اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شیطنت جدید سعودی ها علیه زائرین ایرانی



العربیه: علت ممانعت عربستان از ورود هواپیمای زائران ایرانی به جده، نداشتن ویزا بود!

حدود سیصد زائر عمره که ساعتی پیش اصفهان را به مقصد جده با پرواز شماره 1516 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ترک کرده ‌بودند تا به زیارت خانه خدا مشرف شوند، با ممانعت هواپیمایی عربستان به اصفهان بازگشتند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری گزارش داد: هواپیمایی عربستان با ورود هواپیمای حامل زائران ایرانی که دویست و شصت زائر به همراه داشت به کشورش مخالفت کرد.

به گزارش انتخاب هواپیمایی عربستان علت این مخالفت را نداشتن ویزا برای ورود به آسمان عربستان عنوان کرد.

 

اخبار,اخبار اجتماعی , علت ممانعت عربستان از ورود هواپیمای زائران ایرانی به جده

 
قابل ذکر است، حدود سیصد زائر عمره که ساعتی پیش اصفهان را به مقصد جده با پرواز شماره 1516 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ترک کرده ‌بودند تا به زیارت خانه خدا مشرف شوند، با ممانعت هواپیمایی عربستان به اصفهان بازگشتند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که کادر پروازی بوئینگ 747 ایرانی یک ساعت از پرواز گذشته، در حوالی مرزهای هوایی عربستان متوجه شدند اجازه ورود به این کشور و فرود در جده را ندارند و ناچار به بازگشت به کشورمان شدند.

گفتنی است این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که طی روزهای گذشته و در پی انتشار خبر تجاوز دو پلیس فرودگاه جده به نوجوانان ایرانی، موجی از خشم و نفرت کشورمان را فرا گرفت و علاوه بر رغم خوردن واکنش های مختلف، برخی از مردم با راه اندازی کمپین های اینترنتی، خواستار لغو پروازهای عمره به مقصد این کشور شدند.

 

اخبار اجتماعی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
ویژه زائرین امام رضا علیه السلام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقدام گستاخانه سعودی ها علیه زائران ایرانی


مدیرکل فرودگاه های فارس گفت: پرواز شماره ۱۵۲۶ ایران ایر ساعت ۱۳ و۵۰ دقیقه روز گذشته شیراز - جده لغو شد.

خبرگزاری صدا و سیما: مدیرکل فرودگاه های فارس گفت: پرواز شماره ۱۵۲۶ ایران ایر ساعت ۱۳ و۵۰ دقیقه روز گذشته شیراز - جده لغو شد.

سیدی گفت: این پرواز به علت صادر نشدن مجوزعربستان باطل شده است.این پرواز قرار بود مسافران حج را از فرودگاه جده به شیراز برگرداند.

دیروز نیز به پرواز اصفهان به مقصد جده در فضای کویت اجازه ورود به خاک عربستان داده نشد و هواپیما مجبور به برگشت شد.

معاون سازمان حج و زیارت گفت: هواپیمای برگشت داده شده روزهای گذشته نیز پروازهای عمره گذاران را انجام می‌داده است و برخلاف رایزنی‌ها و پیگیری‌ها این پرواز برگشت داده شد.

خدرنژاد گفت: در موضوع پروازی دیروز ما شاهد اتفاقی بد بودیم به طوریکه این پرواز از اصفهان به مقصد جده داشت انجام می شد که در فضای کویت به این هواپیما اعلام شد اجازه ورود به خاک عربستان را ندارد و هواپیما مجبور به برگشت شد.

وی افزود: با توجه به اینکه این هواپیما در روزهای گذشته هم پروازهای عمره‌گزاران را انجام می داده است، توقع و درخواست ما این بود که این پرواز نیز انجام شود.

معاون سازمان حج و زیارت گفت: در سال گذشته بخشنامه ای داشتند مبنی بر اینکه هواپیماهای بالای 25 سال اجازه ورود ندارند و بهانه دیگر این بود که استانداردهای اروپا را این هواپیما ندارد، با اینحال اجازه می دادند پرواز انجام شود و زائران منتقل بشوند.

وی ادامه داد: برخلاف رایزنی‌ها و پیگیری‌ها پرواز دیروز برگشت داده شد.