اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شگفت انگیزترین خودروی جهان



 

 

شگفت انگیزترین خودروی جهان

 

به گفته شرکت بنز، بخش داخلی Biom از یک DNA که بر روی ستاره جلویی بنز قرار دارد رشد کرده وبخش خارجی آن از دانه ای که بر روی ستاره پشتی قرار دارد، شکل خواهد گرفت. بر اساس گزارش گیزمگ، ستاره های بنز در هر یک از این بخشها مطابق با سلیقه مشتریان دستکاری ژنتیکی می شوند و خودرو زمانی که کدهای ژنتیکی آن با کپسول دانه ها ترکیب می شود، آغاز به رشد می کند. همچنین چرخهای خودرو نیز از چهار دانه مجزا رشد خواهند کرد.

 

 

طرح جدید خودروی بنز می تواند خودرویی باشد که شاید همه انسانها آرزوی داشتنش را داشته باشند. خودرویی که به گفته شرکت سازنده اش در کارخانه تولید نمی شود بلکه قطعات مختلف آن از دانه های گیاهی رشد می کند؛ البته تا چند نسل آینده!

 

به گزارش خبرگزاری مهر، خودروی "Biom" که طرح ابتدایی آن در رقابت جنجالی طراحی خودروی لس آنجلس به نمایش گذاشته شده است بیشتر به خودروهایی شباهت دارد که در سری جنگهای ستاره ای دیده می شدند. Biom چهار سرنشینه بوده و صندلی های آن به شکل الگوی الماس در کنار یکدیگر قرار داده شده اند.

 

شگفت انگیزترین بخش درباره Biom این است که بنز اعلام کرده خودروی جدیدش نه در کارخانه، بلکه از دانه های گیاهان رشد می کند. شاید در ابتدا این گفته کمی غیر معقول به نظر بیاید اما مطمئن باشید توضیحات بیشتر کارخانه بنز نیز نمی تواند شدت شگفت انگیزی این ایده را کاهش دهد:

 

شگفت انگیزترین خودروی جهان

 

روند رشد بخشهای مختلف خودرو از دانه های گیاه

 

در ساخت بخشهای مختلف Biom که وزن آن در حدود 394 کیلوگرم تخمین زده شده، از دانه های درختانی استفاده خواهد شد که به واسطه مهندسی ژنتیکی می توانند به شکل قطعات خودرو رشد کنند و سوخت آن نیز ماده ای به نام نکتارزیستی 4534 است، ماده ای که هیچ آلودگی زیست محیطی به وجود نمی آورد.

 

پوششهای پارچه ای Biom نیز نسوج کاملا زیستی خواهند بود که باز هم از دانه های گیاهی تراریخته رشد خواهند کرد و در میان جاده، تنها محصول جانبی که از کارکردن موتور این خودرو به وجود می آید، اکسیژن خواهد بود.

 

دانه هایی که رشد آنها این خودرو را به وجود خواهد آورد در لابراتوارها کشت داده شده و فیبرهای زیستی نام دارند که از فلز و پلاستیک سبک وزنتر بوده اما استحکام آنها بیشتر از فولاد است. با این حال جالب است بدانید که محصول نهایی، یعنی خودروی کامل Biom به صورت زیستی کاملا تجزیه پذیر است؛ زمانی را تصور کنید که خودروهای فرسوده به صورت خود به خود به طبیعت بازگردند.

 

به گفته شرکت بنز، بخش داخلی Biom از یک DNA که بر روی ستاره جلویی بنز قرار دارد رشد کرده و بخش خارجی آن از دانه ای که بر روی ستاره پشتی قرار دارد، شکل خواهد گرفت. بر اساس گزارش گیزمگ، ستاره های بنز در هر یک از این بخشها مطابق با سلیقه مشتریان دستکاری ژنتیکی می شوند و خودرو زمانی که کدهای ژنتیکی آن با کپسول دانه ها ترکیب می شود، آغاز به رشد می کند. همچنین چرخهای خودرو نیز از چهار دانه مجزا رشد خواهند کرد.

