اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شیراز یک خیابان به نام «شیخ نمر» کرد


شورای اسلامی شهر شهر شیراز، طرح دو فوریتی نامگذاری یکی از خیابان های اصلی این شهر به نام شهید آیت الله نمر باقر النمر را تصویب کرد.

خبرگزاری ایرنا: شورای اسلامی شهر شهر شیراز، طرح دو فوریتی نامگذاری یکی از خیابان های اصلی این شهر به نام شهید آیت الله نمر باقر النمر را تصویب کرد.

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، عصر دوشنبه در یکصد و سی و چهارمین جلسه این شورا، ضمن محکوم کردن اقدام رژیم آل سعود در به شهادت رساندن این روحانی مبارز، بر لزوم زنده نگه داشتن نام وی نیز تاکید کردند.

نامگذاری معابر و اماکن شهری به نام شخصیت های سیاسی غیرایرانی، باید با هماهنگی و استعلام از وزارت امور خارجه انجام شود.

شهید شیخ نمر یکی ازبرجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان بودکه در 23 مهر 1393 به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شد.

دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی عربستان چندی پیش حکم اعدام شهید شیخ نمر باقر النمر را تایید کردند که این مساله مورد اعتراض علما، اندیشمندان و سازمان های اسلامی و بین المللی قرار گرفت اما با وجود این اعتراض ها، حکم اعدام وی روز یازدهم دی ماه جاری اجرا شد و این روحانی مبارز به شهادت رسید.


ویدیو مرتبط :
سخنرانی آیت الله شیخ نمر باقر آل نمر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییر نام یک خیابان در مشهد به «شیخ نمر» تا ساعاتی دیگر



اخبار,اخباراجتماعی , طرح تغییر نام  خیابان

عضو شورای اسلامی شهر مشهد از تصویب طرح تغییر نام یک خیابان در مشهد به «شیخ نمر» با حداکثر آرای اعضای شورا خبر داد و گفت: این طرح امروز به شهرداری ابلاغ شده و تا ساعاتی دیگر اجرا خواهد شد.

محسن انتظاری هروی در گفت‌وگو با ایسنا  منطقه خراسان، با بیان اینکه جنایاتی که آل سعود نسبت به شهید نمر و سایر شهدا انجام‌ داده‌اند، با اعتراضات گسترده و خودجوش مردم مواجه شده است، اظهار کرد: ما نیز در اعتراض به این اقدامات وحشیانه به عنوان نماینده مردم مشهد در شورای اسلامی این شهر طرح دوفوریتی تغییر نام خیابان مولوی، واقع در بلوار سجاد، که کنسولگری عربستان مشهد در آن واقع است، به شیخ نمر را با اکثریت آرای اعضا تصویب کردیم.

وی با اشاره به اینکه یک خیابان دیگر نیز در مشهد به نام مولوی وجود دارد، ادامه داد: به همین منظور این طرح امروز پیش از ظهر به شهرداری مشهد ابلاغ و قرار شد تا قبل از تجمع امروز در مقابل کنسول‌گری اجرا شود.

انتظاری هروی تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح چنانچه بزرگراه دیگری در شان این شخصیت باشد نیز به این نام تغییر پیدا خواهد کرد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد همچنین در خصوص اعتراضات گسترده مردم مشهد که شب گذشته در مقابل کنسول‌گری عربستان اتفاق افتاد گفت: حرکت‌های خودجوش مردمی اتفاقی بود که قبل از انقلاب نیز رخ می‌داد و مردم خروش خود را در این مواقع ابراز می‌کردند؛ این حرکت‌ها در ادامه نیز اتفاق خواهد افتاد تا وسیله‌ای برای اعلام انزجار مردم نسبت به اینگونه جنایات باشد چراکه مردم پیش از انقلاب نیز همواره جلودار اینگونه حرکت‌ها بوده‌ و جز این از آن‌ها انتظار نمی‌رود.


اخبار اجتماعی  -  ایسنا