اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شیر یارانه‌ای ۱۰۰ تومان گران شد



 

 

شیر یارانه‌ای ۱۰۰ تومان گران شد

 

 

گزارش مهر از سطح بازار از افزایش قیمت شیر یارانه‌ای از ۲۵۰ تومان به ۳۵۰ تومان حکایت دارد.

 


به گزارش خبرنگار مهر، بررسیها از سطح بازار شهر تهران حاکی از آن است که از امروز شیر یارانه ای با ۱۰۰ تومان افزایش با قیمت ۳۵۰ تومان در اختیار مردم قرار می گیرد.

 


این افزایش قیمت در حالی صورت می گیرد که اگرچه قیمت شیر یارانه ای در سطح بازار ۲۵۰ تومان عرضه می شد، اما همواره صفهای عریض و طویل مردم برای دریافت شیر از ساعات اولیه بامداد در سطح شهر مشاهده می شود.

 


در همین رابطه یک مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به خبرنگار مهر گفت: افزایش ۱۰۰ تومانی قیمت شیر یارانه ای با تصمیم معاونت بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی اتخاذ شده است.

 


وی افزود: بر اساس این تصمیم، برای حمایت از دامداران قرار بر این است که یک میلیون تن به میزان توزیع شیر یارانه ای در کشور اضافه شود، اما به دلیل اینکه سقف یارانه ها ثابت است و امکان افزایش آن وجود ندارد، اضافه خرید شیر از دامداران باید توسط مردم پرداخت شود.

 


به گفته این مقام مسئول، بر این اساس قیمت شیر یارانه ای از ۲۵۰ تومان به ۳۵۰ تومان افزایش یافته است. به اعتقاد وی، این تصمیم به نفع مصرف کنندگان نیست و تنها برای حمایت از تولیدکننده و دامدار اتخاذ شده است.

 


به گزارش مهر، بر اساس آمارهای وزارت بهداشت سرانه مصرف شیر در کشور به شدت پایین است، این درحالی است که اگر قیمت شیر یارانه ای افزایش یابد، طیف قابل توجهی از مردم که قدرت خرید شیر با قیمت غیریارانه ای را ندارند، از گردونه مصرف کنندگان این کالای اساسی و مفید خارج خواهند شد.

 


بر این اساس، این نگرانی وجود دارد که با این تصمیم وزارت بازرگانی، مردم از استفاده از شیر، کالایی که نقش اساسی در سلامت آنها دارد، محروم شوند.

 


خبرهای رسیده از استانها حاکی از آن است که قیمت شیر یارانه ای علاوه بر تهران، در بسیاری از شهرهای کشور بدون اطلاع رسانی به مردم گران شده است.... /  خبرگزارى مهر

 


ویدیو مرتبط :
دریافت ماهیانه 9 میلیون تومان یارانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اختصاص۴۵۰میلیارد تومان یارانه شیر تا پایان سال



اخبار,اخباراقتصادی,یارانه  شیر


 اخباراقتصادی - اختصاص۴۵۰میلیارد تومان یارانه شیر تا پایان سال

معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: قریب به چهار هزار و 500 میلیارد ریال یارانه شیر به دامداران و صنایع شیر در شش ماهه پایانی سال جاری اختصاص می یابد.

محمد شریعتمداری عصر دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گلستان افزود: در سه ماه پایانی سال 92 و شش ماه اول سال جاری حدود 50 هزار میلیارد ریال یارانه به صنایع شیر و دامداران اختصاص یافت.

وی با بیان این که اگر تأخیری در پرداخت آن صورت گیرد دلیل بر منتفی بودن آن نیست اضافه کرد: به دلیل محدودیت مصرف شیر در کشور و نقش آن در تأمین سلامت مردم به ویژه نسل جوان، ریاست جمهوری دستور برقراری یارانه مجدد شیر را دادند تا با قیمت مناسب تر از کشاورزان خریداری شود.

وی در ادامه با اشاره به این که محدودیت منابع و درآمد مشکل کشوری است، ادامه داد: نگاه به تأمین منابع مالی پروژه ها و طرح ها از طریق صندوق توسعه ملی، نگاه سنتی است که هم اینک بخشی از توسعه کشور بدان متکی است.