 

شگفت انگیزترین خودروی جهان

 

به گزارش مهر، به نظرتان این طرح کاملا تخیلی و غیر ممکن می آید؟ شاید این طور باشد، اما خواسته اصلی رقابت طراحی خودرو در لس آنجلس، تفکر و تصور فراتر از حد منطق است که Biom نیز این شرط را به خوبی رعایت کرده است./خبرگزاری مهر


ویدیو مرتبط :
روند ساخت شگفت انگیزترین خودروی جهان: بوگاتی ویرون گرند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شگفت‌انگیزترین ‌تونل‌های‌ جهان



تونل‌,عجیب ترین تونل های جهان,شگفت‌انگیزترین ‌تونل‌های‌ جهان,تونل لائردال

شگفت‌انگیزترین ‌تونل‌های‌ جهان
تونل‌ها در سراسر جهان به دلایل مختلفی ساخته شده‌اند. برخی آنها برای کاهش تراکم ترافیک و برخی برای سریع و ایمن‌تر کردن مسافت‌های طولانی، برخی برای انتقال تجهیزات و... درست شده‌اند.


ناگفته نماند که گاهی هم  دست طبیعت به ساخت تونل هایی اقدام کرده است. در ایران با شنیدن نام تونل بسیاری از ما به یاد تونل های جاده های شمالی کشور می افتیم که تعدادشان کم هم نیست.

تونل ها گرچه همگی برای رسیدن به مقصدی ایجاد شده اند، اما برخی آنها خودشان جاذبه ای دوست داشتنی هستند که عبور از آنها گاه بهانه ای می شود برای سفر.


در اینجا به 10 نمونه از منحصربه فردترین تونل های جهان که گردشگران بسیاری را به خود جذب می کنند، پرداخته ایم:


تونل لائِردال ـ نروژ
تونل لائردال در شمال شرقی شهر برگن واقع شده است. این تونل با طول 24.51 کیلومتر طولانی ترین تونل جهان محسوب می شود که لائردال را به اورلند متصل می کند.طی تونل لائردال با سرعت مجاز در حدود 20 دقیقه طول می کشد و رانندگان در سه جایگاه تعبیه شده امکان توقف در طول مسیر را دارند.


تونل لائردال پس از پنج سال کار بی وقفه سال 2000 به بهره برداری رسید.علت ساخت این تونل، کوهستانی بودن جاده اصلی بوده است که به سبب آب و هوای نروژ برف و باران طی مسیر را با مشکلات فراوان مواجه می کرد.


در داخل تونل بهترین سیستم های تهویه استفاده شده است، اما منحصربه فردترین ویژگی تونل لائردال را باید سیستم نورپردازی آن دانست که با تقلید از حرکت نور در هنگام طلوع خورشید طراحی شده است.


تونل نُه چرخش ـ تایوان

 

تونل‌,عجیب ترین تونل های جهان,شگفت‌انگیزترین ‌تونل‌های‌ جهان,تونل لائردال

 

تونل نه چرخش یکی دیگر از پدیده های شگفتی است که به دست طبیعت خلق شده است.این تونل طبیعی در پارک ملی تاروکو در ساحل شرقی تایوان قرار دارد.تونل نه چرخش در امتداد جاده اصلی به طول یک مایل بوسیله رودخانه لیوو در میان سنگ های مرمر به وجود آمده است.


زیباترین ویژگی این تونل طبیعی نحوه شکل گیری آن است که به صورت زیگزاگ بوده و با چرخش به تغییر مسیر نمی پردازد.امروزه از این تونل به عنوان مسیری برای پیاده روی تورهای گردشگری استفاده می شود.
گردشگران در طول مسیر می توانند از زیبایی های طبیعی مسیر لذت ببرند. مهم ترین این جاذبه ها آبشار تاروکو است که به داخل دره ای عمیق فرومی ریزد.


تونل عشق ـ اکراین

 

تونل‌,عجیب ترین تونل های جهان,شگفت‌انگیزترین ‌تونل‌های‌ جهان,تونل لائردال

تونل عشق، بخشی از مسیر یک خط آهن خصوصی متعلق به کارخانه چوب در نزدیکی شهر کلیون اکراین است.این تونل که به صورت طبیعی در اثر رشد برگ درختان در اطراف مسیر حرکت قطار ایجاد شده، نمونه ای بی نظیر از آزاد گذاشتن رشد طبیعت در کنار دست ساخت های بشری است.


