولویت های همه ماست. البته باید سعی کنیم رضایت باشگاه ها هم به عنوان بخش مهمی از بدنه فوتبال جلب شود.»


کروش می ترسد فدراسیون فوتبال ایران این تضمین را به او ندهد که با فراغ باز کار کند. او می ترسد که به سرنوشت ایویچ دچار شود و کفاشیان انتظار چنین مقایسه ای را از سرمربی اش ندارد؛« او از حالا جوش 7 ماه بعد را می زند. این حرف ها کدام است. چه ترسی؟ ایویچ کجا و کروش کجا. آن اتفاق هیچ وقت تکرار نمی شود. ایویچ خدمات زیادی به فوتبال ایران داشته و کروش هم تمام تلاشش را برای کمک به فوتبال ما می کند.

 

کروش سرمربی تیم ملی ایران است و ما در این چند ساله نشان دادیم با همه مشکلات موجود نمی گذاریم در برنامه هایش کم و کسری داشته باشد. از این به بعد هم مطمئن باشید با رایزنی هایی که انجام دادیم ، اردوهای تیم ملی دیگر لغو نمی شوند و با صلابت برنامه های تیم ملی را به سوی موفقیت در جام جهانی پیش می بریم. او هم نباید خودش را با ایویچ مقایسه کند چون فدراسیون تا پایان بازی های جام جهانی به قراردادش پایبند است و کارلوس قطعا مربی ماست روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی.

 

البته من امروز  با کارلوس  قراری برای جلسه ای نداشتم و از حرف هایش کمی جا خوردم. او نباید این قدر حساس باشد. هیچ کس این طور فکر نمی کند که کروش «دشمن » فوتبال ایران است و خودش می بیند که مردم برای موفقیت تیم ملی چقدر به او علاقه دارند و فدراسیون هم همه تلاشش را می کند تا برنامه های تیم ملی که در اولویت کاری ما هستند به خوبی پیش برود.»

 

یکی از دغدغه های این روزهای فوتبال ایران لغو اردوهای تیم به دلیل بی پولی بوده اما به نظر می رسد این مشکلات بعد از دیدارهای کفاشیان با مسئولان وزارتخانه و رایزنی با اسپانسرها مرتفع شده است. رئیس فدراسیون حالا با دلگرمی بیشتری در این باره سخن می گوید:« دیدارهای خوبی را با سرپرست محترم وزارت و سجادی معاون ورزشی داشته ایم و قول های خوبی گرفتیم. مذاکرات مان با اسپانسرها هم خوب پیش می رود.

 

چند شرط داریم که اگر اجرا شوند ، این اسپانسرها را نهایی می کنیم. به هر حال لنگه کفش هم در بیابان غنیمت است و ما اگر اسپانسرمان را مشخص کنیم از این شرایط بی پولی نجات پیدا می کنیم. شرایط در حال بهبود است و از این پس مشکل لغو اردوها را برای تیم بزرگسالان نخواهیم داشت.»


او همچنین درباره حرف های هدایتی برای کمک به تیم ملی گفت:« ابتدا بگذارید مشکل بدهی های آقای هدایتی به افراد دیگر حل شود. بعد از آن اگر لازم شد حتما از ایشان برای تیم ملی هم کمک می گیریم!»


و سئوال آخری که کفاشیان به آن پاسخ داد ، این دعوای بی پایان بر سر استفاده اماراتی ها از اسم جعلی برای لیگ شان است که او می گوید:« راستش ما به فیفا گفتیم آنها گفتند در این مسائل سیاسی دخالت نمی کنند . حالا ما با وزارت خارجه نشست داشتیم تا از طریق نهادهای دیپلماتیک مثل سازمان ملل بتوانیم این مشکل را حل کنیم.»/خبر آنلاین