شریعتمداری گفت: قدم دیگر در تأمین منابع پروژه ها و طرح ها، بودجه کشور است که به مجموعه فعالیت های دستگاه ها و شرکت های دولتی تعلق می گیرد که فعالیت های توسعه ای را در کشور شکل می دهد.

به گفته وی، استفاده از پتانسیل بودجه نگاهی است که دولت تلاش دارد پررنگ تر و جدی تر به آن بپردازد و به همین دلیل، سعی دارد نقش قابل ملاحظه ای در آن داشته باشد.

شریعتمداری افزود: قدم جلوتر برای تأمین منابع مالی طرح ها و پروژه ها، استفاده از امکان سازمان ها و نهادهای وابسته به دولت مانند تأمین اجتماعی و شرکت های سرمایه گذاری است که اگر چه حقوق قابل ملاحظه ای از منابع کشور را کسر می کنند اما امکان اختصاص منابع آن ها در عرصه های اقتصادی وجود دارد.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: قدم دیگر، استفاده از ظرفیت نهادهای غیردولتی است که در طول سال سرمایه گذاری های متعددی در کشور انجام می دهند.

شریعتمداری گفت: یکی از این نهادها، بنیاد مستضعفان است که در سال جاری افزون بر 40 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در کشور داشته و همچنین کمیته امداد و بنیاد شهید هم نهادهای دیگری هستند که می شود از ظرفیت آن ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: استانداران با اتصال به این نهادها و همسو و همگرا بودن با آن ها و امضای تفاهم نامه هایی، می توانند از نقش آن ها در توسعه کشور استفاده کنند و دولت هم به آن ها کمک می کند.

شریعتمداری با بیان این که برای جبران عقب ماندگی های استان باید از این منابع استفاده کرد، گفت: به جای این که منتظر بودجه عمومی و کل کشور و سفر ریاست جمهوری باشیم باید قدم ها را بیشتر برداشت و از هم اکنون با ایجاد دفاتری در استانداری برای این کار و برقراری ارتباطاتی گسترده تر، از این منابع بهره برد.

معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: دولت در تفویض اختیار به استانداران مصر است و مدافع افزایش اختیارات استانداران برای اداره استان بیش از گذشته می باشد که امید است طبق قوانین و مقدورات از این مسئله رو سفید بیرون بیاید.

وی گفت: شورای برنامه ریزی استانی نیز در تنظیم سند برنامه ششم توسعه نقش اساسی دارد و دولت سعی دارد اختیاراتی را، برای اتخاذ تصمیماتی از سوی شورا تفویض کند تا تصمیمات قوی تر در استان ها گرفته شود.

شریعتمداری با اشاره به تحولات ایجاد شده در سطح بین الملل گفت: هیچ تغییری در قیمت نفت خام روی نداده و محدودیت وجود دارد اما اقبال عمومی به وجود آمده نسبت به جمهوری اسلامی در صحنه های بین المللی و شنیده شدن حرف منطقی از ایران، رویکرد مثبت و حرکت هایی را در درون کشور ایجاد کرده است.

وی گفت: برای کنترل تورم از ضبط و بست های محکم استفاده نشد ولی یک انضباط در اقتصاد کشور ایجاد و امیدی در دل مردم زنده شد که به فعالیت اقتصاد زیرزمینی و ارز به عنوان سرمایه گذاری کمتر نگاه می کنند و آرامش بیشتری وجود دارد.

به گفته وی، همچنین توانستیم نرخ مالیات را که برای سرمایه گذاران تورمی و سیل بنیان کن است با قدرت خوبی کنترل کنیم.

شریعتمداری افزود: انگیزه برای تغییر طرح های سرمایه گذاری نیز در کشور ایجاد شده به طوری که 313 شرکت مشترک ایرانی خارجی در خراسان ثبت شدند و مشابه آن حتی در گلستان نیز وجود دارد.

به گفته وی، بسیاری از سرمایه گذاران در سفرهای ریاست جمهوری طی دیدار با ایشان انتظار فراهم کردن شرایطی برای سرمایه گذاری دارند که با فراهم شدن آن ها، به پیشبرد توسعه کمک می شود.


  اخبار اقتصادی - تابناک