تونل عشق از چشم اندازی بی نظیر برخوردار است و در نظر بازدیدکنندگان همچون رویایی سبز و صحنه ای از یک فیلم جلوه می کند.
امروزه این تونل به یکی از جاذبه های اصلی گردشگری در اکراین بدل شده است. زوج های جوان با عبور از این تونل آرزویی می کنند و معتقدند که تنها کسانی که عشق حقیقی دارند، آرزویشان محقق می شود.


تونل کوکای ـ ویتنام

 

تونل‌,عجیب ترین تونل های جهان,شگفت‌انگیزترین ‌تونل‌های‌ جهان,تونل لائردال

 

تونل کوکای که در زیر و اطراف شهر هوشی مین واقع شده، بخشی از شبکه گسترده تونل های زیرزمینی ویتنام است که در طول جنگ با نیروهای آمریکایی مورد استفاده چریک های ویتنامی بوده است.
این تونل امروزه به یکی از جاذبه های مهم گردشگری ویتنام بدل شده که ارزش تاریخی فراوانی دارد و هر ساله بیش از هزار بازدیدکننده را به خود جذب می کند که بیشتر آنها اروپایی و آمریکایی هستند.


تورهای ویژه ای برای بازدید از تونل کوکای طراحی شده است؛ اما گردشگرانی که ترس از فضای بسته دارند نباید مطلقا وارد این تونل ها شوند.طول تونل پیچ در پیچ کوکای در زیر شهر هوشی مین 120 کیلومتر و در اطراف شهر 72 کیلومتر برآورد شده است.


تونل گولیانگ ـ چین

 

تونل‌,عجیب ترین تونل های جهان,شگفت‌انگیزترین ‌تونل‌های‌ جهان,تونل لائردال

 

تونل گولیانگ در میان کوهستان تای هانگ در استان هِنانگ چین قرار دارد. این تونل در سال 1977 افتتاح شد تا روستای مهجور گولیانگ در بالای کوه را به دیگر نقاط چین مرتبط سازد.


تونل گولیانگ بسیار پرپیچ و خم و عبور از آن با داشتن عرضی 3.5 متری و ارتفاعی 4.5 متری، بسیار ترسناک است؛ اما در کنار تمام این چالش ها با عبور از تونل گولیانگ می توان دیدن چشم اندازهای بی نظیری از طبیعت را تجربه کرد که شاید در هیچ نقطه دیگر از جهان یافت نشود.


تونل گولیانگ به «جاده ای که هیچ اشتباهی را تحمل نخواهد کرد» مشهور است؛ بر این اساس علاوه بر چشم اندازهای طبیعی، بسیاری از گردشگران ماجراجو برای رانندگی در طول تونل یک مایلی گولیانگ به این منطقه سفر می کنند.


تونل پارک ایالتی ـ آمریکا

 

تونل‌,عجیب ترین تونل های جهان,شگفت‌انگیزترین ‌تونل‌های‌ جهان,تونل لائردال

 

این تونل که در ویرجینیای آمریکا واقع شده، در نگاه اول به چشم هر بیننده ای یک تونل دست ساخت بشر جلوه می کند در حالی که تونل پارک ایالتی، تونلی طبیعی با عمری بیش از یک میلیون سال است.


در طول هزاران سال آب های زیرزمینی با ایجاد شکاف در سنگ ها شروع به تراوش کرده و به آرامی سنگ بستر و سنگ های کناره ها را که همگی از جنس سنگ آهک هستند، حل کرده است. 


طول تونل کنونی حدود 260 متر است. ارتفاع سقف تونل نیز به بیش از 30 متر می رسد. زمانی که تونل پارک ایالتی حدود یک قرن پیش از سوی فردی به نام ویلیام جنینگز کشف و طبیعی بودن آن ثابت شد، جنینگز نام «هشتمین شگفتی جهان» را بر آن گذاشت.


