اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شیخ محمود امجد: فتوای ارتداد شاهین نجفی «جاهلانه» است!!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اظهارات عجیب و بی سابقه روحانی حامی فتنه؛

شیخ محمود امجد: فتوای ارتداد شاهین نجفی «جاهلانه» است!!

خودنویس: «محمود امجد، یکی از روحانیون ایران با بیان اینکه مراجع تقلیدی که حکم ارتداد شاهین نجفی را صادر کرده‌اند، فتوایشان 'جاهلانه' است، فتوای [امام] خمینی درباره ارتداد سلمان رشدی را نیز 'اشتباه' خواند.»

 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، در پی صدور حکم ارتداد "شاهین نجفی" رپ خوان حرمت شکن، از سوی مراجع معظم تقلید [حفظهم الله] که پس از انتشار ترانه ای موهن با صدای نامبرده -که در آن به باورهای دینی مردم ایران به ویژه به ساحت مقدس امام دهم شیعیان حضرت امام علی النقی[علیه السلام] جسارت شده بود و اندوه و خشم ارادتمندان به خاندان اهل بیت رسول مکرم اسلام [صلوات الله علیهم اجمعین] را برانگیخت- صورت گرفت، آقای "محمود امجد" از روحانیونی که در جریان فتنه 88 به طرفداری از فتنه گران برخاست، فتاوای مراجع تقلید صادرکننده حکم "ارتداد" برای شاهین نجفی را «جاهلانه» ، و فتوای تاریخی حضرت امام خمینی[ره] مبنی بر ارتداد "سلمان رشدی" را نیز «اشتباه» خواند!!

 

سایت "خودنویس" (Khodnevis) جمعه 29اردیبهشت (May.18) با انتشار سخنان محمود امجد، در این باره نوشت: «محمود امجد، یکی از روحانیون ایران با بیان اینکه مراجع تقلیدی که حکم ارتداد شاهین نجفی را صادر کرده‌اند، فتوایشان "جاهلانه" است، فتوای [امام] خمینی درباره ارتداد سلمان رشدی را نیز "اشتباه" خواند.»

 

سایت خودنویس اضافه کرد: «در ویدیویی که به تازگی منتشر شده، وی به صدور فتوای قتل شاهین نجفی از سوی مراجع تقلید در ایران اعتراض می‌کند و آن را عملی "جاهلانه" و "خطرناک" توصیف می‌کند، چون باعث وهن دین و مذهب می شود[!]»

 

بنا بر این گزارش، امجد در ادامه مدعی می شود که موضوع ارتداد در اسلام، امروز دیگر نمی تواند به عنوان یک موضوع فقهی مورد پیگیری قرار گیرد و از اساس اشتباه است!

خودنویس خاطرنشان کرد: «وی درباره فتوای ارتداد سلمان رشدی که از سوی [امام] روح‌الله خمینی صادر شد نیز معتقد است این فتوا اشتباه بود و اگر [امام] خمینی به عواقب کارش فکر می‌کرد این فتوا را صادر نمی‌کرد[!]»

 

با توجه به این نکته که علمای شیعه معتقد هستند که هرگونه اهانت و سبّ پیامبر[ص] حضرت فاطمه زهرا و ائمه اطهار [علیهم السلام] بدون شک موجب ارتداد است و هر کس مرتد شد، حکم او اعدام است و این فرد نیز محکوم به ارتداد است، به نظر می رسد خدشه وارد کردن در حکم ارتداد شاهین نجفی که از سوی چندین تن از مراجع مسلم تقلید اعلام شده است، آن هم از سوی شخصی که خود را کارشناس علوم دینی معرفی می کند، نوعی کج فهمی باشد. زیر سؤال بردن وجاهت علمی بزرگان حوزه علمیه و قرار دادن بنیانگذار انقلاب و مراجع عظام تقلید به عنوان وجه المصالحه در تسویه حساب های شخصی، امری است که برای مدعیان تدریس اخلاق و تهذیب نفس، بسیار زشت به نظر می رسد.