تونل جانگفِراجوش ـ سوئیس

 

تونل‌,عجیب ترین تونل های جهان,شگفت‌انگیزترین ‌تونل‌های‌ جهان,تونل لائردال

 

تونل جانگفراجوش در زیر کوه های آلپ ساخته شده است و با ارتفاعی حدود 3500 متر از سطح دریا مرتفع ترین ایستگاه راه آهن اروپا محسوب می شود. جانگفراجوش نام گردنه ای است که در میان خط الراس دو قله مونش و جانگفرا قرار گرفته است.


گردشگران با صعود به این منطقه می توانند علاوه بر پیاده روی در طول این تونل، با استفاده از آسانسورهای موجود خود را به رصدخانه علمی که در بالای قله اسفینکس قرار دارد، برسانند.


اسفینکس یکی از قدیمی ترین و مرتفع ترین ایستگاه های تحقیقاتی جهان است که بیش از 70 سال است علاوه بر پژوهش های نجومی به تحقیقات آب و هوایی نیز می پردازد.


تونل کانال ـ انگلستان، فرانسه

 

تونل‌,عجیب ترین تونل های جهان,شگفت‌انگیزترین ‌تونل‌های‌ جهان,تونل لائردال

 

تونل کانال، طولانی ترین تونل زیردریایی اروپا محسوب می شود. این تونل با طولی بیش از 49 کیلومتر فولکستون کنت در انگلستان را به کلیس در شمال فرانسه متصل می کند.تونل کانال در عمق 77 متری پایین تر از سطح آب ساخته شده است. ساختمان این تونل براساس آخرین فناوری های مهندسی ساخته شده و قطارهایی که این مسیر را طی می کنند از بالاترین فناوری ها برخوردارند.


علاوه بر تسهیل رفت و آمد بین دو کشور فرانسه و انگلستان، بسیاری از گردشگران علاقه مند عبور از این تونل زیردریایی هستند.تونل کانال که سال 1994 و با هزینه ای 6.1 میلیارد دلاری به بهره برداری رسید، سال 1996 از سوی جامعه مهندسان آمریکا به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان مدرن شناخته شد.


تونل کارمِل ـ آمریکا

 

تونل‌,عجیب ترین تونل های جهان,شگفت‌انگیزترین ‌تونل‌های‌ جهان,تونل لائردال

 

این تونل که در میان کوه کارمل قرار گرفته است سال 1930 ساخته شده و با طولی 1770 متری طولانی ترین تونل غیرشهری آمریکا محسوب می شود.در طول تونل پنج ایستگاه تفریحی برای توقف گردشگران و بازدید از جاذبه های پارک ملی زیون ایجاد شده است.


تونل کارمل در گذشته برای تسهیل رفت و آمد مردم محلی ساخته شده بود، اما امروزه کاربری این تونل کاملا تغییر یافته و به عنوان مسیری گردشگری برای شناساندن هر چه بیشتر این پارک مورد استفاده قرار می گیرد.


علاوه بر گردشگرانی که برای بازدید از چشم اندازهای طبیعی از طریق تونل کارمل به این منطقه سفر می کنند، کوهنوردان و صخره نوردان بسیاری نیز برای صعود به ارتفاعات این پارک از تونل کارمل بهره می برند.


تونل کره شمالی ـ منطقه غیرنظامی کره

 

تونل‌,عجیب ترین تونل های جهان,شگفت‌انگیزترین ‌تونل‌های‌ جهان,تونل لائردال

 

در ده های 1970 تا 1990 ارتش دو کشور آمریکا و کره جنوبی موفق به کشف تونل هایی در زیرمنطقه غیرنظامی کره شدند.این تونل ها که تعدادشان به چهار عدد می رسد حدود 258 کیلومتر طول دارند و به صورت ماهرانه ای به سمت جنوب ساخته شده اند.دولت کره شمالی علت حفر این تونل ها را استخراج زغال سنگ عنوان کرد، اما در طول تحقیقات هیچ زغال سنگی در منطقه یافت نشد.


امروزه این تونل ها به عنوان یکی از جاذبه های مدرن صنعت گردشگری به روی گردشگران باز است.تورهای ویژه ای از طرف مسئولان گردشگری کره جنوبی برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با این پدیده جاسوسی تشکیل شده است که شامل امکانات فراوانی است.

منبع:jamejamonline.ir