 

آثار جهانی حکم امام خمینی [ره]

حکم پیامبرگونه وتحول آفرین امام رحمه الله علیه، نشان دهنده قدرت اسلام و گرایش جوامع مسلمان به انقلاب اسلامی و وحدت بی سابقه آنان بود. این حکم، ثمراتی نیز به دنبال داشت؛ ثمراتی که روح تازه ای به جهان اسلام بخشید. نشان دادن قدرت اسلام و گرایش گسترده جوامع به انقلاب و وحدت بی سابقه آنان؛ صدور انقلاب اسلامی و طرح اندیشه های اصیل آن؛ نشان دادن نفوذ و موقعیت مستحکم رهبری امام در جهان، به ویژه جوامع اسلامی؛ مقابله با تحریف های مذهبی غرب در راه ضعیف کردن باورهای دینی و ایمانی مسلمین؛ فرو ریختن اقتدار غرب و دمکراسی دروغین آن ها؛ و آشکار کردن ماهیت سران سازش کار کشورهای اسلامی و مدافعان اسلام آمریکایی، از جمله ثمرات این فتوا بود. دشمنان انقلاب و نیز حتی خود مسلمانان که فکر می کردند جمهوری اسلامی، پس از جنگْ محدود شده، دریافتند که ایران، از استحکامی بی نظیر برخوردار است و با وجود تهدیدهای بسیار، باز هم مدافع اسلام خواهد بود.

 

در ادامه، متن حکم تاریخی حضرت امام [ره] در اعلام ارتداد مؤلف "آیات شیطانی" را بازخوانی می کنیم:

باسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‌رسانم، مؤلف کتاب "آیات شیطانی" که علیه اسلام و پیامبر و قرآن تنظیم شده‌ است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می‌باشند.

از مسلمانان غیور می‌خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آن‌ها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس که در این راه کشته شود، شهید است إن‌شاءالله؛ ضمناً اگر کسی دسترسی به مؤلف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

روح‌الله الموسوی الخمینی / 29بهمن 1367/ 17 رجب»

 

با انتشار این پیام، تظاهرات در ایران و سایر سرزمین های اسلامی در حمایت از حکم امام خمینی[ره] آغاز شد. چند روز پس از صدور این فتوای تاریخی از سوی حضرت امام خمینی [ره] رسانه‌های غربی برای نجات جان سلمان رشدی سعی کردند اینگونه القا کنند که اگر سلمان رشدی توبه کند، حکم اعدامش لغو می‌شود؛ لذا دفتر امام خمینی[ره] بلافاصله خطاب به ملت مسلمان ایران و مسلمانان جهان در مورد وجوب قتل سلمان رشدى و تکذیب شایعات اطلاعیه‌ای بدین شرح صادر کرد:

 

«رسانه‌هاى گروهى استعمارى خارجى به دروغ به مسئولان نظام جمهورى اسلامى نسبت مى‌دهند که اگر نویسنده کتاب آیات شیطانى توبه کند حکم اعدام درباره او لغو مى‌گردد، اما امام خمینى [ره] فرمودند: این موضوع صد درصد تکذیب مى‌گردد، سلمان رشدى اگر توبه کند و زاهد زمان هم گردد، بر هر مسلمان واجب است با جان و مال، تمامى هم خود را به کار گیرد تا او را به درک واصل گرداند.

حضرت امام (ره) اضافه کردند: اگر غیر مسلمانی از مکان او مطلع گردد و قدرت این را داشته باشد تا سریع‌تر از مسلمانان او را اعدام کند، بر مسلمانان واجب است آنچه را که در قبال این عمل می‌خواهد به عنوان جایزه یا مزد عمل به او بپردازند.»/جام نیوز


ویدیو مرتبط :
حکم ارتداد شاهین نجفی رپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حکم ارتداد شاهین نجفی صادر شد+سند


به دنبال جسارت شاهین نجفی، از خواننده های رپ،در ترانه ای به اسم "نقی"، به امام هادی (ع) حکم ارتداد او توسط آیت الله صافی صادر شد.


خبرگزاری فارس:  به دنبال جسارت شاهین نجفی، از خواننده های رپ،در ترانه ای به اسم "نقی"، به امام هادی (ع) حکم ارتداد او توسط آیت الله صافی صادر شد.